Zin & Vichy

Adverteerder: Vichy
Titel: Zin
Periode: november 2016
Middelen: magazine

Achtergrond
Vichy Neovadiol is een product speciaal voor vrouwen in de menopauze. Door hormonale veranderingen wordt de huid vaak slapper en droger. Neovadiol vermindert tekenen van de menopauze door de huiddichtheid te verbeteren, gezichtscontouren te herdefiniëren en de teint meer te laten stralen.

Doel
De doelgroep van Neovadiol komt overeen met die van Zin. Het doel was om deze doelgroep te informeren over de verandering van de huid tijdens de menopauze en tips aan te reiken over het stralend houden van de huid. Het artikel moest zo redactioneel mogelijk ogen. Daarom is ervoor gekozen om geen productinformatie van Neovadiol te vermelden, maar tips van een expert in het artikel op te nemen. Hierdoor is de content natuurlijker en daarmee minder commercieel geworden.

Voor onze campagnes voor 50-plussers is Zin een ontzettend doelgerichte en prettige partner om mee samen te werken. We houden regelmatig contact over de laatste ontwikkelingen en zijn altijd op zoek naar leuke samenwerkingen.

– Leontien Gerretsen, Product Manager bij Vichy.

Uitwerking
In samenspraak met Vichy is besloten een interview op te zetten met Margriet van der Klugt. Zij is trainingsmanager bij Vichy (L’Oréal – Cosmétique Active Nederland) en het artikel is mede door haar input tot stand gekomen. Het artikel – dat in de dertiende editie verscheen – bevat negen tips om er ook tijdens en na de menopauze sprankelend uit te zien. Ter ondersteuning hield de Zinredactie een interview met Van der Klugt, waarin ze de nodige inside information gaf. Haar tips werden in het artikel opgenomen. De samenwerking bestond verder uit het bijvoegen van een kortingscreditcard van 5 euro voor de aanschaf van een product van Neovadiol.

Voor onze doelgroep is de ouder wordende huid een belangrijke issue. Wij maakten er een journalistieke productie over en benaderden de trainingsmanager van Vichy Nederland voor de nodige deskundigheid. Zo probeerden we branded content te creëren die inhoudelijk interessant is. De Vichy-deskundige werd ook tweemaal sprekend opgevoerd. De samenwerking was subtiel en verliep uiterst professioneel.

– Alida Dijk, Chef Redactie bij Zin

Tags: