9 native advertising trends om in de gaten te houden

Onze branche blijft in beweging. Zo zit bijvoorbeeld branded content nog steeds in de lift. Voor wie het allemaal even niet bij kan houden, hierbij een overzicht van opvallende trends die wij internationaal verzamelden.

1. Onderscheid schept duidelijkheid
Te beginnen: noemen we het nou native advertising of branded content wat we doen? Of is het toch content marketing? Deze termen worden zoveel door elkaar gebruikt, maar zijn nou ook weer niet exact hetzelfde. Er is behoefte aan duiding, en die gaat er komen.

2. Bouwen aan partnerrelaties
Het gaat er met name om dat je je boodschap op de meest effectieve en vernieuwende manier aflevert. Vooral in het proces valt er nog verbetering te behalen. Belangrijk is het bouwen aan een goede relatie met partners die garant staan voor transparantie en kwaliteit.

3. Langer boeien met een serie verhalen
Op zichzelf staande artikelen nemen af, verhalen die met elkaar verbonden zijn nemen een vlucht. Hiermee kun je meer awareness creëren en hou je het publiek langer geboeid.

4. Minder zenden
Adverteerders gaan steeds meer inzien dat ze geen zendende rol moeten innemen bij native advertising, maar dat ze zich beter kunnen aanpassen aan de tone of voice die de lezer of kijker verwacht. Als ze zichzelf als merk ondergeschikt durven te maken aan de content, zal de boodschap beter over komen en langer blijven hangen.

5. Krachten bundelen
Native advertisting is een kwestie van samenwerking en krachten bundelen. Bedenk niet alles vanuit één plek, maar verzamel creatieven, journalisten, videografen, nieuwskenners en data specialisten om tot een top product te komen.

6. Het merk als uitgever
Merken gaan zich steeds meer gedragen als uitgevers door binnen het bedrijf afdelingen op te zetten waar content wordt gemaakt. Zo zijn ze in staat hun verhaal te vertellen vanuit hun eigen DNA.

7. Maak het persoonlijk
Door die user experience zodanig herkenbaar te maken, creëer je kansen voor de doelgroep om zich helemaal onder te dompelen in je merk en ze een onvergetelijke gebruikerservaring te geven. Denk aan manieren om producten of ervaringen te customizen of personaliseren.

8. Meten is weten
Technologie rondom native advertising gaat steeds belangrijker worden. Meten brengt inzichten en data over hoe content wordt geconsumeerd en wat werkt of niet. Hiermee kun je uiteindelijk je doelgroep nog beter bereiken of zelfs gericht targetten.

9. Geef aandacht
Native advertising verdient de volle aandacht. Uitzetten via third-party bedrijven of inzetten op conversie doet het product te weinig eer aan. Die laatste trend is er dus een om over te slaan.

Meer weten?

Wij zijn gespecialiseerd in branded content en denken graag met je mee over hoe je jouw doelgroep kunt bereiken met rake content.

Neem contact met ons op!

Tags: