logo

Nieuw! Maar ook ontzettend vertrouwd: Foodandfriends.nl

Food and Friends is de opvolger van Jamie magazine. Initiatiefnemer Marije Benink (founder/owner) heeft samen met het Jamie magazine-team alles op alles gezet om in korte tijd een spiksplinternieuwe website neer te zetten. Food and Friends heeft de nieuwsbrief abonnees en social media volgers van Jamie behouden, en heeft daarmee direct een groot bereik.


Jamie magazine is jammer genoeg gestopt, maar jullie gaan nu verder als Food and Friends – leuk! Vertel, waar staat Food and Friends voor?
Marije: Foodandfriends.nl is een gloednieuw foodplatform waar we proberen zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken om zelf de keuken in te duiken. Daarnaast willen we ze uitdagen om net een stapje buiten de gebaande paden te stappen (zonder dat het moeilijk hoeft te zijn!), ze bewuster laten kijken naar ingrediënten en willen we laten zien dat plezier in de keuken en liefde voor eten bijdraagt aan een gezonde en gelukkigere wereld.

Ik ben enorm trots op wat er nu staat. En dit is nog maar het begin: ik kan niet wachten tot we iedere dag thuiskoks zullen verrassen. Daarbij luisteren we naar wat onze fans willen en gaan we een stap verder dan andere receptensites doen. Food and Friends staat voor mij dan ook voor een community, gemaakt door én voor onze foodvrienden.”

Een nieuwe website + een ervaren team = te gekke plannen. Toch?!
“Ja, die zijn er zeker! Maar soms moet je niet alles willen veranderen, omdat het vertrouwd is voor de gebruikers en we er 100% in geloven. Daarom gaan we verder met dezelfde filosofie als jamiemagazine.nl; we blijven inspireren met superlekkere recepten, houden culi-lovers op de hoogte van de hipste hotspots en vertellen honderduit over de nieuwste foodinitiatieven. We blijven gerechten delen van Jamie Oliver, maar we hebben ook nieuwe vrienden aan ons gebonden: te gekke chefs, kookboekenauteurs en foodlovers die allerlei lekkers voor je in petto hebben. De komende tijd stellen we iedereen aan je voor en delen zij op hun beurt slimme tips en tricks voor nog meer plezier in de keuken.”

We hebben jullie nu wat beter leren kennen, maar wie zijn de bezoekers van Food and Friends?
“75% van de bezoekers is vrouwelijk en het merendeel van onze bezoekers is tussen de 25 en 55 jaar. Onze fans zijn op zoek naar inspiratie en willen ideeën die zij snel en gemakkelijk kunnen uitvoeren. Ze zijn geïnteresseerd in achtergrondinformatie over ingrediënten en producten, en willen kwaliteit en verrast worden. En natuurlijk zijn ze bovengemiddeld geïnteresseerd in alles wat met eten en koken te maken heeft en besteden daar veel aandacht aan. Het merendeel ervaart koken dan ook als een hobby. Ze bezoeken naast de reguliere supermarkt (vooral doordeweeks) regelmatig speciaalzaken, markten en events waar niet-alledaagse producten te vinden zijn.

Een vriendschap komt van twee kanten, daarom zijn deze culi-fans voor ons net zulke goede vrienden als alle chefs, bloggers en kookboekenauteurs waar we mee samenwerken. Voor hen en door hen kunnen wij iedere dag de leukste content maken. Op een ongedwongen manier betrekken we de bezoekers bij het creëren van nieuwe artikelen, recepten en tips. En met succes! We weten wat er bij hen en in de foodwereld speelt en ontvangen nu al te gekke reacties. Daarnaast stijgen we iedere dag weer met onze bezoekersaantallen op onze website, maar ook met onze volgers op Facebook (21.250 volgers) en Instagram (18.200).”

Wat zijn de mogelijkheden voor adverteerders?
“We hebben een aantal vaste mogelijkheden, maar we staan ook zeker open voor andere creatieve samenwerkingen!”

  1. Branded content
    Op maat gemaakte artikelen van 400-800 woorden over een vooraf besproken onderwerp, dat tweemaal zal worden aangejaagd via Facebook. Dit kan met én zonder recept, en we kunnen de content ook aanjagen via Instagram.
  2. Nieuwsbriefbanner
    Tweewekelijks sturen we naar onze 24.500 nieuwsbriefabonnees een nieuwsbrief met culinaire inspiratie, hierin kunnen we een banner opmaken en linken naar jouw website. Een tweede optie is het linken naar een landingspagina op onze website, waar een op maat geschreven artikel te vinden is.
  3. Socialmediapost
    Post op een of meerdere van onze socialmediakanalen: Facebook (21,2 K volgers) en Instagram (18,2 K volgers), hierin linken we naar jouw website. Een tweede optie is het linken naar een landingspagina op onze website, waar een op maat geschreven artikel te vinden is.
  4. Winactie
    Een winactie kan worden toegevoegd aan een van bovenstaande opties. Hiervoor zullen we een formulier aanmaken op onze website en leveren los van aandacht ook de persoonlijke gegevens (naam, geslacht en e-mailadres) van de deelnemers.

Food and Friends in cijfers:
Website: 150.000 unieke bezoekers p/m
Website: 400.000 pageviews p/m
Nieuwsbrief: 24.500 abonnees (2x p/m)
Facebook: 21.250 volgers
Instagram: 18.200 volgers

Food and Friends is dagelijks op zoek naar nieuwe vrienden. Wij zijn een community en betrekken onze fans iedere keer weer bij alles wat we doen. Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen betekenen? Neem contact met ons op.

Comments are closed.