Vrij Nederland

In een medialandschap waar gevochten wordt om de laatste soundbites, gaat Vrij Nederland te rade bij denkers, schrijvers en kunstenaars om antwoord te vinden op de grote vragen van deze tijd. Hoe controleren we de macht? Hoe moeten we omgaan met technologische vernieuwing, immigratie en duurzaamheid? En hoe kunnen we zelf de vooruitgang vormgeven?
Vrij Nederland biedt een vooruitstrevend, verhelderend & vrij perspectief in een wereld van verandering. Het merk speelt een rol in het maatschappelijke debat en trakteert kritische consumenten op prikkelende artikelen en doortimmerde reportages, over politiek, wetenschap, cultuur en samenleving. Dat doet Vrij Nederland elke dag met één online publicatie (van longread tot podcast) en elke maand in het tijdschrift.

Doelgroep
De Vrij Nederland-lezer is een levensgenieter, met een brede maatschappelijke oriëntatie en culturele interesse. Het is een hoogopgeleide man of vrouw van 35 jaar en ouder. Hij of zij is geïnteresseerd in de belangrijkste kwesties in de wereld; op politiek gebied, maar ook als het gaat over milieu, de maatschappij, wetenschap en cultuur. De Vrij Nederland-lezer werkt, vaak in een hogere functie, en heeft daarmee een bovengemiddeld inkomen, waar graag een deel van wordt uitgegeven aan muziek, film en literatuur en het bezoeken van concerten, de bioscoop en musea.

Meer weten? Neem contact met ons op!

Frequentie: 12x + 4 specials
Verspreide oplage: 23.903
Bereik: 122.000 NOM 2019 Q2
Formaat (B x H): 225 x 300
1/1 pagina: € 6.230,-
300.000 unieke bezoekers p/m
360.000 pageviews p/m
27.000 nieuwsbrief abonnees
Facebook: 57.000 volgers
Instagram: 3.500 volgers
Twitter: 75.000 volgers
Editie Verschijningsdatum Aanleverdatum
13 17-12-2019 20-11-2019
1 21-01-2020 18-12-2019
2 25-02-2020 29-01-2020
3 24-03-2020 26-02-2020
4 21-04-2020 25-03-2020
5 26-05-2020 29-04-2020 + D&T Gids
6 30-06-2019 03-06-2020
7 18-08-2020 22-07-2020
8 22-09-2020 26-08-2020
9 27-10-2020 30-09-2020
10 01-12-2020 04-11-2020
1 19-01-2021 16-12-2020