De kracht van magazines

In deze contentreeks zetten we de expertise van mediabureaus in de spotlight. In verschillende artikelen beantwoorden experts vragen van marketeers. In dit artikel geven de experts antwoord op de vraag; wat is de kracht van magazines?

Steven Kraanen – Founding partner – mBuy

Het gegeven dat mensen bewust een magazine kopen omdat zij zich hiertoe aangetrokken voelen. De aandacht voor de redactionele inhoud is dus groot.

Als merk krijg je de kans om op een meer intensieve manier in contact te staan met de lezer. Je kunt dus meer verdieping en achtergrond meegeven over het merk en de propositie. Daarnaast kun je je eigen merkidentiteit versterken door samenwerking met een sterke titel/ merk.’

Niels Bruinsma – Strategisch Directeur – ABOVO Media

Dat de lezer echt nog de tijd neemt voor de consumptie ervan, tijd van (met) de consument is schaars, dus deze tijd is erg waardevol. De lezer-bladbinding hebben we het dan natuurlijk vaak over en als bijkomstigheid ook vaan het HALO-effect. De informatie wordt betrouwbaarder omdat jouw eigen blad iets zegt.’

Oliver van Daalen – Owner – Match My Brand

Afhankelijk van het type magazine kunnen ze ervoor zorgen dat je een bepaalde niche bereikt, maar ook voor een bepaalde uitstraling, bijvoorbeeld mode- of vrouwenmagazines. Ook blijven ze langer liggen, waardoor je langer zichtbaar blijft dan bijvoorbeeld in de krant.’

Daan van Kuijeren – Chief Strategy Officer – Publicis Groupe

‘Zoals ik eerder aangaf: print is een geduldig medium met een ongeëvenaarde attentiewaarde. Ik durf te zeggen dat er geen mediumtype is dat je zo gefocussed consumeert als print in het algemeen en magazines in het bijzonder.

Door de afwezigheid van externe prikkels is er dus veel meer aandacht voor de branded content. Bereik is voor veel printtitels een uitdaging, vooral in mannelijke doelgroepen. Maar de mogelijkheden het maken van echte impact zijn bij print ongeëvenaard. En doordat een aantal uitgevers tegenwoordig ook in staat is om de data van hun magazine-abonnees op het zelfde niveau te targetten als hoe dat digitaal gaat. Zo kun je 1-op-1 doelgroepen bereik met print een krijgt het medium op dat vlak dezelfde kracht als digitaal.’

Milan van Vugt – Content en Partnership Manager – Initiative 

Print en zeker ook magazines hebben van oudsher een bepaalde autoriteit en magie. Op het internet kan iedereen zeggen wat hij wil en schrijf je een blogpost na vijf minuten research. Als het in print gedrukt staat is de beleving echter dat er échte journalistiek is bedreven en er aandacht en zorg in de verhalen is gaan zitten.

Wat we al jaren aanvoelden is met ons recente onderzoek bewezen, bij een goede match tussen magazine en product kan je als merk flink van die autoriteit en magie profiteren!’