FietsActief & Toerisme België Wallonië, Brussel

Adverteerder: Toerisme België Wallonië & Brussel
Periode: april 2016
Middelen: magazine
Titel(s): FietsActief

Achtergrond
Toerismebureau voor Wallonië & Brussel is verantwoordelijk voor toeristische promotie van het leukste dichtbijgelegen vakantieland. Zij zijn gespecialiseerd in het Franstalige deel van België: Wallonië, de Ardennen en Brussel. De activiteiten bestaan uit: maandelijkse nieuwsbrief, facebook- en twitteraccount, persreizen, familietrips, beurzen en workshops, magazine Verrassend België, en on- en offline reclamecampagnes.

De samenwerking verliep flexibel, professioneel en pro actief, zeker toen bleek dat de belangstelling van de partners groter was dan voorzien. De redactie stelde voor om de reportages te verdelen over twee edities van FietsActief. Het resultaat ziet er uitstekend uit en de Nederlandse toerist weet de Ardennen steeds makkelijker te vinden voor een fietsvakantie.

Uitdaging
2016 is het fietsjaar voor Ardennen & Wallonië. Dankzij de vele knooppunten en routes langs rivieren en over voormalige spoorlijnen kun je er prachtig fietsen. Het toerismebureau heeft Value Zipper daarom gevraagd om te kijken naar de mogelijkheden voor een sterke content samenwerking. Ze waren op zoek naar een item waarin het fietsen wordt gecombineerd met de vele culturele bezienswaardigheden.

Uitwerking
FietsActief was de voor de hand liggende titel om mee samen te werken. De redactie was direct enthousiast en op basis van verkregen tekst- en beeldmateriaal hebben zij een inspirerend artikel van vier pagina’s geschreven. In het artikel komen een aantal van de bezienswaardigheden aan bod en deze worden versterkt door mooie fotografie. In het stuk worden de lezers vervolgens verwezen naar de website waar zij vele fietsroutes kunnen vinden. Hiermee werd een dusdanig mooi umfeld gecreëerd waardoor enkele partners van het verkeersbureau, zoals hotels en regio’s met nieuwe fietsroutes, besloten om aansluitend een gezamenlijke advertentie te plaatsen.

Een prachtig voorbeeld van hoe een samenwerking met de redactie tot mooie content kan leiden en hoe het gecreëerde umfeld aanleiding was voor partners om in te haken.

Samenwerking
Katalijn Verel, hoofdredacteur FietsActief over de samenwerking: “De samenwerking met Toerisme België voor Wallonië & Brussel verliep constructief, prettig en soepel. Het toerismebureau voelt goed aan welke content geschikt is voor de FietsActief-doelgroep en levert kwalitatieve beelden en uitgebreide informatie. Er wordt actief meegedacht en snel geschakeld. Het uiteindelijke resultaat sluit op die manier goed aan bij de interesse van onze lezers.”

Nikoline van der Werf, Directeur Toerisme België voor Wallonië en Brussel over de samenwerking: “De samenwerking verliep flexibel, professioneel en pro actief, zeker toen bleek dat de belangstelling van de partners groter was dan voorzien. De redactie stelde voor om de reportages te verdelen over twee edities van FietsActief. Het resultaat ziet er uitstekend uit en de Nederlandse toerist weet de Ardennen steeds makkelijker te vinden voor een fietsvakantie.”

Tags: