Weerplaza

Claim het gesprek van de dag!


‘Lekker weertje hè vandaag?’ versus ‘Wat een hondeweer!’. Het zijn bekende uitspraken die je dagelijks hoort. Het weer is vaak hét gesprek van de dag en daarom interessant voor adverteerders om daarop in te spelen. Value Zipper biedt de mogelijkheid om op de weerpagina van Weerplaza in de Nederlandse dagbladen en online te adverteren tegen een zeer scherp tarief.

Account Manager Mark Haring noemt vijf directe voordelen van deze advertentie:

  • De mogelijkheid om het weer te claimen, zowel in print als online.
  • Bij een totale oplage van 2,3 miljoen bereik je op één dag ruim 8 miljoen lezers.
  • Nederlanders zijn altijd met het weer bezig, waardoor deze pagina’s erg goed worden bekeken.
  • De dagbladlezer is een doelgroep met een ontzettend brede interesse.
  • De advertentie kan flexibel worden ingezet, tot één dag van tevoren bij het juiste weer.

Weertargeting
De plek van de advertentie is specifiek gerelateerd aan het weer. Deze mogelijkheid is zeer geschikt voor adverteerders die met hun producten weersafhankelijk zijn. Mark: “Deze zogenaamde weertargeting maakt het mogelijk om te adverteren met hooikoortsproducten in het voorjaar en met geneesmiddelen voor verkoudheid als de winter in aantocht komt.

Uit onderzoek is gebleken dat het weer daadwerkelijk invloed heeft op het zoekgedrag van mensen, zo vertelden experts dit jaar bij het This Year Next Year event. Het blijkt dat mensen bij het tweede weekend mooi weer op zoek gaan naar een barbecue. Een perfecte timing om dan met barbecues te gaan adverteren op de weerpagina.

Voor veel adverteerders heeft het weer dus invloed op hun business. Het is dan ook erg slim om op het weer in te haken, zoals Unox dat bijvoorbeeld doet op nieuwjaarsdag. Maar denk bijvoorbeeld ook aan pretparken. Wordt aankomend weekend mooi weer voorspeld, ideaal voor een pretparkbezoek? Dan kun je daar als pretpark de week vooraf op inspelen.”

Flexibele inzet
“Qua plaatsing zijn we heel flexibel, tot een dag van tevoren kan een advertentie worden ingezet, op basis van beschikbaarheid”, legt Mark uit. “Zo kan een adverteerder voor winterbanden aangeven pas te willen publiceren op de eerste dag dat de temperatuur onder de zeven graden reikt. Of een adverteerder voor zonnebrandcrème als de thermometer de dertig graden aantikt. Onlangs heeft AGU regenkleding op een regenachtige dag een advertentie geplaatst, waarbij zowel de krant als de website en de app werden ingezet.”

Heb je ook interesse om te adverteren op de weerpagina? Neem dan contact op met Mark Haring.

Tags: