Elke dag opnieuw proberen we mooie merken en mediatitels aan elkaar te koppelen. Ondertussen hebben we bijna 500 klanten geholpen, en vaak is de match tussen mediatitel en merk logisch. Maar soms is de match op voorhand niet zo vanzelfsprekend. Speciaal op Valentijnsdag lichten we de meest bijzondere matches uit.
Mark ♥ Bloemenbureau Holland & delicious.
Valentijnsdag de dag van de liefde. Een dag om de liefde naar onze titels en adverteerders uit te spreken. Dit jaar heb ik mijn pijlen gericht op de samenwerking tussen het Bloemenbureau Holland en delicious. Met name de samenwerking ‘Vier Valentijn met bloemen & eten’ van vorig jaar waarbij de koppeling is gemaakt tussen de verschillende stadia’s van de liefde gekoppeld aan bloemen en receptuur. Denk hierbij aan bloemen zoals de ranonkel (flirten), anjer (verlangen), freesia (verliefd) en rozen (houden van). Een mooie samenwerking tussen de redactie en klant. Waarbij de bevlogenheid en ideeën van Tessa Triesscheijn van het Bloemenbureau Holland dit soort samenwerkingen tot een feestje maakt. Combineer dit met het enthousiasme van de redactie van delicious. en de mooiste producties worden gecreëerd!
Leuk om met beide partijen aan tafel te zitten en te brainstormen over de invulling van de productie. Omdat je vanaf het eerste moment aan tafel zit en in een vroeg stadium de plannen/ideeën hoort, kijk ik er elke keer weer naar uit om het eindresultaat te zien in het magazine. En die van Bloemenbureau Holland en delicious. is erg mooi geworden!
Ernst ♥ Hulpmiddelenbezorgd.nl & Zin
Hulpmiddelbezorgd.nl helpt mensen die last hebben van incontinentie door middel van het aan huis leveren van incontinentiemateriaal en andere medische hulpmiddelen. De match met Zin is passend, aangezien het thema gezondheid een vast onderdeel van de titel is. Daarentegen is een thema als urineverlies een lastig onderwerp om over te communiceren. In samenspraak met de redactie en mediabureau Zigt is gekozen om een praktische invalshoek te kiezen en de lezers middels negen tips, bijvoorbeeld op het gebied van voeding en oefeningen, handvatten te bieden om dit probleem tegen te gaan. Binnen twee tips word Hulpmiddelbezorgd.nl genoemd om de koppeling met het merk te houden. Deze negen tips zijn gecommuniceerd in de rubriek ‘9X’ in het magazine en door vertaald naar online artikelen op de website (zie hier). Een mooi voorbeeld hoe middels branded cotent een ‘moeilijke’ boodschap op een laagdrempelige, logische manier verteld kan worden door de redactie van een titel.
Maxime ♥ Lovechock & Lekker Gezond
Een echte ‘wing woman’ ben ik geweest als het gaat om de samenwerking tussen Lovechock & Lekker Gezond, een van mijn favorieten. Een lekkere match!
Tijdens de kennismaking met Lovechock leerde ik een hoop over chocola. Dit verhaal nodigde uit om gedeeld te worden en hiervoor verleend de rubriek ‘Ken je waar’ in Lekker Gezond zich perfect voor. In deze rubriek wordt in elke editie een product onder de loep gelegd. Waarbij de lezer meer te weten komt over de achtergrond, het proces en de feiten. De redactie van Lekker Gezond was ook direct enthousiast toen ik vertelde over de producten van Lovechock. En zo werd een samenwerking opgezet waarbij de klant en redactie samen content maken. Voor Valentijnsdag hebben wij een mooie winactie voor in de nieuwsbrief opgezet. Vervolgens verschijnt op 26 februari het artikel over rauwe cacao in het magazine.
Stefan ♥ Huawei & New Scientist
Mijn opvallendste match in mijn relatief korte periode bij Value Zipper is de onlangs opgezette samenwerking met Huawei en New Scientist. Het PR Bureau benaderde mij over het Artificial Intelligence (AI) event. Met het volgende onderwerp; ‘De achtste symfonie van Schubert staat ook wel bekend als de ‘Unfinished Symphony’. Ondanks vele pogingen is deze symfonie nooit afgemaakt. Tech-gigant Huawei heeft zichzelf de uitdaging gesteld het werk af te schrijven, om te laten zien hoe ver de mogelijkheden van AI reiken’.
Voor ons de uitdaging om in slechts een paar dagen tijd iemand van de redactie in het vliegtuig te krijgen richting Londen. Door het fantastisch snel schakelen van de betrokken partijen is dit gelukt. Aldaar werd een fascinerend stukje techniek aanschouwt. De redactie van New Scientist heeft hier met veel beleving een artikel over geschreven en gepubliceerd. Een voorbeeld van een club mensen met veel enthousiasme en bereidwilligheid om in een zeer korte periode tot een prachtige samenwerking te komen!
Patrick ♥ Nestlé & Grasduinen (nu Roots)
Een mooie match uit de oude doos! Als accountmanager voor onder andere Nestlé, had ik normaal gesproken alleen contact met de foodmerken. Zonder op voorhand een idee te hebben of we überhaupt iets zouden kunnen doen nam ik contact op met Purina, de honden/kattenvoer tak van Nestlé. Ik was tenslotte ook accountmanager voor hen, en wellicht konden wij nog ergens iets betekenen. Tijdens het gesprek vertelde de marketeer me over het merk Bonzo, en over wat zij willen betekenen voor honden en hun eigenaren. Hondenwelzijn, beweging dat soort zaken. Ik had nog niet echt een gevoel over hoe van waarde te kunnen zijn.
Op de terugweg belde ik met een aantal redacties, waaronder die van Grasduinen (nu Roots). Samen kwamen we op het idee om een reeks met hondenwandelroutes te publiceren. Want niet alle fijne wandelplekken zijn goed toegankelijk voor honden. Ook de Bonzo marketeers waren enthousiast! Het werd een mooie reeks met spreads in het magazine, vertaald naar de site en nieuwsbrief. In totaal twaalf routes, soft gebrand door Bonzo. Het enige wat ik nog altijd jammer vind, is dat we er toen geen boekje van hebben gemaakt, met alle routes. Om on-pack te verspreiden. Dat idee staat nog dus. 🙂
Op zoek naar jouw match?
Is jouw merk op zoek naar een bijzondere match met een mediatitel? Bekijk hier ons ruime aanbod. We denken graag met je mee!