logo

Nieuws

Nieuwsoverzicht

Een overzicht van de meest actuele nieuwsberichten van Value Zipper. Wil je volledig op de hoogte blijven? Volg ons dan ook op Facebook en of LinkedIn.

12 sep 2017

delicious. bestaat 10 jaar

De afgelopen tien jaar heeft delicious. – met haar overheerlijke recepten en originele keuken-ideeën – vele dates, familie-etentjes en traktaties voor school of werk ‘gered’. Inspiratie in overvloed. Nina Westerhof (Account Manager Value Zipper): ‘Ook ik sla het magazine graag open als ik mijn familie of vrienden echt iets lekkers wil voorschotelen. In het magazine vind je recepten voor chefs van verschillende niveaus en met uiteenlopende kookstijlen.’ Doelgroep 30% Man / 70% vrouw Leeftijd: 25 – 64 jaar Oplage en […]

23 aug 2017

Zo doen zij dat: inspiratie uit de automotive branche

Het marketing- en reclamelandschap verandert continu. Voor marketeers één van de belangrijkste redenen om hun kennis over het vak bij te blijven spijkeren. Value Zipper helpt door uiteenlopende marketinglessen van professionals uit verschillende branches te delen. Branche specifieke kennis van jouw peers dus: want wat kunnen marketeers deze keer leren van hun vakgenoten uit de automotive branche? Emil Bos, Marketing Manager Ford Nederland, en Maaike Aarts, Manager Communications & PR Kia Motors Nederland, praten je bij over hun vakgebied. Emil […]

22 aug 2017

‘Het verleden is een verzameling verhalen die blijft groeien’

Waarvoor demonstreerden Amsterdammers tijdens de Februaristaking van 1941? Hoe zag het leven van de gewone Romein er 2000 jaar geleden uit? Wat was de prijs van een tulp op het hoogtepunt van de tulpenmanie in Nederland? Antwoorden vind je op hét crossmediale platform voor én door geschiedenisfanaten: Historisch Nieuwsblad. ‘Mijn opa was geschiedenisdocent’ Lisa Knigge (Account Manager Value Zipper): “Met een opa die verschillende geschiedenisboeken heeft geschreven, is het Historisch Nieuwsblad een titel waar ik graag ambassadeur van ben. In […]

22 aug 2017

Patrick van Hooy, oprichter Value Zipper in gesprek met Nederlands MediaNieuws

Nederlands MediaNetwerk sprak met Patrick van Hooy, eigenaar en oprichter van Value Zipper, over de ontwikkelingen in het medialandschap, branded content en de veranderende advertentiemarkt. Patrick van Hooy: “We proberen ons altijd te verplaatsen in de klant om een goed advies te kunnen geven.” Value Zipper is gespecialiseerd in crossmediale campagnes waar samenwerking en kwalitatief hoogwaardige branded content de uitgangspunten zijn. “Voor Value Zipper is branded content de sleutel naar de relatie met onze adverteerders. We praten niet langer over […]

22 aug 2017

Practice what we preach: leer van onze fouten

Onze gesprekken met adverteerders gaan niet langer over adverteren, maar steeds vaker over branded content, redactionele samenwerking en content creatie. Meer kennis en praktijkervaring over dit onderwerp opdoen is een must: Onze eigen (branded) content campagne heeft ons veel nieuwe inzichten opgeleverd. Misschien heb je er iets aan! Heb jij de afgelopen maanden artikelen als ‘6 x zó maak je goede branded content’, ‘Branded content, wat is het eigenlijk?’ en ‘Branded content: het antwoord op adblockers’ via onze eigen kanalen […]

12 jul 2017

‘GOLF.NL is populair’

Account Manager Mark Haring neemt je mee in de wereld van GOLF.NL Value Zipper is met meer dan vijftig mediamerken de grootste onafhankelijk aanbieder van mediaruimte in Nederland. Het voordeel van ons brede portfolio zijn de vele mogelijkheden en kansen voor adverteerders en mediabureaus. Maak deze maand kennis met een van onze sportieve titels: het luxe magazine GOLF.NL. Mark: ‘Ook bij mij valt het 164 pagina’s tellende glossy magazine twee keer per jaar op de mat. De oplage van GOLF.NL is 235.000 […]

12 jul 2017

Het ANWB-syndroom & het Douwe Egberts effect

De terminologie van ouderenmarketing ontrafeld Dit artikel is geschreven door Arjan in ’t Veld (oprichter Bureauvijftig). Bureauvijftig is een jong bureau voor marketing en communicatie gericht op oudere klanten. Iedere marketingdiscipline kent zijn eigen jargon. Pas dan tel je echt mee, toch? In de online marketing zijn dat veelgebruikte termen als conversie of CPC, in de direct marketing kent iedereen de A/B test en de attentiewaarde en bij een relatief nieuw domein als jongerenmarketing doen termen als millennial en screenager […]

11 jul 2017

6 x zó maak je goede branded content

Het is al vaker gezegd: de consument ergert zich aan opgedrongen en irrelevante reclame-uitingen en adblockers vinden gretig aftrek. Branded content is een goed alternatief om jouw boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen. Vier experts op het gebied van branded content zetten een aantal tips voor je op een rijtje naar aanleiding van een panelgesprek dat onlangs bij Value Zipper plaatsvond. Aan het woord Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Steven de Niet […]

11 jul 2017

“He who dares, wins”

Inspiratie van een vakgenoot? Graag! Al is het maar om even te spieken hoe concurrent en collega geïnspireerd aan hun dag beginnen. Deze maand Andrew Eversden, Marketing & Sales bij Join the Pipe & Tractor Ted, aan het woord. Dag in, dag uit creatieve en briljante invalshoeken bedenken om de doelgroep te bereiken en te stimuleren. In ons vak is inspiratie ontzettend belangrijk. Het verrijkt en verruimt je blik. Waar doe jij inspiratie op? ‘Ik kijk al van jongs af aan […]

14 jun 2017

Value Zipper Cup: bekijk de aftermovie!

Hoe anders dan met een ‘moddervet’ voetbaltoernooi bereid je je voor op de AdfoCup? Voor het tweede jaar op rij vond de Value Zipper Cup plaats: hét voetbaltoernooi voor mediabureaus. “Geweldig dat we dit toernooi nu voor de tweede keer hebben georganiseerd, we gaan hier een mooie traditie van maken,” aldus Patrick van Hooy, oprichter van Value Zipper. Oh boy, wat was het genieten! De drinkflessen van Join-the-pipe werden vóór de wedstrijd gevuld met water, later op de dag stond de […]

13 jun 2017

Goede branded content geeft een hogere ROI dan goede reclame!

Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging. In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingeschakeld. Value Zipper en Marketing Tribune zetten vier experts aan tafel: Steven de Niet (Mindshare), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow) spreken vrijuit aan de hand van een aantal stellingen. Deze keer: goede branded content […]

13 jun 2017

Marry Jansen-Kin over de kunst van het omdenken

Inspiratie van een vakgenoot? Graag! Al is het maar om even te spieken hoe concurrent en collega geïnspireerd aan hun dag beginnen. Deze maand Marry Jansen-Kin, Manager PR, Marketing en Communicatie bij HEMA, aan het woord. Dag in, dag uit creatieve en briljante invalshoeken bedenken om de doelgroep te bereiken en te stimuleren. In ons vak is inspiratie ontzettend belangrijk. Het verrijkt en verruimt je blik. Waar doe jij inspiratie op? ‘Ik haal mijn inspiratie niet zozeer uit een persoon […]

16 mei 2017

Achter dat bureau vandaan!

Inspiratie is voor ons werk ontzettend belangrijk. Het verrast en verruimt je blik op het vak. We zijn dan ook altijd nieuwsgierig naar waar onze vakgenoten hun inspiratie vandaan halen. De maand Hans Verbeek, Hoofd Marketing van de Consumentenbond. Ik haal mijn inspiratie overal en nergens vandaan, dat is het mooie van het marketingvak. Iedere dag, waar je ook bent, kom je dingen tegen die je aan het denken zetten. Niet teveel achter je bureau zitten, maar de stad in en […]

15 mei 2017

Goede branded content kan zonder afzender

In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingezet. Value Zipper zette vier experts aan tafel: Steven de Niet (Mindshare), Lex van Bakel (Fuse), Robbert Groenhuizen (Carat) en Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow) spreken vrijuit over branded content aan de hand van een aantal stellingen. Deze keer: in goede branded content is het niet nodig de naam van de adverteerder te laten terugkomen. Robbert Groenhuizen “Het zou fantastisch zijn als dat zou kunnen.” Jasper […]

15 mei 2017

Gaat product placement reclame vervangen?

In een wereld waarin de consument steeds meer weerstand opbouwt tegen reclame en er meer en meer middelen komen om deze buiten de deur te houden, moeten marketeers op zoek naar nieuwe oplossingen. Nieuwe manieren van advertising die minstens zo interessant zijn voor de adverteerder en stukken minder irritatie opwekken bij de consument. Product placement is zo’n alternatief. In films en theater bijvoorbeeld. Op zich niets nieuws onder de zon, maar in de tijd van adblockers en uitgesteld kijken wel […]

18 apr 2017

Fucking Perfect

Inspiratie is voor ons werk ontzettend belangrijk. Het verrast en verruimt je blik op het vak. We zijn dan ook altijd nieuwsgierig naar waar onze vakgenoten hun inspiratie vandaan halen. Deze maand Henk Witteveen, oprichter van EARTH Concepts. “10 jaar geleden ben ik gestart met de verkoop van EARTH Water. Met de nettowinst lever ik een bijdrage aan de oplossing voor de wereldwijde waterproblematiek en doordat ik veel in horeca kwam om samenwerkingen op te starten, ben ik me steeds […]

17 apr 2017

Branded content, wat is het eigenlijk?

In de strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker en steeds succesvoller branded content ingezet. Deze marketingvorm wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd. Maar wat is het precies? Tijdens een panelgesprek met deskundigen blijkt dat een definitie nog altijd lastig is: “Branded content is langzamerhand een enorm containerbegrip geworden.” Een verhaal, mooi verpakt, reclame. Het zijn een aantal termen die op branded content slaan, maar een eenduidige betekenis is er niet. Om meer duidelijkheid te […]

17 apr 2017

Dit maakt branded content succesvol

Samen met een aantal collega’s bezocht ik het Branded Content Event waar vele mooie cases de revue passeerden. Met name de succesvolle. Ik begon mij af te vragen wat een case precies succesvol maakt. Waarom scoort de ene wel en de andere juist niet? Valt hier iets zinnigs over te zeggen vanuit wetenschappelijk oogpunt? Ik dook de boeken in. Het bleek iets lastiger dan ik had verwacht, want er kwamen meer dan twintig (succes)factoren voorbij. Ik heb er de drie […]

14 mrt 2017

Van miljonair naar krantenjongen

Inspiratie is voor ons werk ontzettend belangrijk. Het verrast en verruimt je blik op het vak. We zijn dan ook altijd nieuwsgierig naar waar onze vakgenoten hun inspiratie vandaan halen. Deze maand Bert van Grieken, inkoopdirecteur en partner bij M2Media. “Mijn boekenkast staat vol met autobiografieën; van politici tot die van ondernemers en sporters, maar ook verhalen van onbekende personen intrigeren mij enorm. Ik ben erg geïnteresseerd in het gedrag van mensen en begrijp niet waarom ze zich soms anders […]

06 mrt 2017

Branded content: het antwoord op adblockers!

In de strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker en steeds succesvoller branded content ingezet. Deze marketingvorm wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd en is dus een goed alternatief voor de advertentie, die massaal wordt geblokt. Adblockers zijn al enige tijd een doorn in het oog van adverteerders én mediaproducenten, maar ze geven ook een heel groot signaal af van de consument die door het installeren van de blokkers duidelijk maakt dat het niet is […]

03 mrt 2017

Value Zipper vergroot media-aanbod

Met trots kunnen we melden dat we met ingang van 1 maart 2017 de advertentieverkoop van de special interest uitgaven van Veen Media gaan verzorgen. Veen Media is de uitgever van Jamie magazine, Filosofie Magazine, New Scientist, Maarten! en Historisch Nieuwsblad. Met de toevoeging van deze titels vertegenwoordigen we nu elf uitgeverijen met ruim 50 bijbehorende titels. Meer mogelijkheden voor adverteerders Patrick van Hooy, Oprichter Value Zipper: “We zijn erg blij met de toevoeging van de merken van Veen Media […]

14 feb 2017

Reiken naar sterren

Inspiratie is voor ons werk ontzettend belangrijk. Het verrast en verruimt je blik op het vak. We zijn dan ook altijd nieuwsgierig naar waar onze vakgenoten hun inspiratie vandaan halen. Deze maand Mathieu Veldhuijzen, Business Director van InSites Consulting. “When you reach for the stars, you may not quite get one, but you won’t come up with a handful of mud either.‘ Deze quote van Leo Burnett stond in een stilistische advertentie in, naar ik meen, MarketingTribune. Ik was net […]

14 feb 2017

Martijn Paap over het Branded Content Event

Sinds begin deze maand is Martijn Paap onderdeel van het Value Zipper team. Hij komt over van Sanoma | SBS waar hij werkte als online marketeer bij Startpagina en daarna als Accountmanager binnen het Inbound Sales team. Hier was hij aanspreekpunt voor verschillende mediabureaus welke hij onder andere adviseerde op het gebied van crossmedia. Naast reguliere advertising en programmatic maakte branded content daar een belangrijk onderdeel van uit. Op een van zijn eerste werkdagen bij Value Zipper bracht hij een bezoek aan het Branded Content Event. Hieronder zijn verslag. Commercie en redactie Branded content is […]

30 jan 2017

Reclame is dood, lang leve branded content!

Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging. In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingeschakeld. Value Zipper en MarketingTribune* zetten vier experts aan tafel: Steven de Niet (Mindshare), Lex van Bakel (FUSE), Robbert Groenhuizen (Carat) en Jasper Admiraal (Initiative Tomorrow) spreken vrijuit aan de hand van een aantal stellingen. Deze keer: Reclame is dood, lang […]

18 jan 2017

Het was een goed jaar

Het was een bewogen jaar, 2016. Buiten een gezonde omzetgroei, hebben we het portfolio uitgebreid met een aantal sterke merken en nieuwe mediumtypen, zoals de Puzzelboeken van Sanders Puzzelmedia, branded content in Nederlandse speelfilms en theaterstukken van Rick Engelkes Producties en zeer recentelijk GOLF.NL. Met name binnen de segmenten 50-plus, food en kinderen zijn we sterker geworden. Om deze groei aan te kunnen, hebben we een aantal nieuwe collega’s verwelkomd en zijn we verhuisd naar een groter kantoor. Ook hebben […]

18 jan 2017

Broertje dood aan marketinggoeroes

Inspiratie is voor ons werk ontzettend belangrijk. Het verrast en verruimt je blik op het vak. We zijn dan ook altijd nieuwsgierig naar waar onze vakgenoten hun inspiratie vandaan halen. Deze maand vragen we het aan Michel van Slingerland, marketing- en salesmanager bij Fleurop Interflora Nederland. “Ik heb eigenlijk twee grote inspiratoren en dat zijn Walt Disney en Sir Richard Branson. Ik hou niet zo van boekjeswijsheden, maar quotes doen mij altijd wel wat, zoals deze van Disney: ‘All our […]

18 jan 2017

Eenvoudig van print naar digitaal

Het is natuurlijk prachtig, een eigen magazine of mooi opgemaakte en geprinte bedrijfsreportages en rapporten. Maar print goes digital – tegenwoordig overigens ook andersom – en daarvoor bieden wij een oplossing in de vorm van een kiosk-app. Een papieren tijdschrift, jaarverslag, catalogus, folder of reportage is nu eenvoudig te vertalen naar een digitale variant. Wij verzorgen het concept en de realisatie waarna uitgevers en bedrijven hun content eenvoudig digitaal aan lezers kunnen aanbieden in hun eigen op maat gemaakte app. De app is geschikt voor […]

15 dec 2016

Saskia Baltussen: Nooit meer te druk

Inspiratie is voor ons werk ontzettend belangrijk. Het verrast en verruimt je blik op het vak. We zijn dan ook altijd nieuwsgierig naar waar onze vakgenoten hun inspiratie vandaan halen. Deze maand vragen we het aan Saskia Baltussen, Communicatie & PR bij BK Cookware. Tijdens mijn laatste studie (Master TDM) waren de colleges van Brian Wheeller het meest inspirerend. Zijn uitleg, met niet voor de hand liggende voorbeelden gebruik ik bijna dagelijks. Een punt waar hij veel over sprak was ‘Logisch nadenken’. Wat […]

14 dec 2016

Nieuw in het portfolio: GOLF.NL

Value Zipper heeft haar portfolio uitgebreid met een mooie nieuwe titel. GOLF.NL is een multimediaal platform bestaande uit een glossy magazine, een wekelijkse krant, een website en een app. Het glossy magazine van GOLF.NL verschijnt twee keer per jaar en wordt verstuurd aan 235.000 golfers in Nederland. Buiten de typisch golfgerelateerde onderwerpen is er ook ruime aandacht voor reizen, human interest en lifestyle. Het eerste nummer in 2017 verschijnt eind maart, de tweede editie eind augustus. GOLF.NL Weekly is een […]

14 dec 2016

Vergeet de nieuwsbrief niet!

Nieuwsbrieven zijn een beetje een ondergeschoven marketingkindje naast al het glitter en glamour van de influencersmarketing, glossy printartikelen en online videos van Hollywoodkwaliteit, maar in feite is het een van de meest effectieve kanalen om je doelgroep mee te bereiken. Onze merken zetten nieuwsbrieven in voor het verspreiden en activeren van hun lezers. Bij elkaar hebben die merken meer dan 300.000 abonnees en bedienen ze allemaal een zeer specifieke doelgroep. Doordat de nieuwsbrieven afkomstig zijn van redacties, ontstaat er voor […]

19 nov 2016

Popcorn met Value Zipper

Value Zipper breidt door de samenwerking met Rick Engelkes Producties het media-aanbod uit met Nederlandse films en theaterproducties. Omdat we al vroeg betrokken zijn bij het productieproces, kunnen er op scriptniveau aanpassingen worden gedaan Zowel in film als op televisie is branded content en sponsoring al jaren belangrijk. Steven Spielberg had in 1982 al 29 deals gesloten voor E.T. en bijna iedereen kent de combinatie Heineken en James Bond. Ook in Nederland gebeurt dit (alleen niet in de combinaties en […]

19 nov 2016

Mooie woorden en vallende blaadjes

Inspiratie is voor ons werk ontzettend belangrijk. Het verrast en verruimt je blik op het vak. We zijn dan ook altijd nieuwsgierig naar waar onze vakgenoten hun inspiratie vandaan halen. Deze maand vragen we het aan Juliette Kops, pr-manager bij L’Oréal. “De vraag waar ik mij door laat inspireren, leidde meteen tot zelfreflectie. Want ja, waar haal ik mijn inspiratie eigenlijk vandaan? Ik ben erachter gekomen dat ik meerdere bronnen gebruik. Zo kan een regel tekst me raken en me […]

16 nov 2016

Inpakken en wegwezen

Tickets worden goedkoper en de economie trekt weer aan. Reizen is momenteel toegankelijk voor het overgrote deel van Nederland en mensen worden steeds nieuwsgieriger. Voor sommigen is reizen zelfs een levensstijl geworden. Dit biedt merken uit de reisbranche grote kansen. Value Zipper helpt bij het vinden en bereiken van de juiste doelgroep door samen te werken met een aantal sterke titels die uitgebreid aandacht besteden aan het reisthema. Denk aan ZIN, Roots, Seasons, delicous. en FietsActief. Wij bepalen samen met […]

17 okt 2016

Storytelling: hoe vertel je een goed verhaal?

Steeds meer uitgeverijen zien de voordelen van branded content. Maar hoe doe je dat eigenlijk, hoe vertel je je verhaal op zo’n manier dat het aankomt bij jouw doelgroep en niet als hinderlijk wordt ervaren? Value Zipper gelooft sterk in de kracht van branded content-oplossingen als storytelling en zoekt dagelijks samen met adverteerders en redacties naar passende manieren om verhalen bij de doelgroep te krijgen. Een goede, geloofwaardige branded content-samenwerking valt of staat met een goed verhaal. Binnen het portfolio van […]

17 okt 2016

Shoppingpagina nog altijd zeer effectief

De shoppingpagina. Klinkt stoffig, maar is het niet! Onderzoek wijst namelijk uit dat deze advertentievorm nog altijd uitermate doeltreffend is. Wat zijn shoppingpagina’s eigenlijk? Ze houden je op de hoogte van alle nieuwe producten, acties en trends en zijn opgemaakt in de look & feel van een magazine. Ze zijn bij uitstek geschikt voor productintroducties en consumentenacties. De voordelen Shoppingpagina’s zijn de best gelezen advertentiepagina’s. De lezer ervaart de informatie als tips van de redactie waardoor ze aanzetten tot kopen. De werkwijze […]

17 okt 2016

Inge Ginder: historische helden als inspiratie

Inspiratie is voor ons werk ontzettend belangrijk. Het verrast en verruimt je blik op het vak. We zijn dan ook altijd nieuwsgierig naar waar onze vakgenoten hun inspiratie vandaan halen. Deze maand vragen we het aan Inge Ginder, Information & Insights Manager van Mindshare. “Boeken – en dan met name historische romans en familiegeschiedenissen – inspireren me enorm. Hoe zijn ze omgegaan met veranderingen in de familie? Hoe vinden ze kracht om door te gaan als alles tegen lijkt te […]

13 sep 2016

Evert Bronkhorst: mensen die dieper graven als inspiratie

Elke maand vragen we een vakgenoot naar zijn of haar inspiratie en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze maand stelden wij de vraag aan Evert Bronkhorst, Strategy Director bij Vizeum. Ik raak geïnspireerd door mensen die dieper willen graven dan anderen en zich niet blind staren op het gangbare. Ik haal enorm veel inspiratie uit hen die buiten hun eigen sociale kringen durven te kijken en niet blind achter elke hype of trend aanlopen. Voorbeelden van dit […]

13 sep 2016

Roots viert verjaardag midden in de natuur

Natuurmagazine Roots is jarig. Roots bestaat maar liefst vijf jaar en dit vieren ze op grootse wijze aan de hand van drie unieke hoogtepunten: de lancering van het langste natuurwandelpad van Nederland, het Roots Natuur-event én een speciale jubileumuitgave. Wij vroegen hoofdredacteur Fanny Glazenburg over de ins and outs van deze festiviteiten. Roots staat midden in de natuur – alles wat we doen draait om zien, doen en ervaren. Vandaar dat wandelen een van onze redactionele pijlers is. Geen wonder dat we […]

13 sep 2016

De folder nog altijd ongekend populair!

Onlangs verscheen een door het NOM gepubliceerd bereiksonderzoek waaruit blijkt dat bijna alle Nederlanders nog altijd de folder lezen. Uit ditzelfde onderzoek kwam tevens naar voren dat maar liefst 53% van de mensen de folder zou missen als deze uit het advertentielandschap zou verdwijnen. De oude, vertrouwde folder is na jaren van trouwe dienst dus nog altijd een uiterst krachtig en effectief medium. Een goede reden dus om in samenwerking met Comceptum de WinterPUZZELkrant uit te geven. De WinterPUZZELkrant is […]

12 sep 2016

Nieuw in ons portfolio: branded content in films

Sinds 1 september vertegenwoordigt Value Zipper de producties van Rick Engelkes Producties (REP) in zowel theater- als film- en televisieproducties. Er lopen ook gesprekken met andere film- en televisie productiemaatschappijen. Nog meer mogelijkheden voor adverteerders Value Zipper positioneert zich als een loket met veel verrassende oplossingen voor adverteerders. Met deze nieuwe opdrachtgever verstevigt Value Zipper deze positie en bieden ze adverteerders nog meer mogelijkheden. Patrick van Hooy, oprichter van Value Zipper: “Als specialist op gebied van branded content is dit […]

15 aug 2016

Titel in de spotlight: Pedala

Rodrick de Munnik en Nynke de Jong zijn de hoofdredacteuren van Pedala, het magazine voor fietsende vrouwen. En affiniteit met fietsen hebben zij zeker. Rodrick kan al fietsen sinds de dag dat hij leerde lopen en Nynke is het boegbeeld van vrouwelijk fietsend Nederland. Wat is Pedala? Pedala is meer dan alleen een magazine. Het is een initiatief dat bedoeld is om vrouwen te inspireren en te informeren over sportief fietsen. Naast het tijdschrijft, zetten wij ook onze website, events […]

15 aug 2016

Even voorstellen: Mark Haring

Mijn naam is Mark Haring en ik ben 1 augustus begonnen als Accountmanager Brand Solutions. Voor ik bij Value Zipper aan de slag ging werkte ik bij Just Media Group. Hier was ik als Marketing Manager Theatrical verantwoordelijk voor het uitbrengen van de bioscooptitels. Daarnaast ben ik de laatste maanden druk bezig geweest sponsoring en branded content in films en tv-series. Dit is iets waar ik veel plezier aan beleef, de koppeling tussen een adverteerder en film, tijdschrift, website of ander medium is […]

15 aug 2016

7x het effectieve effect van social influencers

YouTubers zijn de sterren van nu. Een aantal van hen heeft hun krachten gebundeld en het tijdschrift VEED opgericht. VEED is de ‘tv gids 2.0′ en gericht op YouTube, social media en streaming diensten en verschijnt 4 keer per jaar. De doelgroep bestaat uit lezers tussen de 9 en 15 jaar. In dit artikel laten we de makers van het magazine het woord over influencer marketing. Dankzij YouTube explodeerde het potentiële bereik van online video. Marketeers mikten stuk voor stuk op […]

15 aug 2016

Saskia Hamminga-Roest: Floortje Dessing als inspiratiebron

Elke maand vragen we een vakgenoot naar zijn of haar inspiratie en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze maand stelden wij de vraag aan Saskia Hamminga-Roest, Marketing & Communicatie Manager bij SeniorWeb. Ik raak geïnspireerd door mensen die vol passie en overgave voor iets gaan, zoals Floortje Dessing die haar hart volgt en de hele wereld rondreist om mooie verhalen te maken voor haar reisprogramma’s. Vol bewondering kijk ik naar haar en de mensen die zij […]

12 jul 2016

Maarten Hafkamp: wat marketeers kunnen leren van film- en seriemakers

Ik haal de grootste inspiratie uit films – of de laatste jaren eigenlijk uit series. Ik houd van de verhalenvertellers in films als Hitchcock, Coen Brothers, David Fincher en Beau Willimon (de scenarioschrijver van House of Cards) om er een paar te noemen. Verhalen die verrassen, op het verkeerde been zetten, soms misschien wel choqueren, maar tijdloos zijn en beklijven. Het is mooi om te zien dat marketingcommunicatie ook steeds meer die kant op gaat. We willen geen 30-secondenspot meer […]

12 jul 2016

Hoe bereik je de 50+ doelgroep? Praktische tips van Arjan in ’t Veld

Bureauvijftig is hét adviesbureau voor ouderen- en seniorenmarketing. Het team van Bureauvijftig vertaalt inzichten in oudere doelgroepen naar concepten, campagnes en communicatie. Arjan geeft 4 gouden tips voor marketeers die zich richten op de 50+ doelgroep. Stel de juiste vraag Klinkt simpel. De meest gestelde vraag aan mijn bureau is: “Hoe kan ik ouderen bereiken met mijn product/dienst?” Daar horen eigenlijk nog twee vragen voor: Welke oudere wil ik bereiken en waarom zou die mijn product of dienst interessant vinden? Dé […]

12 jul 2016

Titel in de spotlight: delicious.

Al bijna 10 jaar is delicious. meer dan alleen een heel erg lekker magazine! Vanuit de redactie zijn we elke dag bezig met het laden van ons merk. Met als doel om onze lezers en gebruikers steeds weer te inspireren om met aandacht en plezier te koken, iets nieuws uit te proberen én op de hoogte te houden van alles wat er gebeurt op het gebied van eten. Vanuit de redactie zijn we elke dag bezig met het laden van […]

11 jul 2016

Handig inhaken op het weer!

Het weer is in Nederland altijd veranderlijk. Zo was koningsdag 2016 het koudste Oranjefeest in 34 jaar en beleefden we op 20 juni de meest regenachtige dag van het jaar. Ideale momenten voor merken en reclamemakers om hierop in te spelen. Deze vijf merken haken met humor en creativiteit handig in op het weer: 1. Muts have (Unox).  Inhaken op de koude Koningsdag   2. Code Oranje (Nuon).   Inhaken op de koude Koningsdag   3. Veel te koud voor bier (Chocomel).  Inhaken op […]

13 jun 2016

Nederlands MediaNetwerk interviewt Patrick van Hooy

Value Zipper bestaat 2 jaar en het gaat goed! A dream come true of zijn jullie er nog lang niet? Zeker a dream come true, want we laten zien dat de werkwijze waarin ik al jaren geloof werkt! Ruim voordat ik startte met Value Zipper had ik de – in mijn ogen ideale media-salesorganisatie – al uitgetekend. Stap voor stap maken we dit nu realiteit. Ik ben erg trots op wat we nu in deze relatief korte tijd hebben neergezet, en […]

13 jun 2016

Michiel Veugelers: films als inspiratiebron

Value Zipper vraagt elke maand een vakgenoot te vertellen wat hem of haar inspireert en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze maand de inspiratie van Michiel Veugelers, Senior Client Director bij UM Nederland Films inspireren mij! Meegenomen worden in de levens van anderen en nieuwe verschillende werelden ontdekken. Dit kunnen landen zijn, de ruimte of zelfs fantasiewerelden. Als kind was ik al gefascineerd door verhalen. De Disney- en later Bondfilms in de bioscoop waren mijn eerste ervaringen […]

13 jun 2016

Knipmode en Knippie in de spotlight

Wie denkt dat zelfmaakmode ouderwets is, heeft het mis. Sterker nog, het is razend populair! En dat is bij Knipmode en Knippie goed te merken. Hier werken mensen die passie hebben voor zelfmaakmode en dat stralen ze uit, ook in de bladen die ze maken. Daarom zetten we ze deze maand graag in de spotlight. Knipmode is hét Nederlandse merk op op het gebied van zelfmaakmode. Al sinds 1969 verschijnt Knipmode elke maand voor beginnende en gevorderde naaisters. De doelgroep […]

13 jun 2016

Value Zipper wint de AdfoCup

Vorige week zaterdag vond de AdfoCup plaats: zon, muziek en gezelligheid, een vriendelijk potje voetbal en netwerken. Dit voetbaltoernooi wordt door Adformatie georganiseerd voor bedrijven uit de reclame-, media-, communicatie- en marketingwereld. Maar is toch ook zeker een competitie…want wie heeft nu het beste team? Het team van Value Zipper – bestaande uit Value Zippers aangevuld met zakenrelaties – kwam eenvoudig door de poulefase. Hierna moesten de mannen vechten voor elke overwinning tot aan de finale. De finale tegen ConversionMob […]

27 mei 2016

UM wint 1e editie van de Value Zipper Cup

Op de voetbalvelden van Powerleague op het Olympiaplein in Amsterdam vond donderdagavond de 1e editie van de Value Zipper Cup plaats. Hét voorbereidingstoernooi voor de AdfoCup. Value Zipper organiseerde dit toernooi voor haar mediabureaurelaties. In totaal streden 9 teams om de nu al felbegeerde trofee. Na een spannende maar vooral sportieve strijd was het UM die er met de titel vandoor ging. De 2e prijs ging naar het team van Mindshare en de 3e plek ging naar het team van Dentsu […]

17 mei 2016

Inhaken op het weer: door toevoeging De Telegraaf nu ruim 8 miljoen bereik!

Niets is zo veranderlijk als het weer. Dit gegeven maakt weerpagina’s tot de best gelezen pagina in dagbladen. Value Zipper biedt de mogelijkheid tot adverteren op deze weerpagina’s tegen een zéér scherp tarief. We kunnen zelfs gericht plaatsen voor in een passend umfeld: zon, regen, sneeuw, gladheid of bijvoorbeeld ideaal terras/strand/pretpark weer. Hierbij worden de meest actuele weerdata gebruikt, waardoor we tot het laatste moment flexibel zijn. Onder andere de Keukenhof, Continental, Biotherm en Dierenpark Emmen maken al gebruik van […]

17 mei 2016

Het laatste Value Zipper nieuws

Formule 1 profiteert van Max Verstappen, jij ook? Dankzij de geweldige overwinning van afgelopen weekend is de attentiewaarde voor Max Verstappen – en daarmee de hele Formule 1 in Nederland – is nog nooit zo hoog geweest. Met 350.000 unieke bezoekers en 1,9 miljoen pageviews merkt Formule1.nl dat als eerste. Maar ook Formule 1 magazine zit in de lift, met een oplage van 18.500 exemplaren groeit de fanbase flink! Adverteerders kunnen meeprofiteren van dit succes. Benieuwd naar de mogelijkheden voor […]

Tags:


17 mei 2016

Anna Kuiper: Amsterdam als inspiratiebron

Value Zipper vraagt elke maand een vakgenoot te vertellen wat hem of haar inspireert en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze keer de inspiratie van Anne Kuiper, Head of Strategy bij Zigt. De meeste inspiratie haal ik uit mijn eigen woonplaats: Amsterdam. Fietsend door de Pijp, langs de grachten, door het Westerpark, over de Zuidas… Bijzonder om te zien hoe nieuwe eettentjes of winkels als paddenstoelen uit de grond kunnen schieten. Ben je ergens een paar […]

17 mei 2016

Vijf miljoen kijkers

Lang voordat vijf miljoen Nederlanders weer in de ban raken van het populaire programma Boer zoekt Vrouw zijn wij al lang en breed besmet met het Boer zoekt Vrouw-virus. Alles ademt Boer zoekt Vrouw op onze 8-koppige redactie. Samen met presentatrice Yvon Jaspers zijn we er vanaf het begin bij in de zoektocht naar tien nieuwe buitenlandse boeren. En dat we dit seizoen weer het vliegtuig mogen pakken, maakt het extra leuk! Na de zomervakantie is het zover: de boeren worden aan Nederland voorgesteld. […]

12 mei 2016

Value Zipper start samenwerking met Sanders PuzzelMedia

Met ingang van 1 mei 2016 verzorgt Value Zipper de advertentie-exploitatie van de uitgaven van Sanders PuzzelMedia Groep, één van de grootste aanbieders van puzzelboeken en online puzzelmedia in Nederland en België. Met deze toevoeging vertegenwoordigt Value Zipper nu negen uitgeverijen met ruim veertig bijbehorende titels en verstevigt ze haar positie in de 50+ doelgroep. Groot in 50+ Met de toevoeging van Sanders Puzzelboeken bereikt de portfolio van Value Zipper ruim 1,3 miljoen vijftigplussers. De 50+ doelgroep is welgesteld en […]

19 apr 2016

Bereik 6,1 miljoen huishoudens via de landelijke folderkrant

Value Zipper introduceert de ZomerPUZZELkrant. Een nieuwe folderkrant op tabloid formaat. De eerste editie verschijnt vlak voor de zomer en bestaat uit 12 advertentiepagina’s van verschillende aanbieders. Het unieke van dit concept is dat elke advertentie pagina wordt voorzien van een bij de advertentie of adverteerder passende puzzel. Lezers maken kans op mooie prijzen wanneer zij het correcte antwoord per SMS versturen. Het puzzelelement zorgt voor een hoge engagement en een langere bewaartijd. Daarnaast krijgen adverteerders de mogelijkheid om de inzenders een unieke […]

19 apr 2016

Media op maat in sport!

“Bij New Skool Media zijn we gek op sport”, aldus Boris Scheepers, Marketing Manager Sport bij New Skool Media. Zo geven we acht tijdschriften uit waarmee we ruim 650.000 sportliefhebbers bereiken. Zo hebben we zelfs vier titels voor vier verschillende fietsdoelgroepen: het blad Fiets voor de sportieve fietser, FietsActief voor de actieve recreatieve fietser, Procycling voor de volger van het professionele wielrennen en Pedala voor vrouwen die van fietsen houden. Daarnaast geven we voor de geïnteresseerden in watersport het tijdschrift […]

Tags:


19 apr 2016

Jeroen Welten: Romario de Souza Faria als inspiratiebron

Value Zipper vraagt elke maand een vakgenoot te vertellen wat hem of haar inspireert en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze keer de inspiratie van Jeroen Welten, founder van Van Bieren Retail BV. De grootste inspiratiebron stamt uit mijn jeugd: Romario de Souza Faria. Behalve dat ik PSV-fan was en smulde van zijn spel, heeft zijn authenticiteit me erg getrokken en betrap ik mezelf erop dat ik nog regelmatig aan de vroegere Romario denk. Ik denk […]

19 apr 2016

Een koninklijk umfeld!

Elke maand zet Value Zipper één van haar mediamerken in de spotlight. Zo’n twee weken voor Koningsdag vertelt hoofdredacteur Justine Marcella van Vorsten over het koninklijk virus, de unieke lezers, het komende extra dikke Feestnummer en de planning voor 2016. Wij leven van hoogtepunt naar hoogtepunt en van deadline naar deadline en vinden dat héérlijk! Geen dag is hetzelfde. Vorige maand nog was ik in Parijs om van dichtbij verslag te doen van het bijzonder indrukwekkende staatsbezoek van koning Willem-Alexander en koningin […]

15 mrt 2016

Even voorstellen

Sinds twee weken versterkt Nina Westerhof het Value Zipper team als Account Manager Brand Solutions . Hiervoor werkte zij op de PR-afdeling van L’Oreal Nederland en stond ze mede aan de basis van het mediaplatform van Wendy van Dijk, WENDY. Daar was Nina verantwoordelijk voor alle PR en sales activiteiten. Bij Value Zipper gaat zij zich, mede vanwege haar achtergrond en interesses, focussen op de branches fashion, health, beauty en travel. Nina is gek op: reizen, sporten en lekker eten. In haar vrije tijd […]

15 mrt 2016

Zin is gerestyled; 5 vragen aan hoofdredacteur Nathan Vos

De redactie van Zin is de afgelopen maanden druk bezig geweest met het restylen van het magazine. Hoofdredacteur Nathan Vos vertelt wat deze restyling inhoudt en welke kansen dit biedt voor adverteerders. Wat is de aanleiding geweest voor de restyling? Zoals veel titels staat ook de oplage van Zin onder druk, met name de losse verkoop. In een dalende printmarkt redt een general interest titel het alleen als die écht als een cadeau wordt gezien, zie het succes van Linda […]

15 mrt 2016

Thijs Dorreboom: 2 boekentips ter inspiratie

Value Zipper vraagt elke maand een vakgenoot te vertellen wat hem of haar inspireert en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze keer de inspiratie van Thijs Dorreboom, Cross Media Director @ The Media Outfit & DT&I Media. In ons vakgebied waarin altijd meerdere wegen naar Rome kunnen leiden, is inspiratie noodzakelijk voor creativiteit. Dit kan o.a. door je te laten inspireren door vakgenoten en leuke cases van adverteerders. Onmisbaar mijns inziens is om je te kunnen blijven […]

15 mrt 2016

Voortaan een streekgids bij gerestylde FietsActief

FietsActief, hét lifestyleblad voor de actieve fietsliefhebber is in een nieuw jasje gestoken. Het magazine is dikker, van nog betere kwaliteit en met een stijlvol dessin. Daarnaast krijgt FietsActief letterlijk méér inhoud. Dit jaar verschijnen er 8 edities in plaats van 7. Elk nummer bieden we onze lezer nu maar liefst 100 pagina’s inspiratie vol bijzondere routes en afstapplekjes, die verrassend vaak dichtbij huis te vinden zijn. FietsActief is er voor alle leuke dingen van het fietsen! We stellen voor elk nummer […]

17 feb 2016

Roel Tuin: Contentbijbel als inspiratiebron

Value Zipper vraagt elke maand een vakgenoot te vertellen wat hem of haar inspireert en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze keer de inspiratie van Roel Tuin, Creative Developer bij LiquidThread. Inspiratie ligt overal. Dat is juist het mooie ervan. Muziek luisteren, een artikel lezen, een stukje lopen op straat en het praten met mensen alleen al levert inspiratie op. Het enige wat je moet doen is open staan voor inspiratie en het (willen) ‘zien’. Mensen die […]

17 feb 2016

7 interessante cases Branded Content Event 2016

Value Zipper was aanwezig tijdens de 10e editie van het Branded Content Event. Het was een bijzonder inspirerende dag, georganiseerd door BBP Media. Een dag vol vlammende presentaties, met kennis over branded content, over doelgroepen en over wat wel en wat niet werkt. De cases blijven vanuit dit soort dagen vaak het meeste hangen. Daarom hier, in willekeurige volgorde zeven content marketing cases die ons het meest inspireerde. Ariel: Share The Load  Prachtige case waarmee Ariel een echte beweging in […]

17 feb 2016

Bereik 400.000 mannen via het crossmediale platform Formule1

2016 wordt hét jaar voor het magazine Formule1! Het fantastisch debuutjaar van Max Verstappen heeft haar inslag gehad. De populariteit van de Formule 1 is enorm gestegen en dat uit zich naar de grote vraag naar informatie over de Formule1 en Max Verstappen in het bijzonder. Formule1 Magazine is dé autoriteit als het gaat om de koningsklasse in de autosport. Gemaakt met passie door goede journalisten. Als enige Formule1-tijdschrift van Nederland zijn we bij alle Grand Prix aanwezig. Daardoor zitten […]

Tags:


13 jan 2016

Van nul naar 250 medewerkers binnen twee jaar

New Skool Media neemt Elsevier magazine over. New Skool Media is een belangrijke opdrachtgever en tevens ‘buurman’ van Value Zipper. Na de aankoop van negentien magazines van Sanoma in 2014 zijn ze nu volop in het nieuws met de overname van Elsevier. Achtergrond New Skool Media  Het bedrijf werd door Rob Koghee en Cor Jan Willig opgericht in juli 2014 nadat ze akkoord hadden bereikt met Sanoma. Naast vele ideeën en geloof in de merken die waren gekocht, was er […]

Tags:


13 jan 2016

Terugblik en verwachtingen Value Zipper

2015 was een erg succesvol jaar voor Value Zipper. We realiseerden ruim zes keer meer omzet dan in het eerste jaar van ons bestaan, waarbij het eerste jaar slechts uit acht maanden bestond. Het portfolio werd uitgebreid en geoptimaliseerd met mooie en nieuwe merken. Met name binnen de segmenten ’50-plus’, ‘food’ en ‘kids’ hebben we nu een sterke positie. Ook op personeelsgebied was er groei. Op onze website onder kopje ‘wie we zijn’ kun je ons nieuwe team bekijken. In […]

13 jan 2016

Vriendinnen aan de Zeeuwse kust met Roompot

De uitdaging Sinds 2015 is Roompot Vakanties de hoofdsponsor van het wielrenner-team ‘Team Roompot Oranje Peloton’. Roompot was op zoek naar een geschikt platform om deze sponsoring onder de aandacht te brengen bij vrouwen die een passie hebben voor wielrennen. Pedala leek daarbij een geschikte match te zijn. Pedala is een nieuw merk dat zich richt op vrouwen tussen de 20 en 49 jaar oud met een liefde voor de fiets. Het platform bestaat niet alleen uit een magazine, maar […]

12 jan 2016

De inspiratie van… Wim van Meerveld

Elke maand vragen we een vakgenoot naar wat hem of haar inspireert en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze maand vroegen wij dit aan Wim van Meerveld, vestigingsmanager bij OAD Schiphol. De wereld, de politiek, de markt, de economie, de techniek en de mensen zijn continu aan veranderingen onderhevig. Het onderscheid maken wordt steeds moeilijker. Helaas kunnen veel bedrijven en personen niet vertellen wat hun unieke kernvaardigheden zijn en wat hun onderscheidend vermogen is. Waarin blink ik […]

12 jan 2016

Een nieuw tuinjaar voor Home&Garden

Vol energie zijn we het nieuwe tuinjaar ingegaan, na de succesvolle restyling van Home&Garden (zowel in print als online) in het voorjaar van 2015. We hebben de wind mee: tuinen én het tuingevoel naar binnen brengen met kamerplanten, is een trend die niet zomaar overwaait. Met een kleine, zeer gedreven redactie werken we met veel lol aan de groei van Home&Garden, zijn we constant op pad en op zoek naar plekken, tuinen, mensen, producten, huizen en verhalen die we graag vertellen […]

15 dec 2015

delicious. get together

Afgelopen maand organiseerden wij samen met de culinaire glossy delicious. twee kookworkshops voor onze relaties. Mooie, gezellige en vooral inspirerende middagen waarbij de kennismaking met het merk en de collega’s van de redactie voorop stond. Hoofdredacteur Makkie Mulder opende de kookworkshop en was zeer openhartig over de plannen van delicious. in 2016. Haar belangrijkste speerpunten: Natuurlijk weer 13 fantastische nummers maken, met verschillende thema’s In het najaar het realiseren van het tv-programma delicious. on tour, gepresenteerd door Mister Kitchen Nieuwe […]

15 dec 2015

De inspiratie van… Willem Jan Nouwens

Elke maand vragen we een vakgenoot naar wat hem of haar inspireert en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze maand vroegen wij dit aan Willem Jan Nouwens, eigenaar van mediabureau De Media Maatschap. Waar raak jij door geïnspireerd en heb je daarvan een concreet voorbeeld? Inspiratie is een erg belangrijk gegeven in ons vak. Tevens is het heel belangrijk om inspiratie te krijgen uit gelijkgesteldheid. De bereidheid om energie te ontvangen en te geven. De balans van energie […]

15 dec 2015

Seasons pakt uit!

Seasons pakt uit Zo op de valreep van het jaar is het altijd goed om terug te kijken naar wat er afgelopen jaar allemaal gebeurd is. Hoofredacteur Fanny Glazenburg: “In april 2015 mocht ik Seasons van een restyling voorzien, zowel in print als online. Het is een continue proces om de nieuwe tijd en behoeftes te vertalen in het multimediale merk Seasons.” Mentaliteit Seasons doelgroep; Slow Life is Good Living! Seasons maakt de lezer onderdeel van het pure landelijke leven […]

15 dec 2015

Value Zipper sluit partnership met het Nederlands MediaNetwerk

Sinds de oprichting in mei 2014 hebben we met het Value Zipper-team flinke stappen vooruit gezet. We zijn inmiddels de grootste onafhankelijke aanbieder van mediaruimte. En dat willen we graag uitdragen. Mede daarom hebben we onze eerste business-to-business advertentiecampagne in samenwerkingen met Drift Creative Directions ontwikkeld. En zijn we een partnership voor 2016 aangegaan met het Nederlands MediaNetwerk. “Ik geloof dat mediasales veel beter kan; ondernemender, commercieel én creatief”, aldus Patrick van Hooy, Commercial Director van Value Zipper. “We zijn […]

24 nov 2015

Wij zoeken een Account Manager Brand Solutions

Heb je ervaring in mediasales en ben je ondernemend ingesteld, dan zijn we misschien wel op zoek naar jou! Ons jonge bedrijf breidt uit. We zijn hiervoor op zoek naar een full time Account Manager Brand Solutions. Iemand met een relevant netwerk binnen de top 500 adverteerders en mediabureaus en met concrete ervaring op het gebied van zowel advertentieverkoop als branded content oplossingen (print en digitaal). Intelligentie, Creativiteit, Ambitie en Positiviteit zijn kenmerken die we sowieso in je zoeken. Mocht […]

18 nov 2015

Fanny Glazenburg: ‘Hoe merken elkaar kunnen versterken’

De Achterhoek is één van de mooiste plekken in Nederland en biedt vele recreatiemogelijkheden. Ter promotie van het uitgebreide wandelnetwerk in deze regio benaderde Stichting Achterhoek Toerisme ons om deze bij hun doelgroep onder de aandacht te brengen. De start van een mooie samenwerking tussen deze stichting en natuurmagazine Roots, met Value Zipper als verbindende factor. De samenwerking omvatte verschillende onderdelen. Zo ontwikkelde Roots een fraaie Achterhoek-special, volledig in de ‘look and feel’ van het magazine. In deze bijlage onder […]

18 nov 2015

De inspiratie van… Arjan in ‘t Veld

Elke maand vragen we een vakgenoot naar wat hem of haar inspireert en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze maand vroegen wij dit aan Arjan in ‘t Veld, directeur van Bureauvijftig. Waar raak jij door geïnspireerd en heb je daarvan een concreet voorbeeld? “Ik haal mijn inspiratie uit de doelgroep waar ik me dagelijks mee bezig houd: ouderen. En dan juist de bijzondere. Ik noem dat zelf het ‘nieuwe ouder worden': jong van geest en middenin de samenleving. […]

18 nov 2015

KIJK en Know How: een logische combinatie

Het bekende science- en techmagazine KIJK deelt de redactievloer bij New Skool Media met Know How, het leukste blad vol brainsnacks voor het hele gezin. Dat heeft allerlei voordelen, óók voor partijen die graag een product of dienst onder de aandacht brengen van een doelgroep die tech-minded is en graag nieuwe dingen ontdekt. Een kennismaking. Inge Fraters, hoofdredacteur KIJK en Know How: “Of het nu om een spraakmakende drone gaat of om de nieuwste inzichten over ons DNA, wie KIJK […]

18 nov 2015

We zoeken een nieuwe stagiair(e)

Ben je op zoek naar een uitdagende en leerzame stage in de media? Dan ben je bij Value Zipper aan het juiste adres. Wij zijn een mediasalesbureau voor ruim 40 multimediale titels van verschillende kleine en middelgrote uitgeverijen (waaronder New Skool Media). Én we zijn op zoek naar een enthousiaste en commerciële stagiair(e), die zich bezig houdt met B2B marketing-sales en communicatie. Je vertegenwoordigt de sales afdeling en helpt mee aan het vergroten van de naamsbekendheid. Dit zowel online als offline.   Stageperiode Het […]

13 okt 2015

delicious. voegt iets toe aan merken

Elke maand zet Value Zipper één van haar mediamerken in de spotlight. Met nog zo’n 2 maanden tot de feestdagen te gaan vertelt hoofdredacteur Makkie Mulder over de missie van delicous., over de unieke sfeer op de redactie, het komende Kerstnummer en de planning voor 2016. Onze missie? Mensen inspireren van het dagelijks ritueel eten een feestje te maken! Met een redactieteam waar iedereen van koken houdt. Dat moet ook wel, anders word je gek bij ons. Want het gaat de hele dag, […]

13 okt 2015

De inspiratie van… Mariëlle Krouwel

Elke maand vragen we een vakgenoot naar wat hem of haar heeft geïnspireerd en hoe dit in de dagelijkse praktijk tot uiting komt. Deze maand vroegen wij Mariëlle Krouwel, Manager Merk & Communicatie bij SNS, naar haar inspiratie. Waar raak jij door geïnspireerd en heb je daarvan een concreet voorbeeld? Ik las lang geleden de uitspraak ‘Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind’. van Dr. Seuss. Deze komt me telkens […]

13 okt 2015

Value Zipper sterk in de doelgroep 50+

Ons portfolio biedt een omvangrijk aanbod voor deze groep. Erg interessant aangezien in 2020 40% van de bevolking vijftig jaar of ouder zal zijn. Zeker 6 magazine-titels hebben een hoge selectiviteit op de nieuwe vijftigplusser, de levensgenieter. Maar ook via ons online aanbod, zoals Verzilveren, een verzameling van premium websites en weblogs en specifieke email nieuwsbrieven openen we de deur naar deze welgestelde en groeiende groep Met een bereik van meer dan 1.3 miljoen weet Value Zipper de weg naar […]

13 okt 2015

Haak in op het weer en bereik ruim 5,5 miljoen dagblad lezers!

Met de herfst en het wisselvallige weer in aantocht behoren de weerpagina’s weer tot de best gelezen pagina in de dagbladen. Value Zipper biedt de mogelijkheid op deze weerpagina’s, met een 1/20 pagina, te adverteren tegen een zéér scherp tarief. Voor € 1,-  CPM bereik je ruim 5,5 miljoen lezers. We plaatsen alléén bij de weersomstandigheid waarop je getarget hebt (zon, regen, sneeuw, gladheid of ideaal terras/strand weer etc). De meeste actuele weerdata worden hierbij gebruikt, waardoor we tot het […]

04 sep 2015

Online portfolio uitgebreid met 50+ sites van Verzilveren

Wij zijn verheugd te kunnen melden dat Value Zipper het digitale portfolio uitbreidt met de sites en weblogs van Verzilveren. Verzilveren is een verzameling van 12 premium websites en weblogs, gericht op de 50+ doelgroep. Anders dan bij veel andere sites voor deze doelgroep, ligt de focus niet op ziektes en gebreken maar juist op de leuke dingen van het leven; genieten van je oude dag! Het bereik is momenteel 175.000 unieke bezoekers en 550.000 pageviews per maand. Zowel het bereik als […]

03 sep 2015

“Zin is uitermate geschikt voor branded content”

Elke maand zet Value Zipper één van haar mediamerken in de spotlight. Deze maand vroegen wij hoofdredacteur Nathan Vos en marketingmanager Pim Osterhaus van Zin naar de laatste ontwikkelingen bij hun titel en hun kijk op branded content. Wie zijn jullie? Pim Osterhaus (1981), sinds augustus marketing manager van Zin en Vorsten. Ik kom van Bindinc waar ik verantwoordelijk was voor de Marketing Partnerships binnen het bedrijf en waar ik meerdere Marketing functies heb bekleed. Nathan Vos (1971), sinds 2012 hoofdredacteur van […]

01 sep 2015

Value Zipper digitaliseert het ABN AMRO personeelsblad

Value Zipper heeft een unieke, flexibele service voor de digitale vertaalslag van magazines, rapporten of bedrijfsraportages. Wij zorgen ervoor dat de publicatie op tablet verschijnt, van concept tot realisatie. Door de content voor de tablet te optimaliseren zorgen we ervoor dat de boodschap helder wordt overgebracht. Eenvoudig, interactief, innovatief, helemaal op maat en verrassend betaalbaar. Zie in het onderstaande filmpje wat we voor ABN AMRO hebben gemaakt.  Meer weten? Neem gerust contact met ons op!

27 aug 2015

De inspiratie van… Stephan van der Sman

Stephan van der Sman Buying Director Print bij Magna Global Waar raak jij door geïnspireerd en heb je daarvan een concreet voorbeeld? “Ik kan heel erg geïnspireerd raken van muziek, kan er intens van genieten. Geen dag zonder muziek. Het is ook met de paplepel ingegoten. Ik vind het mooie van muziek dat je oude herinneringen weer scherp op het netvlies krijgt. Het mooiste voorbeeld is van mijn vader. Die speelde zelf ook in een band in de jaren zestig: […]

27 aug 2015

Nikki versterkt het Value Zipper Team

Goed nieuws! Nikki Bemelman komt als stagiair het Value Zipper team versterken. Haar stageopdracht bij Value Zipper bestaat uit het verkrijgen én vergroten van de naamsbekendheid van Value Zipper. De branding rondom het geweld binnen de media dus. Nikki houdt verder erg van koken, muziek en mode (dat is haar ook zeker aan te zien). Wanneer er iets georganiseerd of gepland moet worden ben je bij Nikki aan het juiste adres. Dit heeft ze bewezen bij haar vorige stage bij Hunkemöller. Ook […]

15 aug 2015

Oprichter Patrick van Hooy over Value Zipper

Waarom ben je Value Zipper begonnen? In mei 2014 is Value Zipper gestart vanuit het geloof dat mediasales veel beter kan; ondernemender, commercieel én creatief. Wij willen een organisatie zijn die juist op deze vlakken het verschil maakt. In het snel fragmenterende medialandschap helpen we merken en uitgevers elkaar te vinden. Door ons brede portfolio is er bijna altijd wel iets waarmee we van waarde kunnen zijn voor onze klanten. We verbinden de kennis en oplossingen uit dit portfolio met de behoeften […]