Match made in heaven!

Welke combinaties tussen merken en mediatitels waren een match made in heaven? Het Value Zipper team licht een aantal van deze bijzondere matches uit.

Vriendin x Diabetes Fonds

Het Diabetes Fonds komt jaarlijks met de Suiker Challenge. Een één week durende challenge die wordt georganiseerd om bewustwording te creëren voor een gezonde levensstijl, waarbij de focus ligt op het niet eten van toegevoegde suikers.

De belofte van Vriendin: met Vriendin voel je je nooit alleen, past naadloos bij deze challenge. Je doet het niet alleen, maar met veel andere deelnemers. De match was dus snel gemaakt.

In de periode richting de challenge hebben we samen met Vriendin zowel in het magazine als via de online platformen praktische tips, tricks en weetjes gedeeld over minder suiker eten. Er zijn recepten geplaatst ter inspiratie en ten slotte hebben we opgeroepen om deel te nemen aan de challenge.

Ook redactioneel is er veel aandacht besteed aan de challenge. 

Een leuk weetje! We hebben met Value Zipper ook meegedaan aan de challenge; om de beurt hebben we gezonde, suikervrij recepten gekookt uit het magazine van de Suiker Challenge. Het was een groot succes!

De Wilde Noordzee x Ørsted

Sinds 2016 werken we met Value Zipper voor verschillende filmproducenten. Hierin zoeken we naar matches tussen merk en film. Eerder hebben we mooie samenwerkingen opgezet tussen de films Huisvrouwen Bestaan Niet 1&2 en Swiss Sense, Groenland Schoonmaak Azijn en Bison.

Ook afgelopen jaar hebben we een mooie koppeling gemaakt; De Wilde Noordzee (door de makers van De Nieuwe Wildernis) en Ørsted.

De Noordzee is de drukste scheepvaartroute van Europa, terrein van intensieve visserij en platform voor een grootse energietransitie. Maar eerst en vooral is de Noordzee ons grootste Natuurgebied met fascinerende en onontdekte onderwaterwereld. In Noordzee leeft een verrassende variëteit aan dieren.

Samen met producent M&N Media Group, Value Zipper en partner Ørsted is een samenwerking opgezet. Deze bestaat onder andere uit content creatie op en rondom windmolenparken op de Noordzee. Een mooie kans voor Ørsted om hun kennis en ervaring op het gebied van windenergie op zee te delen met Nederland en te helpen in de energietransitie.

Santé x WW (voorheen) Weight Watchers

Lekker in je vel zitten is van groot belang. De pandemie heeft laten zien hoe belangrijk een gezonde levensstijl is. Santé richt zich op een healthy en happy lifestyle. De titel creëert content rondom lekker maar gezond eten, bewegen en in balans blijven. Ook WW vindt het belangrijk dat tijdens het afvallen je altijd kijkt naar de balans, en dus ook mag genieten. Een mooie match tussen beide merken!

In deze samenwerking zijn twee componenten van groot belang; informeren en inspireren. Door middel van ervaringsverhalen wordt de lezeres van Santé geinformeerd over WW en de mogelijkheden. Verhalen die herkenbaar zijn werken altijd goed bij de doelgroep.

Maar ook inspireren is belangrijk. Verschillende recepten die passen bij een gebalanceerd dieet worden gedeeld via het magazine en online.   

Weekend x Rijksoverheid

De campagne ‘Fit op jouw manier’ is een initiatief van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Met als belangrijkst doel; mensen laten inzien en ervaren welke eenvoudige stappen er gezet kunnen worden richting een gezonde levensstijl. Kleine veranderingen kunnen al binnen een paar weken effect hebben op je weerstand.

De ‘Fit op jouw manier’ campagne is onderdeel geworden van de rubriek ‘Monique’s Tips’. Een rubriek in Weekend waar elke week tips op verschillende vlakken worden gedeeld. Naast beauty, boeken en fashion tips, nu dus ook een fit tip! Een mooie match tussen de titel en de campagne. 

Verschillende andere titels zoals Vriendin, Party en Mijn Geheim hebben ook gedurende de campagne periode tips en tricks gedeeld om de doelgroep te inspireren en aan te zetten tot kleine veranderingen.

Denksport x Vegro: puzzelboek op maat

Vegro is dé (thuis)zorgwinkel voor al jouw hulpmiddelen. Met positieve gezondheid als uitgangspunt. Uit onderzoek is gebleken dat puzzelen goed is voor je brein en deze ‘scherp’ houdt. En dat is dan weer positief voor je gezondheid. De match tussen Denksport en Vegro was dus een feit!

Er is gekozen voor een puzzelboek op maat (gemaakt door Denksport). Hierin zitten verschillende puzzels passend bij thema’s die belangrijk zijn voor Vegro. Ook zijn er pagina’s gereserveerd voor Vegro branding

Dit boekje wordt als sympathieke incentive uitgedeeld in de verschillende vestigingen.
Kortom: een mooie manier om je klanten na afloop van de aankoop in contact te laten blijven met je merk.

Benieuwd hoe zo’n match tot stand komt? Kijk dan eens hier.