Zeilen & EuroParcs

Hoe start je met branded content? EuroParcs doet het voor!


Starten met branded content is voor veel merken de grootste uitdaging. Waar begin je? EuroParcs trapte hun branded content campagne af in het magazine 
Zeilen, hét platform voor zeilers. Linda van der Wildt (Marketing & Communicatie Medewerker bij EuroParcs) aan het woord.  

Wie wil je bereiken? Over die vraag heeft EuroParcs goed nagedacht voor hun eerste branded content campagne. Linda: “De reden waarom we gestart zijn met deze campagne was omdat we een nieuwe doelgroep willen aanspreken die we niet zo snel via onze reguliere advertenties te pakken krijgen. Nina (van Value Zipper) wees ons op de mogelijkheden van branded content. Deze samenwerking met Zeilen was de eerste keer voor ons. Het betrof een crossmediaal plan waarbij we zowel via het magazine als de onlinekanalen content hebben verspreid.”

ROI
Doelstelling voor de samenwerking tussen EuroParcs en Zeilen was met name om een nieuwe doelgroep aan te spreken. “Dat betekent niet direct dat we daar herleidbare boekingen uit hebben gehaald. Maar ik denk wel dat we op een mooie manier zichtbaar zijn geworden bij de doelgroep van het platform voor en door zeilers. Het is voor ons echt een onderdeel geweest van algemene branding en naamsbekendheid van ons merk.”

Werkwijze
Waar begin je dan? Linda: “We hebben zelf een voorzet gedaan. Met daarin de informatie die wij graag wilden delen met de doelgroep. De redactie van Zeilen heeft ons geholpen met het opzetten van een goed branded content-artikel, waarin de interesses van de doelgroep van Zeilen en de professionaliteit van EuroParcs samen tot hun recht kwamen. We moesten natuurlijk ook met de juiste tone of voice de doelgroep aanspreken. Daar hebben ze ons goed in geholpen. Anders sla je de plank alsnog mis.“

Content
Hoe zet je branded content slim in verspreid over een langere periode? Linda: “Uiteraard ga ik voor de komende jaren kijken hoe we vaker gebruik kunnen maken van branded content. Dit jaar kwam het op ons pad en we dachten: ‘we doen het gewoon’. We kunnen de content zelf ook nog inzetten voor onze eigen kanalen. In de EuroParcs Vakantiekrant voor onze gasten bijvoorbeeld.  De keuze voor Zeilen was erg eenvoudig. Dat besluit is genomen naar aanleiding van de ligging van het EuroParcs Resort Veluwemeer met een eigen zeilschool. Die plek scoort op alle fronten bij de doelgroep van Zeilen Magazine.”

Klik hier voor meer info over Zeilen en/of benieuwd naar andere cases? Klik hier

Tags: