Acht jaar Value Zipper in 8x

We bestaan deze maand alweer acht jaar!

Value Zipper in 8x; onder andere over branded content, klanten, tradities, opdrachtgevers, bijzondere mogelijkheden én de Value Zipper Cup! 

  1. Opdrachtgevers
    Acht jaar geleden waren Weerplaza en FC Klap onze allereerste opdrachtgevers; uitgevers die wij richting de advertentiemarkt vertegenwoordigen. Al snel daarna werd dit uitgebreid met New Skool Media, en inmiddels zijn achter ons loket de mogelijkheden van 17 uitgeverijen/media-eigenaren verzameld. Dit zijn vaak jarenlange, diepgaande partnerships, gebaseerd op echte samenwerking en synergie. Een portfolio dat elkaar versterkt, samen kunnen we vaker en van meer waarde zijn voor onze klanten. Hoogtepunten waren het toevoegen van gerenommeerde uitgevers zoals WPG Media en Audax Publishing

  2. Branded content  
    Elke dag adviseren we onze klanten over het vertellen van merkverhalen. Steeds vaker gebeurt dat middels branded content. Vanuit het principe ‘practice what we preach’ organiseren wij rondetafelgesprekken over dit actuele onderwerp. Hierin geven we een podium aan experts (van mediabureaus), waarbij de vragen van onze klanten als uitgangspunt dienen. Hierbij treden we op als facilitator van het gesprek; het gaat nadrukkelijk niet over Value Zipper en wat wij doen. Op basis van de gesprekken ontwikkel(d)en we series artikelen en een whitepaper. Hiermee willen we de markt helpen om (nog) betere branded content campagnes te ontwikkelen en informeren we over trends en ontwikkelingen.
     
  3. Value Zipper Cup
    Sinds 2016 organiseren we de Value Zipper Cup. Dit is hét voorbereidingstoernooi voor de AdfoCup; het grote jaarlijkse voetbaltoernooi voor bedrijven uit de reclame-, media- en marketingbranche. Ongeveer anderhalve week van tevoren helpen wij onze klanten (de mediabureaus) zich klaar te stomen. In 2019 waren er ca. 200 aanwezigen, en de meeste mediabureaus hebben al eens meegedaan. Oud-winnaars zijn UM, Mediaxplain*, Mindshare en regerend kampioen; Abovo Media.

    De vijfde editie is gepland en de aanmeldingen stromen binnen. Wij kijken uit naar dit evenement vol sportiviteit en gezelligheid. Voor onszelf misschien wel hét hoogtepunt van het jaar!
  1. Klanten  
    Uiteindelijk doen we het allemaal voor onze klanten (‘adverteerders’).  
    Wij willen voor hen van waarde zijn, door te helpen en mee te denken. Goed advies en de relatie gaan hierbij nadrukkelijk vóór korte termijn gewin. We richten ons op marketeers van landelijk opererende merken, en de daarbij betrokken stakeholders. Met meer dan 800 bedrijven hebben we inmiddels samengewerkt. Cono KaasmakersGreen Food LabA.S. Watsonde Hersenstichting en Deoleo waren respectievelijk de 400e, 500e, 600e, 700e en 800e klant. Ook de meeste mediabureaus weten ons loket goed te vinden. 
     
  2. Rituelen
    Bij Value Zipper houden we van rituelen en het creëren van nieuwe tradities. In de afgelopen 8 jaar zijn er al heel wat gebruiken ontstaan waar we trots op zijn. Het zijn er teveel om op te noemen, maar hier 3 op een rij:
    • Kroegdag
      De kroegdag is elke laatste vrijdag van de maand. We doen ‘rotwerk’, maar wel met z’n allen. De kroegdag is nooit op kantoor en altijd in een kroeg, een gezellige plek waar we met z’n allen aan een tafel werken.
    • Kerst
      We luiden het jaar uit met ons jaarlijkse Kerstdiner. In een gezellige, relaxte setting doen we ons tegoed aan een uitgebreide diner en veel drank.
    • Slipperdag
      Soms zijn er weleens van die werkdagen dat je eigenlijk gewoon op het strand zou moeten zitten. Een dag met heerlijk weer, waarbij het eigenlijk zonde is om te gaan werken. En dat doen we daarom dan samen ‘niet’. Tenminste.. We kiezen deze dag voor een andere werkplek, ergens waar we (ook) kunnen genieten van de zon, bij het water, op het strand of in een park. We werken alleen  in de ochtend, daarna genieten we samen van de mooie dag. De Value Slipperdag is één keer per jaar.

  3. Waardering
    Tot 2017 was de winst van de Adfo Cup (in 2016) ons grootste succes. We zijn er enorm trots op dat we inmiddels ook inhoudelijke ‘vakprijzen’ hebben ontvangen. In 20172019 en 2021 wonnen we het Adformatie Kerstrapport, dé prijs voor de best gewaardeerde media-exploitant van Nederland.
     
    In 2019 hebben we ook zelf een award in het leven geroepen; een prijs voor het mediabureau dat wat ons betreft een voorbeeld is op het gebied van samenwerking. Want samenwerken is dé basis van Value Zipper. De ‘Value Zipper Award - Beste Mediabureau’ werd tot nu toe gewonnen door Vizeum (2019), mBuy (2020) en Match My Brand (2021).

  4. Uitbreiding mogelijkheden
    Value Zipper is van oorsprong vooral bekend als aanbieder van mediaruimte in magazines. Inmiddels hebben we ons ontwikkeld tot zoveel meer dan dat. Waar dit eerst werd uitgebreid met branded content op de digitale kanalen van onze magazines, is het portfolio verrijkt met allerlei bijzondere mogelijkheden voor het vertellen van merkverhalen. Voorbeelden daarvan zijn partnershipmogelijkheden met Nederlands bioscoopfilms, het maken van eigen (whitelabel) content voor merken zoals kook-, foto- en puzzelboeken en fotowedstrijden (op basis van User Generated Content). In 2019 zijn we verder uitgebreid met een buitenreclame tak; Value Zipper OOH en sinds het voorjaar van 2021 zijn we ook actief in het digitale domein.  
     
  5. Team
    Het Value Zipper team bestaat uit enthousiaste, ervaren mensen die elke dag vol overtuiging (en met veel plezier) bezig zijn met het verbinden van mensen, merken en media. Ambitieuze bruggenbouwers met de gezamenlijke drive om het verschil te maken voor onze klanten, in nauw samenspel met onze opdrachtgevers. Maar nog belangrijker; echte, betrouwbare mensen waarmee het leuk is om contact te hebben. 
    Ook al is niet iedereen even lang gebleven, alle (oud-)Value Zippers hebben een bijdrage geleverd aan de groei van het bedrijf en waar we nu als organisatie staan.  
     
    In volgorde van binnenkomst, daarom mijn grote dank aan:  
    Merel Telman, Nouchka Jonker, Martijn van Vuure, Andrew Eversden, Arnoud van der Valk, Nikki Bemelman, Marijn Crum, Lisa Knigge, Rochelle Huyben, Nina WesterhofMark Haring, Ernst van Duin, Martijn Paap, Angel Binnekamp, Han de Milde, Erik van Deutekom, Roderick de MunckMaxime Noorman van der DussenStefan de LangeGerrie OortwijnRené Huiberts, Pepijn Adolfs, Giverny van ToombergenEva OppelVanessa de VriesFlorentine FonteinLise in ’t VeldAytekin Demirtas en Vincenzo Cosentino.
     
    Op naar de 10 jaar! 
     
    Patrick van Hooy