Klup biedt avontuurlijke oplossingen voor 50+

Een lifestyle magazine voor 50+ lanceren in een krimpende markt? Natuurlijk! De wilde haren verliezen? Zeker niet. “Klup is avontuurlijk!”, aldus Michiel van den Berg, mede-oprichter van Klup.

Een sociale, online oplossing

De twee jonge oprichters van Klup zagen bij hun ouders dat het lastig kan zijn om een nieuw sociaal netwerk op te bouwen na een overlijden of scheiding. Een hippe online oplossing was er niet. Sinds de oprichting in 2016, is Klup uitgegroeid tot een actieve community met meer dan 50.000 gebruikers (Kluppers). Michiel: “De sociale aanpak van Klup werkt!” Dit wordt erkend door gewonnen prijzen en awards (o.a. VIVA400 Wereldverbeteraar, finalist ASN Wereldprijs). “Met meer dan 120.000 ontstane connecties en meerdere Klup-huwelijken kan gesproken worden van een effectieve en sociale oplossing.”

Klup platform

Volgens Michiel richt Klup zich op drie centrale pijlers:

  • Het faciliteren van online contact en activiteiten via de Klup app.
  • Het verbinden, inspireren en activeren van 50+ via on- en offline kanalen.
  • Het bedenken van unieke concepten met partners voor zichtbaarheid, impact en PR waarde.

Klup is een echt platform te noemen. Michiel: “Ik ben er trots op dat we dagelijks het leven van Kluppers veranderen met een online oplossing die voor offline verbindingen zorgt. De dankbaarheid die we ontvangen vanuit de community maakt mij elke dag trots op wat we bereikt hebben en zeker nog van plan zijn!”

Klup magazine

Klup schrijft voor hoger opgeleide actieve en levenslustige 50+’er die zoekt naar nieuwe ervaringen, verhalen, verbintenissen. Michiel: “Klup richt zich op een actief en avontuurlijk leven na je vijftigste, waarbij de focus ligt op de domeinen: cultuur, vitaliteit en reizen. Wij bieden de doelgroep geen ‘oplossing’ (zoals steunbeugels en trapliften), we willen ze juist activeren. 50 is het nieuwe 30!”

Adverteerders die zich kunnen vinden in het avontuurlijke (in de breedste zin van het woord) passen bij Klup. Van een reis naar Lapland en een stedentrip tot theater, musea en technologische snufjes. “Zoek samen met ons naar de juiste inzet van Klup en een samenwerking te vinden die past bij het actieve leven sociaal en actief leven van onze gebruikers. Zie Klup vooral niet als ‘plat’ advertentiekanaal”, aldus Michiel.

Van Hertog IJs en de Hersenstichting tot Nestlé en T-mobile

“Wij hebben met grote en kleinere bedrijven mogen samenwerken, maar een multichannel activatie in samenwerking met Hertog springt er wel uit. Hertog bracht advocaatijs opnieuw op de markt en wilde ‘verjongen’”, vertelt Michiel. “Zij wilden het ijs op een creatieve manier onder de aandacht brengen bij de doelgroep. Wij vroegen onze community naar hun persoonlijke Bucket List. Uit bijna 1.000 respondenten lieten we voor 10 Kluppers hun wens in vervulling gaan, een ballonvaart. Tijdens de ballonvaart werd er op grote hoogte het nieuwe ijs geproefd en deze content werd vervolgens gedeeld via onze beide kanalen, in ons geval on en offline (Klup magazine).” Michiel vervolgd: “Een andere leuke was de eerste 50+ Internet of Things Hackathon in samenwerking met T-Mobile.”

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact met ons op!