Value Zipper groeit in 50+ domein door toevoeging Saar Magazine

Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van Saar Magazine.

Barbara van Erp, hoofdredacteur en oprichter van Saar magazine: “De energie waarmee Value Zipper aan de slag gaat met onze sales is aanstekelijk. We hebben een gezamenlijke missie: de adverteerder ervan overtuigen dat de 50+ vrouw die Saar leest nog midden in het leven staat. En een uitstekende doelgroep is om via het magazine en online te bereiken.”

“De 50+ doelgroep is een interessante doelgroep, die ook nog eens snel in omvang groeit. En daarom erg relevant voor veel adverteerders. Met Saar Magazine als toevoeging aan ons portfolio nemen we een grotere rol aan in dit domein. Samen met onze andere 50+ titels, zoals Zin Magazine kan een groot deel van deze groep bereikt worden. Ik zie deze toevoeging ook als een signaal dat onze manier van werken wordt gewaardeerd; door meerdere media-eigenaren te verenigen, bieden we ze synergie en een betere positie. Hoe meer aanbieders zich aansluiten, hoe relevanter ons loket is voor de advertentiemarkt”, aldus Patrick van Hooy, oprichter Value Zipper.

Over Saar Magazine 
Saar is er voor de hele vlotte, leuke, jonge, midden in het leven staande vrouw die een heerlijk leven leidt, met vriendinnen, kinderen, vakanties, een carrière, slechte dates, die feest en gewoon een startup begint, maar die inmiddels wel 50 geworden is (tot haar eigen schrik). Kortom: ze is nog lang niet aan een traplift en Het Grote Genieten toe, wel 50+, maar echt, echt, echt: nog lang niet dood.

Saar begon als een online magazine, maar op verzoek van de lezers is er sinds 2018 ook een papieren versie. Sinds de lancering van saarmagazine.nl ging de telefoon op de redactie dagelijks. Het waren de fans die een papieren versie van de titel wilden. “Na honderden van die telefoontjes, ben ik dus een magazine gaan maken. We vroegen de lezers om vooraf te betalen via een soort crowdfunding, dat was een knalsucces. Nu is Saar here to stay”, aldus Barbara.

De redactie zet haar expertise en creativiteit in om branded content partnerships op te zetten. Friesland Campina werkt samen met Saar om het belang van eiwitten te benadrukken voor deze groep en Vichy ging de samenwerking aan om het gesprek rondom de overgang bespreekbaar te maken.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk? Neem contact op!