Adverteerder: Hüttenkäse (Danone)
Middelen: magazines, nieuwsbrieven en website
Titel(s): delicious.
Achtergrond
Hüttenkäse is een wit zuivelproduct en staat bekend om het lage vetpercentage van 3,9 procent. Danone wilde het product op een nieuwe manier onder de aandacht brengen met een vernieuwde campagne met de take-out “Lekker kan lichter”. De doelstelling van deze campagne was om de doelgroep op een concrete manier te inspireren door de diversiteit van het product te laten zien en daarbij te positioneren als gezond alternatief voor kaas. De doelgroep voor deze campagne bestaat uit vrouwen tussen de 25 en 45 jaar, die bewust en gezond eten, maar geen ‘health freaks’ zijn. Deze vrouwen willen goed voor zichzelf zorgen, maar wel op een makkelijke manier.
Uitwerking
Op verzoek van Danone en het mediabureau Mediacom heeft Value Zipper in samenwerking met de redactie van delicous. een branded content samenwerking opgezet.
Onder de noemer “Samen met Hüttenkäse” ontwikkelde de redactie een aantal recepten, passend bij de doelgroep en uitstraling van delicious. Natuurlijk met een hoofdrol voor Hüttenkäse: ciabatta met tomaat-hüttenkäse, rucola & parmezaan, crostini met zalm-hüttenkäsespread en een bruschetta met verse kruidenspread & parmaham.
Om de veelzijdigheid van het product te tonen is tevens een zoetig gerecht bedacht: tartelettes met hüttenkäse & perzik. Van deze recepten zijn branded content items gemaakt in de look & feel van delicious., waarbij de Hüttenkäse duidelijk herkenbaar was, inclusief packshot ondersteund met een korte informatieve tekst.
Deze items zijn ingezet in de mei en juni 2015 edities van delicious. magazine en geplaatst in zowel de nieuwsbrief als de website van de delicious.
De redactie van delicious. over de samenwerking met Danone:
“Het was voor ons een uitdaging om op 1 pagina 3 recepten met Hüttenkäse in beeld en tekst te krijgen. Toch goed gelukt: de frisse smaak van Hüttenkäse is niet alleen lekker in een salade, maar doet het ook goed in crostini of bruschetta bij de borrel of lunch. Op de redactie waren we al fan, dus extra leuk om nu ook samen te werken.”