Oprichter Patrick van Hooy over Value Zipper

Waarom ben je Value Zipper begonnen?
In mei 2014 is Value Zipper gestart vanuit het geloof dat mediasales veel beter kan; ondernemender, commercieel én creatief. Wij willen een organisatie zijn die juist op deze vlakken het verschil maakt. In het snel fragmenterende medialandschap helpen we merken en uitgevers elkaar te vinden. Door ons brede portfolio is er bijna altijd wel iets waarmee we van waarde kunnen zijn voor onze klanten. We verbinden de kennis en oplossingen uit dit portfolio met de behoeften aan adverteerderszijde. Overigens niet alleen voor marketing(communicatie)- en media-afdelingen maar ook voor disciplines zoals PR, sales en (corporate) communicatie en natuurlijk alle betrokken bureaus.

En hoe gaat het?
In de alweer bijna anderhalf jaar dat we bestaan, hebben we bepaald niet stil gezeten.  Mede door de toevoeging van de mooie merken van New Skool Media aan ons portfolio was het een vliegende start. Ons team heeft inmiddels 6 ervaren accountmanagers brand solutions en vertegenwoordigt een uitgebreid portfolio van ruim 40 mediamerken bestaande uit magazines, dagbladen, websites en nieuwsbrieven.

Wat doen jullie?
We helpen adverteerders met het overbrengen van hun merkverhaal, soms door middel van standaard advertising en op andere momenten met (crossmediale) thematische branded content samenwerkingen binnen het umfeld van onze titels. Mooie voorbeelden hiervan zijn Hüttenkäse en bladerdeegmerk Tante Fanny waarvoor we in alle delicious. kanalen branded content plaatsten. Ook bieden we verschillende vormen van custom publishing. Zo maakten we voor ABN AMRO het medewerkersmagazine geschikt voor de tablet en werd door de Roots redactie een eigen magazine gemaakt voor Achterhoek Toerisme.

Waar komt de naam Value Zipper vandaan?
Value Zipper is vernoemd naar een model van de Finse professor Storbacka. Het model gaat over het toevoegen van waarde in relaties tussen leveranciers en klanten. Door diepgaand inzicht in klantbehoeften en door de oprechte intentie om in elk contact waarde toe te voegen, kunnen deze worden verbonden (geritst) met oplossingen van de aanbieder. Dat is wat wij bij Value Zipper ook doen.

Wat zijn de ambities van Value Zipper?
Het is mijn droom om met Value Zipper een nieuwe standaard neer te zetten met betrekking tot de verkoop van media, en dan niet de automated kant ervan. Ik wil dat Value Zipper een begrip wordt, bekend als een prettige partner; één loket met veel verrassende, creatieve ideeën en mogelijkheden, waarmee je goeie afspraken kunt maken en met mensen waarmee het ook nog leuk is om mee samen te werken.
Om dit te bereiken is het belangrijk dat we elke dag opnieuw waarmaken waarvoor we staan; blijven verrassen met onze mogelijkheden en daadwerkelijk waarde toevoegen. Welkom blijven. Steeds meer klanten ontdekken onze werkwijze en titels, wat weer een aantrekkingskracht heeft op nieuwe oplossingen om ons portfolio mee te optimaliseren.