Elke maand zet Value Zipper één van haar mediamerken in de spotlight. Zo’n twee weken voor Koningsdag vertelt hoofdredacteur Justine Marcella van Vorsten over het koninklijk virus, de unieke lezers, het komende extra dikke Feestnummer en de planning voor 2016.
Wij leven van hoogtepunt naar hoogtepunt en van deadline naar deadline en vinden dat héérlijk! Geen dag is hetzelfde. Vorige maand nog was ik in Parijs om van dichtbij verslag te doen van het bijzonder indrukwekkende staatsbezoek van koning Willem-Alexander en koningin Máxima en nu werken we met enorm veel plezier aan een extra dikke editie van Vorsten die het thema ‘Feest’ meekrijgt.
Het vorstenhuis is van ons allemaal, Vorsten is er voor iedereen! Vorsten is hét tijdschrift over koningshuizen en al sinds 1973 ‘hofleverancier’! De belangrijkste bron van informatie over hedendaagse internationale koninklijke families, historie, mode, cultuur en interviews met de royals, verpakt in een chique glossy jasje.
Vorsten vindt gretig aftrek op de paleizen maar wordt ook in de rest van Nederland en België gelezen, vooral door vrouwen met een bovengemiddeld besteedbaar inkomen. De lezer kiest voor kwaliteit en schrijft respect met een hoofdletter. Vorsten brengt dertien edities per jaar uit, plus een jaarboek, agenda, kalender, kleurboek en het internationale tijdschrift The Crown. Dat alles maakt Vorsten hét grootste blad in dit segment.
Voor onze lezers rollen wij graag de spreekwoordelijke oranje loper uit. Ze zijn nieuwsgierig en hebben een grote belangstelling voor koningshuizen, historie, mode en cultuur. Ze zijn maatschappelijk betrokken en doneren vaak aan goede doelen. De abonnee geniet van het leven. Hij of zij geeft graag geld uit aan een nieuwe auto, cultuur en vakanties in binnen- en buitenland.
Koningin Beatrix deed troonsafstand in de overtuiging dat de verantwoordelijkheid voor ons land nu in handen van een nieuwe generatie moet liggen. Vorsten gaat ook mee met de tijd en is onlangs vernieuwd! Het logo is opgefrist en straalt nu nog meer allure uit, het lettertype is opgefrist en verjongd en de rubrieken hebben een nieuwe jas gekregen. Ons papier, de fotoselectie en de alom gerespecteerde deskundigen die aan ons verbonden zijn, geven Vorsten de luxe die past bij het onderwerp.
Het wordt een veelbelovend jaar met een aantal hoogtepunten. Zo gaan Willem-Alexander en Máxima (en Vorsten dus ook) in het najaar naar Australië en Nieuw-Zeeland. Het contact met de koninklijke hoven is goed en we zijn dan ook overtuigd dat we ook dit jaar weer schitteren met koninklijke interviews en bijzondere portretten. En natuurlijk kijken we uit naar alle huwelijken, geboortes en troonswisselingen.
Wij verheugen ons erop om met adverteerders na te denken over samenwerkingen. Een mooie uitklapcover, een bijzondere special met branded content als cadeautje voor de lezer, de mogelijkheden zijn legio. Een uitdagende shoppingpagina, een how-to met een make-up-merk dat ons leert hoe de ‘look’ van Kate of Máxima gerealiseerd kan worden, we sparren graag met adverteerders om op nieuwe creatieve ideeën te komen.
Want ook na Koningsdag hangen wij het hele jaar de vlag uit!
Justine Marcella
Hoofdredacteur Vorsten