Zin & Singel Uitgeverijen

Adverteerder: Singel Uitgeverijen
Periode: februari 2016 tot oktober 2016
Middelen: magazine, nieuwsbrief, website, Facebook, Instagram en een evenement.
Titel(s): Zin

Achtergrond
Singel Uitgeverijen is de overkoepelende organisatie waar de uitgeverijen Nijgh & Van Ditmar, Querido, De Arbeiderspers, Athenaeum, Uitgeverij Q, Brave New Books, De Geus en Querido Academie onder vallen.

Singel heeft zich als doel gesteld meer interactie te creëren met haar lezerspubliek. Door de samenwerking met Zin wil Singel nieuwe publicaties promoten en de verkoop van bestaande publicaties stimuleren.

De redactie van Zin staat open voor goede ideeën, zijn heel prettig om mee samen te werken en hebben een energieke, open en meedenkende manier van samenwerken die mooi aansluit bij onze werkwijze. Daarnaast zijn veel lezers van Zin ook de lezers van de boeken van onze uitgeverijen dus een ideale kruisbestuiving.

Uitwerking
De match tussen Zin en Singel Uitgeverijen was snel gemaakt. De Zin lezer heeft een bovengemiddelde interesse in boeken en in het magazine en op de website wordt aan dit onderwerp al uitgebreid aandacht besteed.

Zin en Singel lanceren samen De Zin Boekenclub waarbij de Zin lezers recensenten worden van de boekuitgaven van Singel. Op de website en in het blad is een plek gecreëerd waar de lezer zich kan aanmelden als recensent. Uit de aanmeldingen wordt een groep lezers gekozen die als recensent aan het werk mogen. Zij ontvangen van Singel Uitgeverijen een selectie boeken die zij mogen beoordelen. Deze recensies worden vervolgens op de website van Zin geplaatst, gepubliceerd in Zin magazine en gepost op de Facebook en Instagram. Ook wordt er een aparte Zin Boekenclub nieuwsbrief aan alle abonnees verzonden. Het geheel wordt afgesloten met een jaarlijks boekenevenement waarbij Zin lezers, de Zin recensenten en de schrijvers bij elkaar komen.

Leonie Bakker, digitaal project manager van Zin over de samenwerking:
“Zin en Singel zijn natuurlijke partners. Samen een boekenclub oprichten waarbij wij de interactie met de lezers aangaan was een logische stap aangezien de lezers van Zin dol zijn op boeken en Singel boeken uitgeeft. Singel zocht naar die directe lijn richting de consument en heeft interesse in de ware recensies van lezers en Zin kan deze interactie leveren. We zijn nu 2 maanden onderweg en de recensies stromen binnen.”

Nathalie Doruijter, manager marketing en sales bij Singel Uitgeverijen over de samenwerking:
“De redactie van Zin staat open voor goede ideeën, zijn heel prettig om mee samen te werken en hebben een energieke, open en meedenkende manier van samenwerken die mooi aansluit bij onze werkwijze. Daarnaast zijn veel lezers van Zin ook de lezers van de boeken van onze uitgeverijen dus een ideale kruisbestuiving.”

Klik hier voor meer info over de Boekenclub.

Tags: