Huisvrouwen bestaan niet 2, waar merk en film samenkomen

Sinds 2016 verbinden we vanuit Value Zipper merken aan Nederlandse bioscoopfilms. De eerste film waarvoor we partnerships hebben opgezet, was Huisvrouwen Bestaan Niet. Deze film groeide uit tot de best bezochte Nederlandse film van 2017, met in totaal 315.000 bezoekers. Twee jaar later was het tijd voor een vervolg van de film. Value Zipper heeft een mooie samenwerking voor branded content gefaciliteerd. Mark Haring, Account Manager Brand Solutions bij Value Zipper, blikt terug op twee succesvolle samenwerkingen. 

Huisvrouwen Bestaan Niet 

“Voor de film Huisvrouwen Bestaan Niet hebben we een samenwerking met de merken Swiss Sense en Groenland Schoonmaakazijn opgezet. Value Zipper zit in het begin van het traject. We ontvangen de eerste versies aan het script, waardoor de mogelijkheid is om bepaalde scènes voor de adverteerders aan te passen. Je wil natuurlijk dat in-script momenten natuurlijk over komen,” legt Mark uit.

In Huisvrouwen Bestaan Niet resulteerde dit onder andere in het moment in de film waarin de hoofdrolspelers door hun bed zakten. Door dit in het script te verwerken, was het realistisch voor de karakters om om zich te oriënteren op een nieuw bed. In dit geval, van Swiss Sense. 

huisvrouwen

Bison en Huisvrouwen Bestaan Niet 2

Vanaf 12 december draait Huisvrouwen Bestaan Niet 2 in de Nederlandse bioscoop. Voor deze film is een samenwerking met Bison, onderdeel van Bolton Adhesives opgezet. “Bison kwam met een nieuwe schoonmaaklijn, deze vormde de uitgangspositie voor de samenwerking. Samen met producent Frank Groenveld en Steven Fitsch, marketingmanager bij Bison, hebben we gekeken naar mogelijk relevante momenten in het script. Dit heeft geleid tot drie in-script momenten met verschillende schoonmaakproducten van Bison,” aldus Mark. “Bison wordt in het script verwerkt en zij geven hier voorafgaand aan de opnames akkoord op. Tijdens de opnames van deze scènes is Bison zelf ook op de set aanwezig geweest.” 

De samenwerkingen zijn heel breed en bieden veel verschillende mogelijkheden. Van het tonen van producten in de film, tot figurantenrollen en set visits. Ook horen onder andere social content, speciale voorpremières, of logovermeldingen tot de mogelijkheden. 

Mark vervolgt: “De samenwerking met Bison bestond uit drie in-script momenten. Daarnaast is het artwork van de film beschikbaar gesteld, zodat Bison dit kan gebruiken voor eigen acties. Zo versterken de film en het product elkaar. Ook wordt het logo van Bison meegenomen in alle uitingen over de film. Denk aan POS materiaal, de trailer en natuurlijk in de film zelf. Voor social media maken we content die zowel op de kanalen van Huisvrouwen Bestaan Niet 2 als Bison worden gedeeld. Bison heeft  première kaarten beschikbaar gesteld en tijdens de afterparty van de première een fotobooth geplaatst waarin alle genodigden op de foto konden.” 

Huisvrouwen Bestaan Niet 2 draait nu in de bioscoop en heeft in het eerste weekend het eerste deel overtroffen. Inmiddels hebben bijna 70.000 mensen een kaarten gekocht voor de film over twee zussen en hun moeder. Nieuwsgierig? Bekijk de trailer hier

Naast de bovengenoemde samenwerking hebben we dit jaar ook een samenwerking opgezet met Vitakraft en Kruimeltje. Hier besteden we later meer aandacht aan in de Value Zipper nieuwsbrief! De film is vanaf 5 februari te zien in Nederlandse bioscopen. 

Voor komend jaar staat Engel op de planning: de verfilming van het boek van Isa Hoes wat zij samen met haar dochter Vlinder schreef. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk? Neem contact met ons op!