De Achterhoek is één van de mooiste plekken in Nederland en biedt vele recreatiemogelijkheden. Ter promotie van het uitgebreide wandelnetwerk in deze regio benaderde Stichting Achterhoek Toerisme ons om deze bij hun doelgroep onder de aandacht te brengen. De start van een mooie samenwerking tussen deze stichting en natuurmagazine Roots, met Value Zipper als verbindende factor.
De samenwerking omvatte verschillende onderdelen. Zo ontwikkelde Roots een fraaie Achterhoek-special, volledig in de ‘look and feel’ van het magazine. In deze bijlage onder andere speciaal door Roots bedachte wandelroutes. Verder sluiten de onderwerpen in het magazine perfect aan bij de prachtige natuur van deze regio. De natuurkennis van de Roots redactie heeft voor een versterking van het natuurthema gezorgd. Ook zijn er bijzondere en nuttige locaties langs de wandelroutes uitgelicht, zoals diverse Bed & Breakfasts en leuke biologische restaurants.
Het resultaat van de samenwerking is een mini-magazine van 16 pagina’s met alle highlights van de Achterhoek. De special werd middels een banderol bijgesloten in de gehele oplage van Roots magazine waardoor ruim 74.000 natuurliefhebbers werden bereikt. Een mooie manier om de Achterhoek in beeld te krijgen en een uniek en gewaardeerd bewaarexemplaar voor de Roots-lezers.
Fanny Glazenburg (hoofdredactrice Roots) over de Achterhoek-special:
‘Het maken van de Achterhoek-special, een samenwerking tussen Roots en marketing Achterhoek, is een typisch voorbeeld hoe merken elkaar kunnen versterken. Provincie Achterhoek wilde graag ruchtbaarheid geven aan het feit dat alle wandelknooppunten nu voor het eerst met elkaar verbonden zijn en vond daarin Roots als media-partner. Allereerst hebben we natuurlijk goed geluisterd naar wat marketing Achterhoek met de special wilde bereiken. Toen dat eenmaal duidelijk was, zijn wij aan de gang gegaan om met een inhoudelijk voorstel te komen. Met onze expertise op het gebied van natuur en wandelen voelde wij heel goed aan hoe dit wandelknooppuntennetwerk goed tot z’n recht zou komen. Dit resulteerde uiteindelijk in een goed geslaagde special waar zowel Roots als marketing Achterhoek erg blij mee waren.’