Ben je je aan het voorbereiden op een gezellig diner met vrienden en familie of wil je een snel doordeweeks menu in elkaar zetten? Op het gloednieuwe foodplatform Food and Friends vind je de lekkerste recepten van bekende chefs, kookboekenauteurs en andere foodfanaten. We willen alle thuiskoks van Nederland en België uitdagen om net een stapje verder te gaan dan ze normaal zouden doen. Hoe? Foodandfriends brengt de grootste uitpakkers, snelle & simpele recepten maar ook veel informatie over producten en de laatste trends.
Op foodandfriends.nl gaan we verder met de filosofie zoals we dat al jaren deden bij Jamie magazine; blijven inspireren met superlekkere recepten, je op de hoogte houden van de hipste hotspots en je vertellen over de nieuwste foodinitiatieven. Natuurlijk blijven we gerechten delen van Mr. Oliver en zijn vrienden, maar we hebben ook nieuwe chefs en foodlovers die allerlei lekkers voor je in petto hebben. We zullen je kennis laten maken met onze culinaire vrienden, die stuk voor stuk slimme tips en tricks met je delen voor nóg meer plezier in de keuken. Onze eerste tip: trommel voor een extra portie gezelligheid in de keuken je kookvrienden maar vast op!
Onze missie is het meest inspirerende foodplatform van Nederland en België te zijn, waarbij we mensen enthousiast willen maken om zelf te koken, net een stapje buiten de gebaande paden te stappen, bewuster naar ingrediënten te kijken en te laten zien dat plezier in de keuken en liefde voor eten bijdraagt aan een gezonde en gelukkigere wereld.
Doelgroep
75% van de bezoekers is vrouwelijk en het merendeel van onze bezoekers is tussen de 25 en 55 jaar. Onze fans zijn op zoek naar inspiratie en willen ideeën die zij snel en gemakkelijk kunnen uitvoeren. Ze zijn geïnteresseerd in achtergrondinformatie over ingrediënten en producten, en willen kwaliteit en verrast worden. En natuurlijk zijn ze bovengemiddeld geïnteresseerd in alles wat met eten en koken te maken heeft en besteden daar veel aandacht aan. Het merendeel ervaart koken dan ook als een hobby. Ze bezoeken naast de reguliere supermarkt (vooral doordeweeks) regelmatig speciaalzaken, markten en events waar niet-alledaagse producten te vinden zijn.
Man 25% / vrouw 75%
Leeftijd: 25-55 jaar