Value Zipper start samenwerking met Sanders PuzzelMedia

Met ingang van 1 mei 2016 verzorgt Value Zipper de advertentie-exploitatie van de uitgaven van Sanders PuzzelMedia Groep, één van de grootste aanbieders van puzzelboeken en online puzzelmedia in Nederland en België. Met deze toevoeging vertegenwoordigt Value Zipper nu negen uitgeverijen met ruim veertig bijbehorende titels en verstevigt ze haar positie in de 50+ doelgroep.

Groot in 50+

Met de toevoeging van Sanders Puzzelboeken bereikt de portfolio van Value Zipper ruim 1,3 miljoen vijftigplussers. De 50+ doelgroep is welgesteld en groeit nog steeds. In 2019 zal 50% van de volwassen bevolking in Nederland vijftig jaar of ouder zijn (CBS). Patrick van Hooy, Commercial Director van Value Zipper: “De 50+ doelgroep is erg interessant voor tal van onze adverteerders. Wij zien veel kansen en mogelijkheden om nieuwe samenwerkingen te creëren met deze toevoeging aan ons portfolio. De uitgaven hebben niet alleen een enorm bereik, maar bieden ook veel creatieve speelruimte, zoals custom made puzzels en gehele branded puzzelboeken.”

Puzzelen is populair

Puzzelen is in Nederland enorm populair. Meer dan 65% van de Nederlandse bevolking boven de 15 jaar puzzelt (bron: NIPO). Dat wil zeggen dat in maar liefst in 4,9 miljoen huishoudens wel eens iemand een puzzel maakt. Puzzelen is  één van de favoriete vrijetijdsbestedingen onder 50+ers (Nipo). Yuri Stadhouder, Sales Marketeer van Sanders PuzzelMedia Groep: “Een puzzelaar is (positief) betrokken en laat zich niet zo snel afleiden door omgevingsfactoren. Hierdoor is het contactmoment met een merk in onze uitgaven intensiever en langer, wat van positieve invloed is op de merkbetrokkenheid en merkbekendheid.”