logo

Category : Nieuws branded content

11 jul 2017

6 x zó maak je goede branded content

Het is al vaker gezegd: de consument ergert zich aan opgedrongen en irrelevante reclame-uitingen en adblockers vinden gretig aftrek. Branded content is een goed alternatief om jouw boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen. Vier experts op het gebied van branded content zetten een aantal tips voor je op een rijtje naar aanleiding van een panelgesprek dat onlangs bij Value Zipper plaatsvond. Aan het woord Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Steven de Niet […]

13 jun 2017

Goede branded content geeft een hogere ROI dan goede reclame!

Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging. In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingeschakeld. Value Zipper en Marketing Tribune zetten vier experts aan tafel: Steven de Niet (Mindshare), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow) spreken vrijuit aan de hand van een aantal stellingen. Deze keer: goede branded content […]

15 mei 2017

Goede branded content kan zonder afzender

In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingezet. Value Zipper zette vier experts aan tafel: Steven de Niet (Mindshare), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow) spreken vrijuit over branded content aan de hand van een aantal stellingen. Deze keer: in goede branded content is het niet nodig de naam van de adverteerder te laten terugkomen. Robbert Groenhuizen “Het zou fantastisch zijn als dat zou kunnen.” Jasper […]

15 mei 2017

Gaat product placement reclame vervangen?

In een wereld waarin de consument steeds meer weerstand opbouwt tegen reclame en er meer en meer middelen komen om deze buiten de deur te houden, moeten marketeers op zoek naar nieuwe oplossingen. Nieuwe manieren van advertising die minstens zo interessant zijn voor de adverteerder en stukken minder irritatie opwekken bij de consument. Product placement is zo’n alternatief. In films en theater bijvoorbeeld. Op zich niets nieuws onder de zon, maar in de tijd van adblockers en uitgesteld kijken wel […]

17 apr 2017

Branded content, wat is het eigenlijk?

In de strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker en steeds succesvoller branded content ingezet. Deze marketingvorm wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd. Maar wat is het precies? Tijdens een panelgesprek met deskundigen blijkt dat een definitie nog altijd lastig is: “Branded content is langzamerhand een enorm containerbegrip geworden.” Een verhaal, mooi verpakt, reclame. Het zijn een aantal termen die op branded content slaan, maar een eenduidige betekenis is er niet. Om meer duidelijkheid te […]

17 apr 2017

Dit maakt branded content succesvol

Samen met een aantal collega’s bezocht ik het Branded Content Event waar vele mooie cases de revue passeerden. Met name de succesvolle. Ik begon mij af te vragen wat een case precies succesvol maakt. Waarom scoort de ene wel en de andere juist niet? Valt hier iets zinnigs over te zeggen vanuit wetenschappelijk oogpunt? Ik dook de boeken in. Het bleek iets lastiger dan ik had verwacht, want er kwamen meer dan twintig (succes)factoren voorbij. Ik heb er de drie […]

06 mrt 2017

Branded content: het antwoord op adblockers!

In de strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker en steeds succesvoller branded content ingezet. Deze marketingvorm wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd en is dus een goed alternatief voor de advertentie, die massaal wordt geblokt. Adblockers zijn al enige tijd een doorn in het oog van adverteerders én mediaproducenten, maar ze geven ook een heel groot signaal af van de consument die door het installeren van de blokkers duidelijk maakt dat het niet is […]

14 feb 2017

Martijn Paap over het Branded Content Event

Sinds begin deze maand is Martijn Paap onderdeel van het Value Zipper team. Hij komt over van Sanoma | SBS waar hij werkte als online marketeer bij Startpagina en daarna als Accountmanager binnen het Inbound Sales team. Hier was hij aanspreekpunt voor verschillende mediabureaus welke hij onder andere adviseerde op het gebied van crossmedia. Naast reguliere advertising en programmatic maakte branded content daar een belangrijk onderdeel van uit. Op een van zijn eerste werkdagen bij Value Zipper bracht hij een bezoek aan het Branded Content Event. Hieronder zijn verslag. Commercie en redactie Branded content is […]

30 jan 2017

Reclame is dood, lang leve branded content!

Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging. In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingeschakeld. Value Zipper en MarketingTribune* zetten vier experts aan tafel: Steven de Niet (Mindshare), Lex van Bakel (FUSE), Robbert Groenhuizen (Carat) en Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow) spreken vrijuit aan de hand van een aantal stellingen. Deze keer: Reclame is dood, lang […]

17 okt 2016

Storytelling: hoe vertel je een goed verhaal?

Steeds meer uitgeverijen zien de voordelen van branded content. Maar hoe doe je dat eigenlijk, hoe vertel je je verhaal op zo’n manier dat het aankomt bij jouw doelgroep en niet als hinderlijk wordt ervaren? Value Zipper gelooft sterk in de kracht van branded content-oplossingen als storytelling en zoekt dagelijks samen met adverteerders en redacties naar passende manieren om verhalen bij de doelgroep te krijgen. Een goede, geloofwaardige branded content-samenwerking valt of staat met een goed verhaal. Binnen het portfolio van […]