Mooie branded content samenwerking: delicious. & Zijerveld

ZijerveldEchte Hollandse geitenkaas krijgt een BGA label. Ook wel: Beschermde Geografische Aanduiding. Dit betekent dat de kaas volledig is gemaakt van Nederlandse geitenmelk en is bekroond door de Europese Commissie. Zijerveld Food had de wens de kennis over BGA Hollandse geitenkaas onder de Nederlandse consument te vergroten. Daarom zocht zij de samenwerking met zowel de NGZO (Nederlandse GeitenZuivel Organisatie) als delicious. We laten Henriëtte van Kessel van Zijerveld Food aan het woord over deze actie.

De actie

Henriëtte: “De actie was een activatie voor onze klanten van kaas-speciaalzaken. We wilden dat zij meer kennis zouden opdoen over BGA Hollandse geitenkaas en bewust voor deze kaas kiezen.” In delicious. is branded content over BGA Hollandse geitenkaas opgenomen, waarin wordt gekookt met deze kaas: een salade met pompoen en aardappel en een strudel. In beide recepten is de geitenkaas als garnering en extra smaakmaker ingezet. Ook is op de achterpagina een klassieke advertentie opgenomen. “Bij afname van een bepaalde hoeveelheid BGA Hollandse geitenkaas boden wij de kaasspeciaalzaak een gratis POS-pakket met toonbankkaart en een aantal delicious. magazines aan. Wanneer een klant voor BGA Hollandse geitenkaas koos, kregen zij de delicious. Om de keuze voor BGA Hollandse geitenkaas te stimuleren, hebben we gezorgd voor instore promotiemateriaal.”

De samenwerking

In de eerste plaats was sprake van een samenwerking tussen Zijerveld Food, delicious. en Value Zipper. Henriëtte: “Omdat de kosten voor Zijerveld te hoog werden, hebben we de NGZO (Nederlandse GeitenZuivel Organisatie) bij de actie betrokken. Dit betekende dat er met verschillende partijen en stakeholders rekening moest worden gehouden. Daarom heb ik de actie vooruit bedacht en deze afgestemd met sales. Na akkoord is deze verder uitgewerkt en is er geschakeld met de NGZO.” Value Zipper heeft de invulling van de branded content in samenwerking met de redactie van delicious. verder opgezet.

“Er was goed contact over wat er wel en niet in de uiting kon of mocht worden opgenomen. Ik heb de samenwerking als prettig ervaren. Korte lijnen, duidelijke communicatie. Het is een mooie bijdrage in het magazine geworden.”


Bekijk meer mooie samenwerkingen: