delicious. & Mona (FrieslandCampina)

Adverteerder: Mona (FrieslandCampina)
Periode: april 2016
Middelen: magazine en receptkaartjes
Titel: delicious.

Achtergrond
Bij 75% van de huishoudens in Nederland staat na het avondeten een toetje op tafel. 40% kiest hierbij voor de oer-Hollandse vla. Uit onderzoek van Mona – onderdeel van FrieslandCampina – blijkt dat er een behoefte is aan een luxe variant vla, gericht op pure verwennerij. Daarom komt FrieslandCampina met Mona Intense Vla: stevig en gemaakt van eersteklas ingrediënten.

Mona Intense Vla is als premium product een toevoeging op het bestaande toetjesrepertoire van pudding, mousse, yoghurt en kwark.

De eerste smaken van Mona Intense Vla zijn Pure Chocolade, Rijke Vanille en Chocolade Hazelnoot. Maar er zijn nog veel meer interessante en lekkere recepten te bedenken. Daarom wil Mona op inspirerende wijze Mona Intense Vla onder de aandacht brengen bij huishoudens. Hierbij heeft Mona gekozen voor promotie op de winkelvloer en bij Trek foodfestival door middel van receptkaartjes.

Uitwerking
Value Zipper heeft samen met de redactie van magazine delicious. een branded content samenwerking opgezet. Onder de noemer ‘Samen met Mona’ ontwikkelde de redactie een aantal recepten als chocolade-hazelnoottriffle met sinaasappel, vanille-amaretti tirasmu en pavlova met pure chocoladevla en frambozen. Van deze recepten zijn branded content items gemaakt in de look & feel van delicious., waarbij Mona herkenbaar was inclusief packshot, recepten en informatieve tekst.

Deze samenwerking is opgenomen in de april 2016 editie van delicious. magazine. FrieslandCampina heeft de fotografie en recepten ontvangen voor eigen gebruik en verspreiding op Instagram en Facebook. Ook is deze content gebruikt voor het produceren van receptkaartjes.

Samenwerking
Emilie Heesters, Brand Leader bij Mona: “Met de special van Mona Intense Vla hebben we de lezers kennis laten maken met onze heerlijke toetjes. Pakkende content die we ook efficiënt hebben gebruikt op onze kanalen. Op deze manier hebben we een groot bereik gerealiseerd.”

Makkie Mulder, hoofdredacteur delicious.: “Het is altijd heerlijk om onze (food)kennis en kunde in te zetten om een product neer te zetten op een delicious. manier. We zijn dan ook van beide kanten blij met deze samenwerking, waardoor onze lezers worden geïnspireerd!”

Tags: