Snelle & Interpolis

Aan de lopende band worden campagnes gelanceerd, ideeën bedacht en plannen uitgewerkt. Maar hoe maak je content die echt overkomt bij je doelgroep? Tijdens het vijfde ronde tafel gesprek kwam steeds weer hetzelfde voorbeeld van ‘goede’ content naar voren: de campagne PhoNo van Interpolis samen met rapper Snelle.

“Kruip in de belevingswereld van je doelgroep”

Voor de PhoNo campagne is Interpolis een samenwerking aangegaan met rapper Snelle. Hiermee willen ze jongeren bewust maken voor de risico’s van het gebruik van je telefoon tijdens het fietsen. Geen sexy onderwerp bij jongeren, terwijl het juist zo belangrijk is. Hoe zorg je er dan voor dat de boodschap overkomt? Joep: “Kruip in de belevingswereld van je doelgroep. Dat is heel sterk gedaan hier. “Het nummer is tot stand gekomen na gesprekken tussen Snelle en verkeersslachtoffers. De totstandkoming van het nummer is heel mooi terug te zien in een documentaire die Interpolis en Wefilm samen met Snelle hebben gemaakt.“

De keuze van Snelle in deze samenwerking is een belangrijke factor van het succes. Hij sluit naadloos aan op de doelgroep. Met zijn talent heeft hij content gecreëerd die de doelgroep interessant vindt, ondanks dat het een belangrijke, beladen boodschap bevat. Het toevoegen van een clip, die het verhaal nog meer versterkt, maakt het rond.

Laat de artiest vrij

In het geval van deze campagne moeten beide partijen gecomplimenteerd worden. Je ziet namelijk niet vaak dat adverteerders alles uit handen durven te geven, dit kan echter wél een belangrijk onderdeel zijn van het succes.

Interpolis heeft Snelle de vrijheid gegeven waardoor hij een nummer heeft kunnen creëren dat past bij wie hij is en wat zijn fans willen horen. Met als bonus een nummer 1 hit. Een goede match dus die ertoe heeft geleid dat het gesprek nu gevoerd wordt. Win-win voor beide partijen.

Meer dan een liedje

In het geval van de PhoNo campagne biedt Snelle een podium om het onderwerp onder de aandacht te brengen. Joep: “De track inclusief clip van Snelle zijn de alibi om het probleem van mobiel gebruik in het verkeer door jongeren bespreekbaar te maken. Op die golf van aandacht kan vervolgens worden meegelift met concrete communicatie.”

Geïnteresseerd? Bekijk hier hoe de campagne tot stand is gekomen:

Dit artikel is voortgekomen uit het vijfde branded content-rondetafelgesprek met experts uit de mediabranche:

  • Sophie Benink, Media Strateeg bij Glasnost 
  • Mira de Mönnink, Branded Content Consultant bij UM Studios 
  • Lianne van Kooten, Communications Director bij De Media Maatschap
  • Annemieke Mol, Head of Wavemaker Content bij Wavemaker
  • Joep van der Laan, Branded Content Adviseur bij Mindshare

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact met ons op!