delicious. en Del Monte

 Adverteerder: Del Monte
Titel: delicious.
Periode: 2016 – 2017
Middelen: Minimagazine, website, Facebook, nieuwsbrief

Van verse ananas tot fruitsalade in blik. Het fruitige Del Monte bestaat 125 jaar: dat moet gevierd worden. Maar hoe val je als fruitproducent en distributeur écht op als je zo’n jubileum viert? Met een eigen minimagazine en online campagne natuurlijk!

In samenwerking met culinair magazine delicious. en activatiebureau Buro Benk is de jubileumeditie van het minimagazine tot stand gekomen. delicious. heeft in het verleden al twee keer een minimagazine voor Del Monte mogen ontwikkelen. Muriel Schrijn, projectredacteur bij delicious.: “We hebben een hele goede relatie opgebouwd met Buro Benk en Del Monte. We vinden het iedere keer weer een uitdaging om een nieuw concept te verzinnen. Extra leuk dit jaar, Del Monte bestaat 125 jaar. Het thema was ‘Del Monte geeft kleur aan…’ voor ons een dankbaar onderwerp om dit te vertalen in een promotioneel boekje met extra aandacht voor de geschiedenis van Del Monte, kleurrijke fotografie en feestelijke receptuur. Op de cover staat natuurlijk een fantastische feesttaart! Die ook op video in drie taalgebieden te bewonderen is. En er is natuurlijk een doorvertaling van print naar social media.”

Uitwerking
De redactie heeft 15 recepten bedacht waarin ananas en perzik verwerkt is in de receptuur. Het magazine is in de talen Nederlands, Vlaams en Frans uitgebracht. Het magazine is vervolgens verspreid via de abonnees van delicious. in Nederland en België. Om het bereik te vergroten van de campagne is er ook voor gekozen om de website,

Facebook en online nieuwsbrief in te zetten. In alle uitingen staat het thema ‘Del Monte geeft kleur aan..’ centraal: aandachtspunten zijn heritage, nostalgie en verjaardagsfeestjes. Schrijn: “Naast het promotionele boekje, ligt de focus dit jaar op meer bereik via social media en we hebben dit jaar ook veel nadrukkelijker op video ingezet.”

Over Del Monte
Del Monte® is een wereldwijde producent en distributeur van zowel verse als verwerkte fruit en groenten. Del Monte® is volledig verticaal geïntegreerd en controleert aldus de producten vanaf de plantage tot op het bord. Bovendien draagt Del Monte respect voor de natuur en de mens hoog in het vaandel.  De plantages in Kenia, Costa Rica en Guatemala verkregen dan ook het SCS duurzaamheidslabel.  Al 125 jaar staan de Del Monte® producten symbool voor kwaliteit en betrouwbaarheid.

Wil je meer weten over deze case, andere cases of ben je nieuwsgierig geworden hoe branded content voor jouw merk kan worden ingezet? Neem dan contact met ons op!

Tags: