Puzzelen is populair! Maar liefst 86% van de Nederlanders puzzelt weleens. Door de lange confrontatietijd zijn puzzelbladen een zeer interessant advertentiemedium. Het contactmoment met een merk is intensiever en langer. Een puzzelboek wordt namelijk keer op keer opengeslagen, en gaat over het algemeen veel langer mee dan een tijdschrift of krant.
Denksport
Denksport is het oudste en bekendste puzzelmerk in Nederland en België, met een marktaandeel van 80% en een naamsbekendheid van 90%. Onder Denksport worden puzzelboeken in diverse vormen, zoals kruiswoordraadsels, woordzoekers, Zweedse puzzels en sudoku’s uitgegeven. Per kwartaal verschijnen er zo’n 260 uitgaven van ruim 3,1 miljoen exemplaren.
Doelgroep
Man / vrouw
Leeftijd: 45+
Alle niveaus
De kerndoelgroep zijn mannen en vrouwen van 45 jaar en ouder. Het zijn boodschappers met een modaal inkomen, en hebben een gemiddelde interesse in o.a. lezen, tuinieren, reizen/vakantie, cursussen en fietsen. 49% van de doelgroep puzzelt het meest op vakantie, 41% het meest thuis (‘s avonds). Dit doen zij voor de ontspanning en het plezier.
Sanders
Onder het merk Sanders worden in Nederland 40 titels uitgebracht in diverse puzzelsoorten, uitvoeringen en moeilijkheidsgraden. Zo zijn er puzzelboeken voor volwassen en voor kinderen. De bekendste zijn uiteraard de kruiswoordraadsels, woordzoekers, Zweedse puzzels, sudoku’s en filippinepuzzels, maar Sanders geeft ook boekjes uit met binaires, legpuzzels, lijnpuzzels, cijferpuzzels en nog veel meer.
Doelgroep
Man 35% / vrouw 65%
Leeftijd: 55+
Lager opgeleid
Puzzelboek op maat
Ook maken we puzzelboeken op maat. Geheel in jouw huisstijl, en met puzzels die refereren aan jouw business. Benieuwd? Vind hier meer informatie.