Het samenbrengen van merk en film

Ook dit jaar hebben we weer een aantal mooie partnerships op mogen zetten tussen verschillende adverteerders en Nederlandse bioscoopfilms. Samen met Bison en Prins Petfoods blikken we terug op twee succesvolle samenwerkingen.

Engel x Bison Kids

Engel is een kinderfilm naar het boek van Isa Hoes en haar dochter Vlinder Kamerling. Vanwege de jonge doelgroep zagen Value Zipper en Bison al snel een match.

Midden 2019 wordt Bison Kids gelanceerd: om ook de jonge Bison aan het knutselen te krijgen. Knutselen leer je het best van je leeftijdsgenoten en door het zelf te doen. Mede daarom is er de samenwerking aangegaan met de film Engel. De samenwerking past perfect in het kids concept doordat de Bison producten in de film actief worden gebruikt.’ Geeft Marketing Manager Steven Fitsch aan. 

Naast de inscript momenten in de film, heeft de samenwerking nog meer gebracht. Steven Fitsch: ‘We konden activaties organiseren zoals knutselworkshops en meet & greets met de hoofdrolspelers. Deze mogelijkheden zorgen ook voor veel online content. Met als gevolg een flinke boost voor onze digitale kanalen onder de moeilijk te bereiken doelgroep.

Al met al is de samenwerking op alle marketingfronten een succes en helpt het mee aan het bouwen van het concept en onze doelstellingen.’

Poeslief x Prins Petfoods

De makers van de succesfilms ‘De Wilde Stad’ en ‘De Nieuwe Wildernis’ komen op dierendag met een nieuwe bioscoopfilm: Poeslief; een ode aan de kat, zowel voor de grote als kleine kattenliefhebber een plezier om naar te kijken.

Een belangrijke pijler voor Prins Petfoods is ‘Beleving’: zij willen iedereen graag een onvergetelijke ervaring bieden. Vanuit deze pijler kwam de samenwerking tot stand. ‘De pijler ‘Beleving’ vullen we juist in door de samenwerking met de makers van Poeslief. Het hebben van een huisdier moet vooral ook leuk zijn en een avondje naar de film moet je een onvergetelijke ervaring geven.’ Aldus Marketing & Sales Director Marlou Mulders.

Ook geeft Marlou aan dat de samenwerking meer omvat dan alleen de film: ‘Het gaat verder dan sponsoring, samen kijken we hoe we de Nederlandse katteneigenaar kunnen informeren en inspireren. Niet enkel met deze film, maar ook door het delen van contentartikelen, de interactie via social media op te zoeken en het organiseren van een voorpremière in het Prins bezoekerscentrum.’

Voor 2021 staan ook weer een aantal mooie bioscoopfilms op de planning. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk? Neem dan contact op met Mark Haring (mark.haring@valuezipper.nl) | 06-29096879