Jouw merk in een bioscoopfilm?

Sinds vorig jaar verzorgt Value Zipper branded content in Nederlandse bioscoopfilms. Een succesvolle stap bleek na de eerste samenwerking met de film Huisvrouwen Bestaan Niet. Voor een aantal merken hebben we mooie samenwerkingen opgezet. Onderdeel van deze samenwerkingen zijn: inscriptmomenten, productplacement, set-visits tot zelfs speciale voorpremières.

 

Het filmproces: van stap tot stap
Iedereen kent natuurlijk Heineken en James Bond, maar zou dit ook iets zijn voor jouw merk? En hoe werkt zo’n filmproces dan precies? Bekijk ons 9 stappenplan:

1.
Value Zipper heeft contact met Nederlandse producenten en distributeurs. In het begin stadium ontvangen wij scripts van nieuwe Nederlandse bioscoopfilms.

2.
Deze scripts lezen wij helemaal door. Na het lezen van een script kijken we welke merken een natuurlijke match met de film zijn.

3.
We bedenken hoe we een merk zo relevant en leuk mogelijk terug kunnen laten komen in de film. Mocht het haakje nog net niet helemaal passen, dan is er een mogelijkheid tot het herschrijven van scènes om zo het merk natuurlijk in de film te verweven.

4.
We zoeken contact met de merken en/of mediabureaus om te horen of er interesse is in een samenwerking met film. We bespreken hun wensen en doelstellingen en de mogelijkheden in en rondom de film. Wat wil je als merk vertellen, en aan welke doelgroep? Bij welke film past dit het beste?

5.
Bij interesse maken we op basis van de doelstellingen een passend voorstel. Er zijn diverse mogelijkheden om de samenwerking optimaal uit te nutten, zoals activatie en joint promotions. Denk hierbij aan exclusieve voorpremières, mogelijkheden rondom de première en set-visits. Maar ook aan content en promotie, zowel gedurende de looptijd van de campagne als daarna (uitgesteld bereik). Dit kan zowel bij de bioscooppremière, als bij het nieuws over de film, de VOD première en de première op lineaire televisie. Benieuwd naar alle mogelijkheden? Klik hier.

6.
Het plan wordt vervolgens besproken met klant, producent en Value Zipper.

7.
Na akkoord maken we een planning en vervolgens wordt alles in werking gezet. De klant wordt gekoppeld aan de distributeur.

8.
Tijdens de gehele samenwerking houdt Value Zipper het productieproces in de gaten en communiceert met de diverse partijen.

9.
Na afloop plannen we een uitgebreide evaluatie in met alle betrokken partijen. Hoe is de samenwerking verlopen? Hoe heeft de film gescoord? Wat ging er goed en zijn er nog learnings voor de volgende keer?


Meer weten?

Wil je meer weten over onze filmmogelijkheden en/of ben je benieuwd naar de line-up? Plan een afspraak in met onze filmexpert Mark Haring.