Bij Value Zipper houden we ons bezig met het maken van matches. In gesprekken met ‘adverteerders’ zijn we op zoek naar overeenkomsten tussen hun merk(en) en onze mediatitels. We luisteren naar de doelen, doelgroepen en verhalen die te vertellen zijn, en proberen dit te koppelen aan de doelgroepen, thema’s, kanalen en wensen van de titels en mogelijkheden in ons portfolio.
En soms komen we zulke prachtige matches tegen, en kunnen we er bijna niet omheen om samen iets op te zetten. De merken (adverteerder en mediatitel) sluiten naadloos aan qua DNA, thema’s, doelgroep en/of uitstraling. Er is zoveel mogelijk dat de gedachten hiervan op hol slaan. Dit soort partnerships komen meestal niet tot stand vanuit een briefing.
Een match
Zodra beide partijen een match denken te zien, stellen we voor om samen aan tafel te gaan. Veel van onze mediatitels zijn meer dan alleen een magazine. Ze hebben enorme kennis op het gebied van de doelgroep, zijn creatief en door de vele media kanalen bieden ze de mogelijkheid crossmediale samenwerkingen neer te zetten. Onze redacties sluiten daarom ook graag direct aan.
Tijdens deze gesprekken bespreken we elkaars missie, doelen, wensen en dromen. Dit alles op zoek naar raakvlakken en mogelijkheden om elkaar te versterken.
De mogelijkheden zijn eindeloos
Partnerships die ontstaan vanuit dit soort matches zijn vaak niet gericht op één kanaal of één boodschap. Ook gaan we vaak veel verder dan (alleen) ‘plat adverteren’.
Het uitgangspunt van dit soort samenwerkingen is dat de merken samen content ontwikkelen.
Zoals Gall & Gall die elke maand wijntips geeft bij de recepten in delicious. Of Happinez en Pukka die het onderwerp ‘Slaap’ claimen en hier een podcast over hebben ontwikkeld met bijbehorende online en print content. De gecreëerde content schuurt dicht tegen redactionele content aan, wat het voor de lezer logisch en waardevol maakt.
Maar soms gaat het partnership zelfs nog verder dan dat. Ook het opzetten van een gezamenlijk onderzoek, evenement, joint promotion of zelfs productontwikkeling behoren tot de mogelijkheden. En uiteraard zetten we dan waar mogelijk het mediabereik van de titel in om de impact van samenwerking te vergroten.
Anders gezegd, dit soort samenwerkingen zorgt voor eindeloze mogelijkheden!
Wil je weten met welk van onze mediatitels jouw merk matcht, neem dan contact op!