Een pluspropositie (PPP) is iedere toevoeging aan een tijdschrift, welke geen standaard onderdeel van het magazine vormt. Voorbeelden zijn antwoordkaarten, brochures, sachets, boekjes etc. Meestal zijn PPP’s papieren toevoegingen maar niet altijd (sachets).
PPP’s kunnen:
- Gesealed worden als oplegger (opgelegd op de achterzijde van het tijdschrift, of aan de voorzijde indien adresbedrukking op de seal plaatsvindt).
- Gehecht (geniet of gaarloos) worden met het magazine.
- Geplakt worden op een katernscheiding (met een lijmstrookje, waarbij de product plus losgehaald kan worden door de lezer).
- Ingeschoten worden als losse insert.
Per drukkerij kunnen de mogelijkheden, dan wel de kosten verschillen.
In onderstaande titels van Value Zipper is het mogelijk een pluspropositie in te zetten.
Titel | Abonnementen | Drukoplage |
Envolop | N.v.t. | 100.000 |
delicious. | 16.000 | 39.000 |
Zin Magazine | 12.000 | 30.000 |
FietsActief | 11.000 | 14.000 |
Vorsten | 12.000 | 20.500 |
Liny’s Leespakket (Weekend, Vriendin, Party en 4e titel) | N.v.t. | 40.000 (losse verkoop) |
Vriendin | 12.000 | 84.000 |
Santé | 5.000 | 46.000 |
Weekend | 3.500 | 99.000 |
Party | 1.000 | 77.000 |
Mijn Geheim | 3.000 | 64.000 |
Royalty | 4.000 | 45.000 |
Saar Magazine | 10.000 | 25.000 |
HP De Tijd | 2.500 | 31.000 |
Zeilen | 12.500 (11-2021) | 17.500 (11-2021) |
Opzij | 4.500 (11-2021) | 15.000 (11-2021) |
Culinaire Saisonnier | 6.500 (11-2021) | 12.500 (11-2020) |