Zeven jaar Value Zipper in 7x

We bestaan deze maand alweer zeven jaar!
Value Zipper in 7x; onder andere over branded content, klanten, opdrachtgevers, bijzondere mogelijkheden én de Value Zipper Cup! 

  1. Opdrachtgevers
    Zeven jaar geleden waren Weerplaza en FC Klap onze allereerste opdrachtgevers; uitgevers die wij richting de advertentiemarkt vertegenwoordigen. Al snel daarna werd dit uitgebreid met New Skool Media, en inmiddels zijn achter ons loket de mogelijkheden van 17 uitgeverijen/media-eigenaren verzameld. Dit zijn vaak jarenlange, diepgaande partnerships, gebaseerd op echte samenwerking en synergie. Een portfolio dat elkaar versterkt, samen kunnen we vaker en van meer waarde zijn voor onze klanten. Hoogtepunten waren het toevoegen van gerenommeerde uitgevers zoals WPG Media en Audax Publishing.  

  2. Branded content  
    Elke dag adviseren we onze klanten over het vertellen van merkverhalen. Steeds vaker gebeurt dat middels branded content. Vanuit het principe ‘practice what we preach’ organiseren wij rondetafelgesprekken over dit actuele onderwerp. Hierin geven we een podium aan experts (van mediabureaus), waarbij de vragen van onze klanten als uitgangspunt dienen. Hierbij treden we op als facilitator van het gesprek; het gaat nadrukkelijk niet over Value Zipper en wat wij doen. Op basis van de gesprekken ontwikkel(d)en we series artikelen en een whitepaper. Hiermee willen we de markt helpen om (nog) betere branded content campagnes te ontwikkelen en informeren we over trends en ontwikkelingen.
     
  3. Value Zipper Cup
    Sinds 2016 organiseren we de Value Zipper Cup. Dit is hét voorbereidingstoernooi voor de Adfo Cup; het grote jaarlijkse voetbaltoernooi voor bedrijven uit de reclame-, media- en marketingbranche. Ongeveer anderhalve week van tevoren helpen wij onze klanten (de mediabureaus) zich klaar te stomen. In 2019 waren er ca. 200 aanwezigen, en de meeste mediabureaus hebben al eens meegedaan. Oud-winnaars zijn UM, Mediaxplain*, Mindshare en regerend kampioen; Abovo Media. We kunnen niet wachten tot we de vijfde editie kunnen organiseren, want dit evenement vol sportiviteit en gezelligheid is ook voor onszelf misschien wel hét hoogtepunt van het jaar!
  1. Klanten  
    Uiteindelijk doen we het allemaal voor onze klanten (‘adverteerders’).  Wij willen voor hen van waarde zijn, door te helpen en mee te denken. Goed advies en de relatie gaan hierbij nadrukkelijk vóór korte termijn gewin. We richten ons op marketeers van landelijk opererende merken, en de daarbij betrokken stakeholders. Met meer dan 700 bedrijven hebben we inmiddels samengewerkt. Cono KaasmakersGreen Food Lab, A.S. Watson en de Hersenstichting waren respectievelijk de 400e, 500e, 600e en 700e klant. Ook de meeste mediabureaus weten ons loket goed te vinden. 
     
  2. Waardering
    Tot 2017 was de winst van de AdfoCup (in 2016) ons grootste succes. We zijn er enorm trots op dat we inmiddels ook inhoudelijke ‘vakprijzen’ hebben ontvangen. In 2017 en 2019 wonnen we het Adformatie Kerstrapport, dé prijs voor de best gewaardeerde media-exploitant van Nederland. Afgelopen jaar zijn we naast onze winst in de categorie print (de 4e x op rij) zelfs uitgeroepen tot meest klantvriendelijke media-exploitant! In april 2021 stonden we voor het eerst in de Emerce 100, op nummer 4 in de categorie ‘Media – sales houses’. 
     
    In 2019 hebben we ook zelf een award in het leven geroepen; een prijs voor het mediabureau dat wat ons betreft een voorbeeld is op het gebied van samenwerking. Want samenwerken is dé basis van Value Zipper. De ‘Value Zipper Award - Beste Mediabureau’ werd tot nu toe gewonnen door Vizeum (2019) en mBuy (2020).  
     
  3. Uitbreiding mogelijkheden
    Value Zipper is van oorsprong vooral bekend als aanbieder van mediaruimte in magazines. Inmiddels hebben we ons ontwikkeld tot zoveel meer dan dat. Waar dit eerst werd uitgebreid met branded content op de digitale kanalen van onze magazines, is het portfolio verrijkt met allerlei bijzondere mogelijkheden voor het vertellen van merkverhalen. Voorbeelden daarvan zijn partnershipmogelijkheden met Nederlands bioscoopfilms, het maken van eigen (whitelabel) content voor merken zoals kook-, foto- en puzzelboeken en fotowedstrijden (op basis van User Generated Content). In 2019 zijn we verder uitgebreid met een buitenreclame tak; Value Zipper OOH en sinds het voorjaar van 2021 zijn we ook actief in het digitale domein.  
     
  4. Team
    Het Value Zipper team bestaat uit enthousiaste, ervaren mensen die elke dag vol overtuiging (en met veel plezier) bezig zijn met het verbinden van mensen, merken en media. Ambitieuze bruggenbouwers met de gezamenlijke drive om het verschil te maken voor onze klanten, in nauw samenspel met onze opdrachtgevers. Maar nog belangrijker; echte, betrouwbare mensen waarmee het leuk is om contact te hebben. 
    Ook al is niet iedereen even lang gebleven, alle (oud-)Value Zippers hebben een bijdrage geleverd aan de groei van het bedrijf en waar we nu als organisatie staan.  
     
    In volgorde van binnenkomst, daarom mijn grote dank aan:  
    Merel Telman, Nouchka Jonker, Martijn van Vuure, Andrew Eversden, Arnoud van der Valk, Nikki Bemelman, Marijn Crum, Lisa Knigge, Rochelle Huyben, Nina WesterhofMark Haring, Ernst van Duin, Martijn Paap, Angel Binnekamp, Han de Milde, Erik van Deutekom, Roderick de MunckMaxime Noorman van der DussenStefan de LangeGerrie OortwijnRené Huiberts, Pepijn Adolfs, Giverny van ToombergenEva OppelVanessa de VriesFlorentine FonteinLise in ’t VeldAytekin Demirtas
     
    Op naar de 10 jaar! 
     
    Patrick van Hooy