Branded content met gevoel

Kippenvel krijgen in een wereld waarin we overspoeld worden met content. Hoe maak je iets los bij je doelgroep en behoud je de aandacht?

Content, branded of niet, blijkt veel verspreid te worden, maar zelden écht aan te komen. Social- en mediabureaus worden gevraagd om zoveel mogelijk engagement en uitbreiding van fanbases. Sommige merken creëren vooral heel veel content.

Burgers & broccoli

Op het Branded Content Event 2020 leren we van Mike Blake-Crawford van bureau Social Chain uit Manchester juist “less is more”. Bereik je doelgroep niet door veel content te verspreiden, maar met minder inzet en “zijn” ‘burgers en broccoli’. 

De perfecte combinatie voor een gebalanceerde contentstrategie (maaltijd) is wat Blake-Crawford adviseert. Geef je publiek “tasty short-form content” als Facebook video’s en Instagram stories maar ook “‘nutritious long-form content” als artikelen en podcasts.

Make content great again

Branded content eventSprekers uit binnen- en buitenland brengen ons iets bij over de huidige content wereld, van social media tot samenwerkingen tussen merk en media met als einddoel: Make content great again! Humor is daarbij een belangrijke en terugkerende factor en geeft content veel meer effect, aldus Jordi van de Bovenkamp van MediaMonks. 

Een goed idee dekt de halve vraag, leren we van IDTV en hun pitch voor Essent. Buurzaam en buurman Daan stelen dan ook de show met het persoonlijke advies om je huis te verduurzamen en winnen daarmee de jaarlijkse pitch.

Tussen creatie en commercie blijft soms frictie bestaan. Hoe combineer je deze twee om uiteindelijk de doelgroep te bewegen? Wat je ook doet, maak het in ieder geval persoonlijk! Maak transparante verhalen die iets betekenen voor de ontvanger en het waard zijn om te delen. 

Eva Oppel, Account Manager Brand Solutions bezocht het Branded Content Event.


Bekijk het laatste nieuws over branded content: