De Value Zipper Cupido schiet raak!

Welke combinaties tussen merken en mediatitels waren een match made in heaven? Het Value Zipper team licht een aantal van deze bijzondere matches uit.

 

Happinez x AVROTROS

Als je denkt aan klassieke muziek dan dwalen je gedachten af naar vroeger; je opa en oma die genoten van Bach of Mozart. Maar klassieke muziek is weer populair. Van het origineel tot in nieuwe vormen. En wist je dat klassieke muziek je stemming positief kan beïnvloeden?

AVROTROS heeft de podcast ‘Kalm met Klassiek’ in het leven geroepen en wil hiermee klassieke muziek toegankelijk maker voor een breder publiek. Ab Nieuwdorp kiest iedere werkdag een prachtig klassiek werk uit, waarbij je helemaal tot jezelf kunnen komen. Ook voegt Ab daar een kleine mindfulness-, ademhaling- of meditatieoefening aan toe. En zo is de match met Happinez ontstaan. Er is gekozen voor branded content op Happinez.nl, met een koppeling tussen de positieve effecten van klassieke muziek en je gemoedstoestand. Met natuurlijk ook verwijzingen naar de podcast. Voor extra bereik zijn de nieuwsbrief en social media kanalen van Happinez ingezet. Al met al een mooie, bijzondere samenwerking met een perfecte match tussen titel en merk!

Zin x Het Zuidelijk Toneel

Al een aantal jaar werken we samen met Het Zuidelijk Toneel en hebben we verschillende mooie matches gemaakt tussen hun voorstellingen en onze titels.

Dit jaar hebben we een samenwerking opgezet met Zin Magazine rondom de voorstelling Instead of Heroes. Waar vrouwelijke helden onder de aandacht worden gebracht. Ook Zin besteedt vaak aandacht aan dit onderwerp. 

En zo kwam de PR samenwerking tot stand. Via een uitgebreid interview met Elsie de Brauw wordt er dieper ingegaan op haar rol in de voorstelling. Hierbij staat de voorstelling niet centraal maar de zaken die voor Elsie belangrijk zijn. Aan het eind van het interview komt regisseur Sarah Moermans aan het woord. Twee sterke vrouwen die ieder hun verhaal vertellen.

Een mooie match waarbij een combinatie wordt gemaakt dus redactionele en branded content.  Redactionele content d.m.v. een diepte interview interessant voor de doelgroep van Zin én branding door het onder de aandacht brengen van de voorstelling van Het Zuidelijk Toneel.

FietsActief x Laag Holland

Laag Hollland is dat een streek in Zuid-Nederland? Een veelvoorkomende vraag die de regio vaak te horen krijgt. Hier moet verandering in komen en zo is de samenwerking met FietsActief ontstaan. Deze regio wordt ook wel de Achtertuin van Amsterdam genoemd en biedt een variëteit aan  bezienswaardigheden, cultuur en onontdekte plekken.

Vanwege de vele fietsroutes was de match met FietsActief snel gemaakt. Middels een streekgids met unieke tips, routes en vele adressen voor eten, drinken, cultuur en slapen wil de regio zich opnieuw op de kaart zetten.

Food and Friends x Emmi

Emmi Benelux staat wereldwijd bekend als producent van premium Zwitserse zuivel en kaasproducten. Denk aan kazen als bijvoorbeeld Le Gruyère en Emmentaler.

Voor Emmi is het belangrijk de consument inspiratie te bieden. Onze foodtitel Food and Friends biedt veel inspiratie binnen de doelgroep van Emmi en de match tussen beide was dus overduidelijk.

Er zijn in de meest recente samenwerking recepten ontwikkeld met bijbehorende inspirerende content. Denk aan een 4-kazen plaattaart, 4-kazensaus of een gevuld stokbrood met verschillende kazen. Gezien de goede resultaten van de ingezette content vielen de recepten in de smaak.

Zin x Coöperatie VGZ

Bij ware liefde denk je al snel aan ouderen mensen die nog steeds dolgelukkig met elkaar zijn. Het is dan ook treurig om te bedenken dat ouderen steeds moeilijker meekomen in de huidige digitale wereld.

Coöperatie VGZ biedt een kennisloket toegankelijk voor iedereen, ongeacht aan welke verzekeraar men is verbonden. Op het platform kunnen vragen rondom zorg gesteld worden. Ook Zin Magazine biedt veel aandacht aan deze onderwerpen en zagen dus meteen een match tussen beide partijen. Door middel van redactionele content in het magazine wordt de propositie van VGZ onder de aandacht gebracht. Een mooie samenwerking met een goed doel!