CONO Kaasmakers 400e klant Value Zipper

Op 1 mei 2014 ging Value Zipper van start. En nu, bijna 4 jaar later, hebben we met maar liefst 400 klanten samengewerkt. CONO Kaasmakers is dé 400e klant, en daar hoort natuurlijk een bloemetje bij!

Samen met CONO Kaasmakers zijn we momenteel bezig met een branded content samenwerking voor de titel delicious, zowel in print als online. Storytelling en receptuur in het magazine en een online winactie én een video met receptuur.

400 klanten in 4 jaar; toch weer een mijlpaal en een moment om terug te kijken. Graag blikken we even terug naar het begin en de eerste klanten van onze Accountmangers.

Patrick:
“In mei 2014 begon ik vol goede moed met Value Zipper. Het duurde alleen ontzettend lang tot de 1e order kwam. Maar na een paar maanden was daar dan eindelijk de allereerste klant, Senf Theaterpartners.
Ik was toendertijd de enige Value Zipper en werkte zelfs nog vanuit huis. In het portfolio hadden we nog maar enkele uitgevers en uitgaven, waaronder Boer zoekt Vrouw magazine. Ik had deze titel met een advertentieaanbod ingeschreven voor een veiling van Zuiver Media. Geheel onverwacht mailde Zuiver Media mij met aanvullende vragen, over de formaten etc. En vlak daarna kwam eigenlijk al de bevestiging voor een advertentie over de theatertour MV2 van Huub Stapel. Woehoe! Ik heb in de woonkamer staan juichen! En toevallig had ik diezelfde avond een kennismakingsdiner met de eerste collega’s die begin september zouden beginnen. We hebben er zeker een glaasje op gedronken!

Momenteel zijn we met 7 Value Zippers en hebben we (bijna) dagelijks orders. Onvergelijkbaar met toen.

Nina:
“Mijn eerste klant bij Value Zipper was MyMepal. MyMepal is een webshop waarbij je je eigen gepersonaliseerde broodtrommels en drinkbekers (van Rosti Mepal) kan laten bedrukken. Ik zette voor hen een samenwerking op met Knippie magazine. Deels omdat Knippie door moeders gelezen wordt en dat ook de doelgroep van MyMepal is, maar ook omdat de focus bij Knippie op creativiteit en DIY ligt. Een hele mooie match dus!

In het magazine stond een ontwerp van een broodtrommel. Kinderen konden deze broodtrommel versieren en hun tekening insturen. De winnaar met de meest originele tekening won broodtrommeltjes met het betreffende ontwerp voor zijn of haar gehele schoolklas. De wedstrijd was echt een succes: de redactie van Knippie kreeg namelijk een boven verwachting aantal tekeningen toegestuurd. Dit maakte me stiekem een beetje trots op mijn eerste branded content samenwerking. Daarnaast werd de wedstrijd ook opgepikt door de plaatselijke krant, waarin een foto van de winnaar (Ewout, 6 jaar, uit Kootwijkerbroek) samen met zijn klas gepubliceerd werd (zie foto). Dit was dus ook nog eens een stukje gratis publiciteit voor MyMepal en Knippie.

Ernst:
“Mijn eerste grote samenwerking was tussen het Catalan Tourist Board en de titel Roots. Catalan Tourist Board heeft als doel om de regio kwalitatief onder de aandacht te brengen en Roots is een titel waar de natuur leidend is en mooie fotografie hoog in het vaandel staat.

In 2017 had Catalan Tourist Board ‘ecologisch toerisme’ als thema en hier sloten de doelgroep en het thema van Roots naadloos op aan. Het mooie aan deze eerste samenwerking was dat ze mij veel vrijheid gaven en alleen op een bepaalde manier aandacht wilden voor de Ebrodelta (natuurgebied met veel vogels). Die vrijheid gaf mij toen als net nieuwe Accountmanager een goed gevoel, omdat de klant en de redactie van Roots mij volledig vertrouwden in de te creëren content. Hiermee voel je je echt onderdeel van de Marketing afdeling, en dat wil je eigenlijk met alle klanten bereiken.

Na overleg met de redactie en de klant is er een journalist naar het natuurgebied afgereisd en heeft hier een mooie reportage gemaakt voor in het magazine, inclusief online doorvertaling op de website, in de nieuwsbrief en op de Facebookpagina van Roots. De journalist heeft me zelfs nog persoonlijk bedankt, omdat hij het heel leuk vond om een aantal dagen in het natuurgebied te vertoeven!

Ondertussen ben ik een heel aantal samenwerkingen verder. Het organiseren van redactionele content voor klanten vind ik elke keer weer mooi om te doen. Ik geloof namelijk dat deze content het best wordt gewaardeerd door de lezer én de redactie vindt het ook nog eens leuk om te creëren.”

Mark:
“Mijn eerste klant bij Value Zipper was BK Cookware in Delft. Samen met een collega ging ik op afspraak. Dit was ook een van mijn allereerste afspraken. Tijdens het gesprek met Saskia Baltussen, verantwoordelijk voor de marketing bij BK, kwamen we tot het idee om een pannenpropositie in delicious. te plaatsen, met daarin aandacht voor diverse pannen en daar de verschillende mogelijkheden van. Voor de productie kozen we uiteindelijk voor de koperen sauspan, inclusief een lekker recept. Ik kijk terug op een eerste mooie branded content samenwerking, waarbij ik meteen met de redactie aan de slag kon. Het resulteerde in een mooi eindresultaat waarbij ook de online kanalen van delicious. werden ingezet. Na deze eerste samenwerking hebben we nog diverse andere samenwerkingen opgezet en is het contact met BK Cookware nog steeds erg goed. Ik was vooral erg trots toen ik uiteindelijk de productie in het magazine delicious. zag staan.”

Tags: