Dé 50-plusser bestaat niet

Nederland is aan het vergrijzen, want het aantal 50-plussers stijgt. In 2020 zal maar liefst 40% van de bevolking 50 jaar of ouder zijn. En de verwachting is dat dit aantal nog verder toeneemt. Een groot deel van het totaal aantal Nederlanders dus! Maar we hebben wel te maken met een nieuwe generatie ouderen: 50-plussers zijn namelijk niet meer zo oud als vroeger.

Eigenlijk bestaat de 50-plusser niet, want we kennen vele gezichten en verschijningsvormen. Wel zien we als overeenkomst dat de 50-plussers van tegenwoordig weten wat zij willen, en echte levensgenieters zijn. 50-plussers willen ook niet horen dat ze oud zijn, want zo voelen zij zich vaak nog helemaal niet. De nieuwe generatie is namelijk actief, betrokken en verzorgd, maar heeft wel veel vrije tijd en een relatief hoog besteedbaar inkomen. Ze zijn draagkrachtig en koopkrachtig. En dat maakt de doelgroep 55 tot 75 erg interessant voor adverteerders. Met name interessant voor banken, zorgverzekeraars, reisaanbieders, culturele en charitatieve instellingen, boekenuitgevers, beauty- en gezondheidsmerken.

De emancipatie van de 65+ vrouw
De nieuwe generatie, bekend als Young at Hearts, noemen we nu ook wel de ‘Elastieken generatie’. Deze die zichzelf steeds meer individueel onderscheidt, afrekent met de bestaande stereotyperingen over ouderen, en actief aan de slag gaat met lichaam en geest. Er is een soort trend gaande, waarbij de vrouwelijke 65-plusser emancipeert. Zin magazine speelt hier op in, en is er daarom vanaf nu zéér uitdrukkelijk voor de vrouw van 50 tot 75. Deze vrouw staat in de kracht van haar leven, is het middelpunt van familie, vriendinnen, buurt en werk. Ze wil zich ontplooien én ze wil ontdekken. Ze leeft zoals ze zich voelt! Zo blijkt uit onderzoek ‘Elastic generation: the female edit’ van Innovation Group J. Walther Thompson.

De nieuwe Zin
Zin wil de vrouw van 50 tot 75 kracht geven. Haar doel is om een gelukkige vrouw te zijn, en Zin helpt daarbij door een positieve draai te geven aan de negatieve beeldvorming rondom ouder worden. Het conflict is namelijk het ouder worden in een maatschappij waar jong de norm is. Dit moet veranderen en daar is Zin magazine voor! Zin selecteert uit de belangrijkste thema’s voor de doelgroep de meest inspirerende verhalen en het meest relevante nieuws. Zin accepteert oudere vrouwen zoals ze zijn, en wil de nieuwe levensfase bemoedigen en stimuleren om er meer uit te halen en het avontuur dus aan te gaan!

Wat is er nieuw?
Zin presenteert inspiratie en informatie waarmee actieve oudere vrouwen zich gesterkt voelen in hun levensfase en de beste keuze kunnen maken in wat ze doen en wie ze zijn.

  1. Zin telt vier nieuwe columnisten: tv-coryfee Hanneke Groenteman, schrijfster en actrice Annemarie Oster, cabaretiers Mylou Frencken en Dorine Wiersma. Zij schrijven over de lusten en de lasten van het leven na de 50.
  2. Met nieuwe, spannende rubrieken eert Zin ondernemende en sportieve vrouwen van boven de 50.
  3. De 50+ vrouw van nu wil er niet zozeer jong, maar wel fris en gezond uitzien. Sterrenvisagiste Manous Nelemans gaat ze daar in praktische zin mee helpen, bovenop de geliefde modecolumn van expert Liddie Austin.

En natuurlijk blijft Zin verhalen bieden die de vrouw van vandaag sterken in de bijzondere levensfase ná de jeugd en vóór de ouderdom.

50 is pas het begin!

Mogelijkheden
Er zijn diverse advertentiemogelijkheden, zoals branded content, plusproposities, en redactionele samenwerkingen voor zowel print als online. Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!

 

Tags: