Plusproposities

Een pluspropositie (PPP) is iedere toevoeging aan een tijdschrift, welke geen standaard onderdeel van het magazine vormt. Voorbeelden zijn antwoordkaarten, brochures, sachets, boekjes etc. Meestal zijn PPP’s papieren toevoegingen maar niet altijd (sachets).

PPP’s kunnen:

  • Gesealed worden als oplegger (opgelegd op de achterzijde van het tijdschrift, of aan de voorzijde indien adresbedrukking op de seal plaatsvindt).
  • Gehecht (geniet of gaarloos) worden met het magazine.
  • Geplakt worden op een katernscheiding (met een lijmstrookje, waarbij de product plus losgehaald kan worden door de lezer).
  • Ingeschoten worden als losse insert.

Per drukkerij kunnen de mogelijkheden, dan wel de kosten verschillen.

In onderstaande titels van Value Zipper is het mogelijk een pluspropositie in te zetten.

Titel Abonnementen Drukoplage
Envolop N.v.t. 100.000
delicious. 16.000 35.500
Zin Magazine 12.500 22.500
FietsActief 11.000 13.500
Vorsten 12.500 22.000
Liny’s Leespakket (Weekend, Vriendin, Party en 4e titel) N.v.t. 40.000 (losse verkoop)
Vriendin 12.000 84.000
Santé 5.000 46.000
Weekend 3.500 99.000
Party 1.000 77.000
Mijn Geheim 3.000 64.000
Royalty 4.500 45.000
Saar Magazine 10.000 25.000
HP De Tijd 2.500  31.000
Zeilen 12.500 (11-2021) 17.500 (11-2021)
Opzij 4.500 (11-2021) 15.000 (11-2021)
Culinaire Saisonnier 6.500 (11-2021) 12.500 (11-2020)