Adformatie belicht succes Saar Magazine

Adformatie schreef een stuk over succesvolle tijdschriften in een uitdagend landschap – en Saar speelde daarin een hoofdrol. Lees hoe wij leven van abonnees – en hoe we steeds vaker worden gevonden door de leukere, jongere (en slimme) adverteerders.

Ja, veel tijdschriften hebben het – al jaren – moeilijk. Maar in een landschap met circa 1.100 verschillende betaalde printmagazines zijn er ook titels die juist een groeiende oplage en inkomsten noteren. We duiken in de successen van De Groene Amsterdammer, MAX Magazine, Saar Magazine en de innovaties rondom Libelle en Donald Duck. Ook blikken we vooruit op de uitdagingen voor 2025.

Saar Magazine weet succesvol een oudere doelgroep aan te spreken, al heeft eindverantwoordelijke Barbara van Erp weinig op met het woord ‘ouder’. Saar Magazine is een magazine voor ‘de hele leuke, jonge, frisse vrouw vanaf vijftig jaar’. Daar zijn er volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek miljoenen van. Met een huidige oplage van 27 duizend is er dus nog een wereld te winnen voor Saar Magazine, maar Van Erp is vol vertrouwen.

De oplage stijgt en het blad is volgens Van Erp winstgevend uit de opbrengsten van abonnees en losse verkoop. Veel adverteerders en mediabureaus zijn nog huiverig om reclamebudget uit te geven aan een printtitel die zich richt op vrouwen van 50+. ‘Onze podcast zit wel bomvol adverteerders, dat zijn jongere merken als Bamigo en HelloFresh. In print hebben we ook heel succesvol met hippe merken als Collistar en Oslo Skin Lab gewerkt. Gelukkig zijn er steeds meer merken die dit voorbeeld volgen. Maar veel ouderwetse merken denken nog heel traditioneel in de doelgroep 25-49. Die moeten deze slag echt nog maken. Misschien kunnen wij de weg plaveien voor adverteerders en anders niet, ik wil een blad maken dat echt om de lezer draait.’

Vind hier meer informatie over adverteren in Saar of neem contact met ons op (patrick@valuezipper.nl / 06-27075609).

Tags: