Waan je even in de natuur met… Roots Magazine!

‘Wat heb ik het toch druk’ is een veel gehoorde uitspraak. Om die reden is iedereen aan het ‘onthaasten’ en vluchten we, zodra het een weekend kan, massaal de stad uit. Natuurglossy Roots, een natuurmagazine dat 32 jaar lang onder de titel Grasduinen verscheen, brengt je met prachtige reportages en fotografie midden in de natuur. Het is bijna niet meer nodig om er écht op uit te trekken, maar het mag wel natuurlijk.

Ernst van Duin (Account Manager Value Zipper) deelt zo nu en dan dat verlangen naar rust: “Ik vind het een mooie titel in deze tijd waarin we vooral bezig zijn met onze telefoon en andere devices. Je pakt dit magazine er echt even bij om tot rust te komen. De prachtige fotografie inspireert de lezer om er lekker op uit te gaan. Overigens heeft Roots ook een wekelijkse online nieuwsbrief met tips over uitjes in de Nederlandse natuur. Het leuke is dat je erachter komt dat er in Nederland veel te doen is. De Middellandse Zee of de Alpen? Nergens voor nodig! De Amsterdamse Waterleidingduinen en de Veluwe zijn ook prachtig. Roots besteedt veel aandacht aan natuur in Nederland.”

Samenwerken met Roots
Aan wat voor merken adviseer jij een samenwerking met deze titel? “Als het gaat om samenwerkingen op het gebied van branded content, merk ik dat Roots vooral interessant is voor bedrijven die actief zijn in de toerisme- en reisbranche. Maar ook een samenwerking met energieleverancier Eneco heeft erg goed uitgepakt. De insteek van de samenwerking? Roots Magazine, met aangepaste Eneco-cover, acht pagina’s branded content en begeleidende brief, viel op de mat van 300.000 beoogde klanten: in deze editie van het magazine kwam de koppeling tussen Roots en groene stroom goed tot zijn recht. Een ander voorbeeld is de samenwerking met Stichting Achterhoek Toerisme. De stichting wilde het uitgebreide wandelnetwerk in de Achterhoek onder de aandacht brengen en kwamen al snel uit bij Roots. Zo ontstond een samenwerking wat resulteerde in een mooie special.”

file-page1file-page12file-page13file-page11

Doelgroep
Platform Roots richt zich op mannen en vrouwen tussen de 35 en 65 jaar met een verhoogde interesse in natuur en alles wat met natuur te maken heeft. Ernst: “De doelgroep houdt uiteraard van de natuur. Andere interesses van de lezer zijn wandelen, fotograferen, reizen, tuinieren en bewust koken.”

Oplage en bereik
Oplage: 21.300
Bereik: 104.000

Website: 25.000 unieke bezoekers p/m
Nieuwsbrief: 10.000 abonnees
Facebook: 14.000 fans

De stad uit…
En als jij je buiten de ring begeeft, waar ga je dan naartoe? Ernst: “Mijn ouders hebben een huisje op de Veluwe. Daar ga ik af en toe een weekendje heen. Lekker om op zaterdagochtend te hardlopen door de natuur in plaats van de drukte van de stad.”