Adverteerder: Visit Brussels
Middelen: magazine, nieuwsbrief, website
Titel(s): FietsActief, Zin en delicious.
Achtergrond
Visit Brussels is het Brussels Agentschap voor Toerisme dat als doel heeft om de wereldstad lokaal en internationaal te profileren als de hoofdstad van Europa.
Wij zijn erg tevreden met de samenwerking. De communicatie verliep vlekkeloos, de teams gingen zeer professioneel te werk en het gehele proces verliep sneller dan verwacht
Uitdaging
Na de aanslagen in Brussel zijn de hotelboekingen drastisch gedaald. Het agentschap was op zoek naar middelen om Brussel en haar aanbod in kunst, cultuur, events, geschiedenis, horeca en natuur te promoten en de stad weer op een positieve en inspirerende manier onder de aandacht te brengen van het grote publiek. Zodoende kwamen zij uit bij Value Zipper. Vanuit ons portfolio is er gekeken naar titels die aansluiten op de missie van Visit Brussels. Er is vervolgens gekozen voor de titels Zin, FietsActief en delicious.
Uitwerking
In samenwerking met de redacties van FietsActief en Zin is er vervolgens een branded content samenwerking aangegaan waarin de Belgische hoofdstad uitgebreid werd uitgelicht. Per titel is er content ontwikkeld die aansluit op de doelstellingen van Visit Brussels.
Aan de hand van input van de klant heeft FietsActief een redactioneel artikel geschreven over de natuur van de stad die vele prachtige parken en bossen kent. In het artikel werden diverse wandel- en fietsroutes beschreven en kwamen Brussels absolute ‘must-sees’ aan bod.
Zin heeft in samenwerking met Visit Brussels een redactioneel artikel geschreven over het rijke culturele aanbod van de tweetalige stad. De redactie van Zin schreef over de diverse musea, rondleidingen en culinaire events die Brussel zo bijzonder maken. Daarnaast verscheen er een speciale lezersaanbieding in het magazine.
Deze samenwerking is opgenomen in de juli edities van FietsActief en Zin en is vervolgens doorvertaald naar een branded item dat zowel op hun websites als in hun online nieuwsbrief werd gepubliceerd. Daarnaast is er in FietsActief, Zin en delicious. een advertentie geplaatst van Visit Brussels.
Samenwerking
Jeremy Onkelinx, Project Coördinator Visit Brussels:
‘Wij zijn erg tevreden met de samenwerking. De communicatie verliep vlekkeloos, de teams gingen zeer professioneel te werk en het gehele proces verliep sneller dan verwacht’.
Githa de Kuyssche, redactie FietsActief:
‘De samenwerking verliep vlot, de communicatie was uitstekend en het barstte over en weer van de creativiteit’.
Sandra Kottman, redactie Zin:
‘De samenwerking met Visit Brussels verliep heel soepel en gemoedelijk. Al met al een zeer plezierige ervaring. Ik kijk uit naar een eventueel vervolg!’