“Zin is uitermate geschikt voor branded content”

Elke maand zet Value Zipper één van haar mediamerken in de spotlight. Deze maand vroegen wij hoofdredacteur Nathan Vos en marketingmanager Pim Osterhaus van Zin naar de laatste ontwikkelingen bij hun titel en hun kijk op branded content.

Wie zijn jullie?

  • Pim Osterhaus (1981), sinds augustus marketing manager van Zin en Vorsten. Ik kom van Bindinc waar ik verantwoordelijk was voor de Marketing Partnerships binnen het bedrijf en waar ik meerdere Marketing functies heb bekleed.
  • Nathan Vos (1971), sinds 2012 hoofdredacteur van Zin en zin.nl. Hiervoor werkte ik als journalist en leidinggevende bij dagbladen (De Telegraaf, Het Parool) en televisie (De Wereld Draait Door).

‘Age is not important unless you’re a cheese’- Helen Hayes 

Wat is Zin?
Zin is hét merk voor de tweede helft van je leven. De spannendste helft, net als bij voetbal, waarbij er een wereld aan kansen ligt. Zin reikt je die kansen aan, en vertelt je ook hoe je ze kan benutten. Oftewel: hoe word je gelukkig ouder?
Zin is een vierwekelijks general interest magazine, met als doelgroep de 50plusser. Het magazine wordt voor 70% gekocht door vrouwen, maar het is geen damesblad en wil dat ook niet zijn. Zin is ook zin.nl, een website met vooral het allerbeste cultuurnieuws, een culturele nieuwsbrief per week en een algemene nieuwsbrief per maand, en tien events per jaar.

De pijlers van Zin zijn: human interest, cultuur, reizen, gezondheid en financiën. Zin is dan ook dé partner voor wie de 50plusdoelgroep wil bereiken!

Hoe gaat het met Zin?

Zin was tot een jaar geleden onderdeel van Sanoma, maar is nu dolblij in de stal van New Skool Media. Met een abonneebestand van 27.000, een totale betaalde verspreiding van 73.857 en een bereik van 270.000 is Zin een van de grotere general interest magazines van Nederland. Bij Zin werkt een klein, flexibel en creatief team, dat feilloos aanvoelt waar zijn doelgroep mee bezig en daar in tekst, beeld en activiteit permanent op acteert en reageert. De lezerswaardering van het magazine ligt met een cijfer 7,7 en een ‘Net Promotor Score’ van 25 % (een kwart van de lezers beveelt het blad actief aan bij anderen) dan ook erg hoog. En dit is pas het begin, want bij deze nieuwe uitgever zijn er nog talrijke kansen.

Hoe staan jullie tegenover commerciële samenwerkingen?

Voor een titel als Zin zijn vooral content gerelateerde partnerships een logische manier om de achterban van relevante informatie te voorzien. Zin is vanwege zijn brede invalshoek, zijn natuurlijke levenslust een titel die uitermate geschikt voor advertorials en sponsored content. Zo kunnen bijna voor alle thema’s haakjes gevonden met als vaste Zin-elementen gezondheid, financiën, cultuur en reizen. Samen met de redactie is het altijd mogelijk om een verrassende invalshoek te vinden en zo de boodschap van partners verder te ondersteunen.

Wat zijn goede voorbeelden van combinaties tussen redactionele onderwerpen en commercie?

– Twee Vlaanderenspecials;  betaald door Toerisme van Vlaanderen;  door de redactie gemaakt
– Het Concertgebouw mocht vijf lezersaanbiedingen doen en dat werd ondersteund met een reportage (achter de schermen)
– Elly’s Choice presenteert elke Zin drie digitale boeken
– Uitgevers adverteren bij interviews met hun auteurs

Graag willen we namens Zin alle adverteerders uitdagen om een case aan ons voor te leggen. Wij zorgen dan voor een creatieve op maat gemaakte oplossing waarbij we als partner op zullen trekken om de 50+ doelgroep te bereiken en tot actie aan te zetten.

Meer weten? Neem gerust contact met ons op!