Roel Tuin: Contentbijbel als inspiratiebron

Value Zipper vraagt elke maand een vakgenoot te vertellen wat hem of haar inspireert en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze keer de inspiratie van Roel Tuin, Creative Developer bij LiquidThread.

Inspiratie ligt overal. Dat is juist het mooie ervan. Muziek luisteren, een artikel lezen, een stukje lopen op straat en het praten met mensen alleen al levert inspiratie op. Het enige wat je moet doen is open staan voor inspiratie en het (willen) ‘zien’. Mensen die werkzaam zijn in de marketing/ media creëren in de loop der jaren een extra oog voor inspiratie. Wij dienen content namelijk altijd kritisch te bekijken om daarover goed te kunnen adviseren. En dit geldt natuurlijk niet alleen voor ‘plat adverteren’ maar ook voor activaties die merken voeren in hun campagnes.

Bij LiquidThread geloven wij in het tot leven brengen van ‘experiences’. Wil je dit goed kunnen (blijven) doen dan moét je ‘bij blijven’. Dit betekent dus heel goed om je heen blijven kijken want het de ontwikkelingen op het gebied van creativiteit, technologie en media volgen elkaar razendsnel op. Ik heb de mazzel dat ik die interesse voor marketing en media altijd gehad heb en van jongs af aan goed om me heen kijk voor inspiratie, zelfs al voor ik werkzaam was in dit geweldige vak (of ben ik dit daarom juist gaan doen?).

Toch ben ik voor het beantwoorden van deze vraag nog even naar de boekenkast gelopen om te kijken of er iemand is in het vak die er uitspringt en mij inspireert. Zo kwam ik een aantal boeken tegen van Cor Hospes en met name zijn boek ‘Contentbijbel’ is mij bij gebleven.

Zo was content ooit King en is het anno nu lakei. Je moet als merk iets toevoegen voor je doelgroep, je moet ‘entertainen’.

cors_hospes (1)

Bekijk via deze link een interessante masterclass over content marketing van Cor Hospes.

Groeten,

Roel Tuin