Titel in de spotlight: Psychologie Magazine

Psychologie magazine“Psychologie Magazine is relevanter dan ooit.” Dat durft hoofdredacteur Sterre van Leer wel te stellen. Van de lancering van Coachfinder.nl tot het verdriedubbelen van het aantal Instagram-volgers, Psychologie Magazine blijft aan de weg timmeren.

Meer dan een magazine 

“Psychologie Magazine is meer dan een mediamerk: het is een platform voor persoonlijke ontwikkeling,” legt Sterre van Leer uit. Psychologie Magazine vertaalt psychologie naar het dagelijks leven, op een heel aantrekkelijke en toegankelijke manier. Op Instagram vind je elke dag tips en inspiratie voor een lichter leven; op de website vind je informatie over psyche, gezondheid en relaties. En als je zelf aan de slag wilt met persoonlijke issues, biedt Psychologie Magazine online trainingen en masterclasses. De nieuwste toevoeging is Coachfinder.nl: een platform dat je middels een slim algoritme aan de juiste coach weet te koppelen.

Daarmee is Psychologie Magazine relevanter dan ooit. “Stress en burn-out zijn aan de orde van de dag, en we durven steeds opener te praten over opvoedvragen, relatieproblemen en psychische klachten. Maar daarmee groeit ook de behoefte aan positieve oplossingen. Aan inzichten die je verder helpen in je eigen relaties, thuis en op het werk; aan zelfkennis en inzicht in je talenten. Persoonlijke ontwikkeling is hét thema van de komende jaren,” voorspelt Sterre.

Balans tussen lichaam en geest 

Wat gaat 2020 bieden? “Een van de trends die we signaleren, is dat mensen steeds meer zelf het heft in handen nemen als het gaat om hun gezondheid. Daarnaast hebben ze een groeiende interesse in de samenhang tussen lichaam en geest, en de wetenschap ondersteunt ze daarin. Want je overtuigingen hebben echt invloed op je fysieke gezondheid, en andersom: veel fysieke klachten hebben een psychische basis.” Hier speelt Psychologie Magazine komend voorjaar op in met een speciale editie over gezondheid en zelfzorg.

Een thema dat goed aansluit bij de doelgroep, die bestaat uit bewuste, merendeels hoger opgeleide lezers. “Vooral vrouwen, al hebben we ook ongeveer een kwart mannelijke meelezers.” Ze zoeken rust en verdieping, in plaats van eenvoudig vermaak. Ze willen zichzelf ontwikkelen en ze lezen graag iets waar ze iets van opsteken. “Dit zijn vrouwen die nieuwsgierig zijn naar de wereld en openstaan voor nieuwe ideeën; ze lezen veel, reizen graag, houden van cultuur en ze denken goed na over hoe ze hun tijd besteden, wat ze kopen en wat ze in hun mond stoppen.”

Branded content en Psychologie Magazine  

Sterre: “Betrouwbaarheid is een kernwaarde voor Psychologie Magazine: we baseren onze verhalen en trainingen altijd op wetenschappelijk onderzoek of de therapiepraktijk. Dat heeft ook consequenties voor de samenwerkingen die we aangaan. Wij schrijven niet zomaar over producten; we zoeken altijd een psychologische invalshoek.” 

Een goed voorbeeld van een geslaagde samenwerking is het lezers-event dat Psychologie Magazine organiseerde met beauty-merk Clarins: ‘Mooi van buiten, mooi van binnen’. De bezoekers kregen huidverzorgingstips en een lezing over het loslaten van perfectionisme. 

“De online training ‘Van Single naar Samen’ is een ander voorbeeld van zo’n samenwerking”, zegt Sterre. “Door de praktijkervaring van Pepper te combineren met de wetenschappelijke inzichten van Psychologie Magazine is een leuke en vooral nuttige training ontstaan, waarin je oude, belemmerende patronen leert herkennen en helder krijgt wat je in een relatie wil.” 

Sterre: “Je kunt het als een beperking zien dat we kwaliteit en betrouwbaarheid zo hoog in het vaandel hebben staan: we zijn kritisch. Maar ik denk dat het juist ook heel veel kansen biedt om een verhaal over je merk te vertellen dat écht iets toevoegt.”

Uitvinden welke mogelijkheden en voordelen er voor jou zijn met betrekking tot adverteren in Psychologie magazine? Neem dan contact op met Patrick van Hooy.