Afgelopen mei bestond Value Zipper alweer 5 jaar. In deze 5 jaar hebben we met veel klanten samengewerkt en Green Food Lab is onze 500ste klant. Hier hoort naast een bloemetje, natuurlijk ook een heerlijke fles champagne bij!
Samen met food-communicatiebureau Green Food Lab en één van haar (groene) klanten zijn we momenteel bezig met een samenwerking in de titel delicious. Hierin nemen we het specifieke merk mee in een eigen productie van delicious. en dit in combinatie met redactionele aandacht in één van de vaste rubrieken in het magazine. Daarnaast vertalen we dit door naar een item in de nieuwsbrief met daaraan gekoppeld een win-actie en dit communiceren we via Facebook.
500 klanten is een fantastische mijlpaal en hierbij blikken we graag terug naar het begin en de eerste klanten van onze accountmanagers.
Patrick & Senf Theaterpartners
“In mei 2014 begon ik vol goede moed met Value Zipper. Het duurde alleen ontzettend lang tot de 1e order kwam. Maar na een paar maanden was daar dan eindelijk de allereerste klant, Senf Theaterpartners.
Ik was toendertijd de enige Value Zipper en werkte zelfs nog vanuit huis. In het portfolio hadden we nog maar enkele uitgevers en uitgaven, waaronder Boer zoekt Vrouw magazine. Ik had deze titel met een advertentieaanbod ingeschreven voor een veiling van Zuiver Media. Geheel onverwacht mailde Zuiver Media mij met aanvullende vragen, over de formaten etc. En vlak daarna kwam eigenlijk al de bevestiging voor een advertentie over de theatertour MV2 van Huub Stapel. Woehoe! Ik heb in de woonkamer staan juichen! En toevallig had ik diezelfde avond een kennismakingsdiner met de eerste collega’s die begin september zouden beginnen. We hebben er zeker een glaasje op gedronken!
Momenteel zijn we met 7 Value Zippers en hebben we (bijna) dagelijks orders. Onvergelijkbaar met toen.
Mark & BK Cookware
“Mijn eerste klant bij Value Zipper was BK Cookware in Delft. Samen met een collega ging ik op afspraak. Dit was ook een van mijn allereerste afspraken. Tijdens het gesprek met Saskia Baltussen, verantwoordelijk voor de marketing bij BK, kwamen we tot het idee om een pannenpropositie in delicious. te plaatsen, met daarin aandacht voor diverse pannen en daar de verschillende mogelijkheden van. Voor de productie kozen we uiteindelijk voor de koperen sauspan, inclusief een lekker recept. Ik kijk terug op een eerste mooie branded content samenwerking, waarbij ik meteen met de redactie aan de slag kon. Het resulteerde in een mooi eindresultaat waarbij ook de online kanalen van delicious. werden ingezet. Na deze eerste samenwerking hebben we nog diverse andere samenwerkingen opgezet en is het contact met BK Cookware nog steeds erg goed. Ik was vooral erg trots toen ik uiteindelijk de productie in het magazine delicious. zag staan.”
Ernst & Catalan Tourist Board
“Mijn eerste grote samenwerking was tussen het Catalan Tourist Board en de titel Roots. Catalan Tourist Board heeft als doel om de regio kwalitatief onder de aandacht te brengen en Roots is een titel waar de natuur leidend is en mooie fotografie hoog in het vaandel staat.
In 2017 had Catalan Tourist Board ‘ecologisch toerisme’ als thema en hier sloten de doelgroep en het thema van Roots naadloos op aan. Het mooie aan deze eerste samenwerking was dat ze mij veel vrijheid gaven en alleen op een bepaalde manier aandacht wilden voor de Ebrodelta (natuurgebied met veel vogels). Die vrijheid gaf mij toen als net nieuwe Accountmanager een goed gevoel, omdat de klant en de redactie van Roots mij volledig vertrouwden in de te creëren content. Hiermee voel je je echt onderdeel van de Marketing afdeling, en dat wil je eigenlijk met alle klanten bereiken.
Na overleg met de redactie en de klant is er een journalist naar het natuurgebied afgereisd en heeft hier een mooie reportage gemaakt voor in het magazine, inclusief online doorvertaling op de website, in de nieuwsbrief en op de Facebookpagina van Roots. De journalist heeft me zelfs nog persoonlijk bedankt, omdat hij het heel leuk vond om een aantal dagen in het natuurgebied te vertoeven!
Ondertussen ben ik een heel aantal samenwerkingen verder. Het organiseren van redactionele content voor klanten vind ik elke keer weer mooi om te doen. Ik geloof namelijk dat deze content het best wordt gewaardeerd door de lezer én de redactie vindt het ook nog eens leuk om te creëren.”
Stefan & Emmi Benelux
Mijn eerste klant bij Value Zipper was Emmi Benelux, zij importeren onder andere Appenzeller kaas. Daarnaast hebben zij merkproducten als Emmi Caffe latte en Emmi Fondue. Eind november 2018 kreeg ik een vraag vanuit Emmi voor een mogelijke samenwerking in delicious. Aangezien zij net als delicious. staan voor kwaliteit en ambacht blijkt dit een goede match te zijn.
Emmi wilde graag de Appenzeller kaas promoten middels een advertentie in de kersteditie van delicious. Appenzeller is één van de grootste Zwitserse kaasspecialiteiten met een behoorlijke pittige smaak. Vanuit Emmi kozen ze ervoor om een recept te communiceren met onder andere kalfsgebraad en peterselie erin verwerkt. Wanneer je dit soort recepten voorbij ziet komen krijg je er spontaan honger van. Zelfs om 9.00 ‘s morgens. ☺
Echter kwam de deadline voor het aanleveren van het materiaal wel heel dichtbij. Uiteindelijk is het gelukt doordat de klant snel en correct het materiaal heeft aangeleverd. De redactie was op haar beurt in staat om het materiaal direct te beoordelen zodat het op een hoogkwalitatieve manier kon worden geplaatst. Dat geeft op dat moment een goed en trots gevoel!
De samenwerking is naar tevredenheid verlopen. Op dit moment bekijken we de mogelijkheden voor een nieuwe (uitgebreidere) samenwerking. Lijkt mij superleuk om deze samenwerking uit te breiden. Met de producten die zij bieden en het fooddomein waarin wij sterk zijn denk ik dat er genoeg kansen liggen!
René & L’Oréal
Een van mijn eerste afspraken is bij L’Oréal geweest. Met Alida Dijk (hoofdredactie Zin) zijn we naar Hoofddorp afgereisd en hebben daar gesproken met Leontien Gerretsen, Brand Manager van Vichy. Vichy wil zich graag positioneren als betrouwbare partner op het gebied van huidverzorging. De Neovadiol productlijn richt zich met name op vrouwen in de overgang. De titel Zin sluit hier goed op aan.
Er zijn vele zaken die wij met elkaar kunnen oppakken; van advertorials met sachets, gezamenlijke (branded) content creatie, medewerking met workshops tot inscriptie bij een Nederlandse speelfilm. First things first; in editie 10 van Zin (20 augustus 2019) zal een home-sample van Neovadiol worden toegevoegd voor de abonnees.