2020 in 9 cases

Ondanks dit gekke jaar hebben we ook in 2020 weer veel moois mogen neerzetten. Hierbij een overzicht van samenwerkingen die de breedte van ons portfolio én de veelheid aan mogelijkheden laten zien.

TUI x Psychologie Magazine

De redactie van Psychologie ging samen met TUI op reis. Ontspannen terugkomen van vakantie is niet vanzelfsprekend. Maar hoe zorg je er dan voor dat je wél ontspant en weer fris thuiskomt? Artikelen over Echt ontspannen op vakantie en Zo kom je fit thuis van vakantie werden geschreven. Met een doorvertaling naar online werd een mooie ronde samenwerking neergezet.

Bolletje x Delicious.

Samen met Bolletje gaf Delicious haar lezers dit jaar een goede start van de dag. Een herkenbare, terugkerende rubriek met ontbijttrends, informatie en inspiratie. Een mooie manier van samenwerken om als merk een moment te claimen.

SeniorWeb x Zin Magazine

De samenwerking tussen Zin en SeniorWeb gaat volgend jaar het derde jaar in. In een maandelijks, terugkerende rubriek geeft SeniorWeb tips om meer te halen uit de mogelijkheden die de digitale wereld biedt. Met een doorvertaling naar de online kanalen van Zin wordt het bereik nog groter.

Bison x Engel

Samen met Bison hebben we voor de film Engel een samenwerking opgezet. Een perfecte fit binnen het marketingplan van Bison waar zij zelf een eigen knutselplatform lanceerde rondom de release van de film. Binnen de film hebben we knutselen laten terugkomen in een aantal inscript-momenten. Verder is er social media content gemaakt met de hoofdrolspelers. Dit is zowel gedeeld op de kanalen van de film als op die van Bison.

Oriental Merchant x Food and Friends

Voor Oriental Merchant is een content partnership opgezet met Food and Friends. Een kookboekje werd gecreëerd met daarin 30 recepten. Binnen deze content samenwerking hebben we het kookboekje in 3 talen gemaakt en zijn er receptenkaartjes ontwikkeld. Een aantal van de recepten zijn via de online kanalen van Food and Friends gedistribueerd.

 

Fairtrade x Psychologie Magazine

De consument bewust maken dat de productie rondom cacao lang niet altijd eerlijk verloopt. Dat is een belangrijk onderwerp voor Fairtrade. Vanwege de hoge selectiviteitsindex van de lezer voor ontwikkelingshulp, duurzaamheid en biologische producten werd een samenwerking aangegaan met Psychologie Magazine. Er werd content gecreëerd om de lezer hierover te informeren en aan te zetten tot het zelf doen van iets goeds.

Marketing Oost x FietsActief Streekgids

Een op maat gemaakte streekgids waarbij verschillende fietsroutes en bezienswaardigheden in Overijssel aan bod komen. Lokale ondernemers kunnen participeren in het boekje met redactionele aandacht en/of kortingsbonnen. Naast de verspreiding binnen FietsActief, wordt de streekgids ook extra gedrukt voor verspreiding binnen de toeristische locaties in Overijssel.

Oatly x Delicious.

Een opvallende samenwerking tussen Oatly en Delicious. En ook nog eens de eerste keer. Een openingsspread ver van traditioneel. Als je niet beter zou weten dan zou het zo een redactioneel onderdeel van het magazine kunnen zijn. Mooi voorbeeld van adverteren in print.

Pukka x Happinez

Dé perfecte match tussen een mediamerk en adverteerder dat is waar we naar opzoek zijn; en dat is het geval bij Pukka en Happinez. Afgelopen jaar heeft dat gezorgd voor een mooie samenwerking waarbij op verschillende kanalen content is gecreëerd passend bij de doelgroep. Van online content, events tot een print samenwerking. Voor 2021 zijn er al vele ideeën en we kijken dus ook uit om de samenwerking verder uit te bouwen.