Een foto zegt meer dan 1000 woorden

Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Zeker in een tijd waarin bijvoorbeeld reizen niet mogelijk is zorgt een foto ervoor dat we toch even weg kunnen dromen.

Met onze partner MyAlbum bieden we mogelijkheden om impactvolle fotowedstrijden op te zetten.

Deze fotowedstrijden kunnen een mooie basis zijn voor een merk- of activatie campagne: ‘Deel jouw favoriete vakantie moment en maak kans op…’.

Het mechanisme

Met MyAlbum bieden wij de infrastructuur:

  • een campagnepagina rondom de wedstrijd,
  • waarbij het mogelijk is extra storytelling toe te voegen,
  • de plek waar foto’s kunnen worden geüpload,
  • er kan gestemd worden en
  • er zijn verschillende prijzen te winnen.

De ingezonden content is authentieke content gemaakt door de fans (de community) van een merk. Zeker in deze gekke tijden van isolatie en quarantaine kan deze manier van marketing ervoor zorgen dat we ons toch verbonden voelen en het community gevoel versterkt wordt.

Start de campagne en durf dus ook te vragen. Stel je community de vraag om content te delen en hun vrienden daarin te taggen. Op deze manier creëer je een olievlek die zich steeds verder uitbreidt. Door het toevoegen van een incentive zal dit nog sneller gaan.

Invulling wedstrijd

Uiteraard bepaalt de organisator van de wedstrijd zelf het thema, de spelregels en het doel.
Ga je voor het genereren van adressen (leads), wil je wellicht nog extra marktonderzoek doen door het stellen van vragen of gaat het echt om de merkbeleving?

De wedstrijden worden opgezet als onderdeel van de campagne. Middels owned en paid kanalen wordt dit aangejaagd.

Case Toerisme Gelderland

Samen met Toerisme Gelderland is ook een fotowedstrijd opgezet. Binnen de jaarlijkse wandel-campagne was een fotowedstrijd een mooie, creatieve uitkomst.

Deze campagne wordt over het algemeen geladen met content in magazines, radiospotjes en buitenreclame. Nu moest het anders, creatief en wilde Toerisme Gelderland hun fans bij de campagne betrekken. Wie kan je beter inzetten als ambassadeur van je merk dan je eigen fans?

De wedstrijd leverde vele mooie content op; een bijzondere manier om de natuur, herfst en wandelen in Gelderland nog meer in beeld te brengen middels de eigen fans.

Vind hier alles over de case rondom de samenwerking.