8 dingen die onze mediamerken doen in tijden van corona

Onze titels bieden tijdens deze bizarre periode inspiratie om de moed erin te houden. Zij hebben het nu zelfs drukker dan normaal om content te produceren en daarmee relevant te blijven. De initiatieven variëren van Instagram live sessies, de lekkerste recepten, workouts tot een huiskamer singalong.

  1. Psychologie Magazine kennen we als autoriteit voor persoonlijke groei, met inzichten uit de psychologie vertaald naar het dagelijks leven. De komende tijd organiseert Psychologie Magazine live lunchsessies voor thuis met een expert. Relatieregels voor de kleine ruimte, een nieuwe kijk op je werk en wat doe je als je je partner en/of kinderen na de zoveelste thuiswerkdag het liefst achter het behang plakt?
  1. Thuiskoken met je kinderen lijkt een trend in deze periode en het liefst simpel en snel. Zo merken Marije van Food and Friends en onze foodies van delicious. een enorme toename van bezoekersaantallen op zoek naar inspiratie qua recepten. Nu we toch allemaal thuis zitten duikt adjunct-hoofdredacteur Minta samen met dochter Mae de keuken in en doet daar dagelijks verslag.
  1. Een vrijdagmiddagborrel via Zoom of meer gezelligheid in huis zonder teveel mensen in een ruimte op 1,5 meter afstand? Volgens KLUP: Een ‘gezellige chaos’ in je huiskamer. Met 300 mensen, jong en oud, luidde Klup afgelopen vrijdag het weekend in. Online én toch samen via een huiskamer singalong. Een geslaagde eerste test, op naar de volgende! Zo blijft ook deze nieuwe titel relevant voor zijn/haar doelgroep van 50+.
  1. Hoe het beste om te gaan met coronastress volgens Vrij Nederland? De artikelen zijn daarnaast ook met regelmaat te beluisteren. Vrij Nederland bestaat dit jaar 80 jaar en daar wijden ze een dubbeldikke verjaardag editie aan.
  1. Puzzelen = hot! Met tijd in overvloed, slaan we massaal aan het puzzelen. De boekjes en ook legpuzzels vliegen dan ook de winkels uit. We merken dat veel organisaties aan het afwegen zijn hoe en op welke manier ze iets kunnen doen m.b.t. marketingcommunicatie. Een puzzelboek op maat kan dan een leuke premium voor klanten zijn; om de banden warm te houden nu er minder fysiek contact is of wellicht om aan te bieden aan mooie organisaties zoals verzorgingshuizen en voedselbanken.
  1. Vorsten is hét tijdschrift voor iedereen die geïnteresseerd is in de Oranjes en andere koninklijke families. Helaas betekent corona voor Vorsten, dat het volgende nummer in het teken van Koningsdag komt te vervallen. Edities 6 en 7 worden daarom samengevoegd. Aanpassen aan deze tijden begrijpt ook Justine als hoofdredacteur maar al te goed: “Wie wil jij een hart onder de riem steken?” Een sympathieke actie voor de doelgroep om een eenzaam iemand te verblijden met een magazine in tijden van social distancing.
  1. Door het sluiten van de sport- en yogascholen is iedereen thuis hard aan het sporten geslagen. Yoga Magazine speelde hierop in door YogaTV 2 weken gratis aan te bieden . Met als resultaat 16.000 nieuwe inschrijvingen! Maar dat is nog niet alles. Het aanbieden van deze propositie leverde daarnaast extra conversie op naar de betaalde onderdelen van yogaonline.nl. De cijfers liegen niet. In de maand maart had de website 200.000 gebruikers (ten opzichte van 160.000 in de maanden daarvoor). Ook de sessies namen toe. Van 280.000 sessies naar 400.000 in een maand.
  1. Uitgeverij New Skool Media vindt het belangrijk dat je gezond blijft en niet teveel de deur uit hoeft. Daarom zijn de titels Zin, FietsActief, Vorsten en delicious. tijdelijk te bestellen zonder verzendkosten.

Tot slot zien we dat de losse verkoop van magazines, met name in het supermarktkanaal, enorm stijgt. Indexen van 130 en meer zijn de afgelopen weken de standaard. Daarnaast zien we ook een flinke groei in het online bereik van onze titels.