Het was een goed jaar

Het was een bewogen jaar, 2016. Buiten een gezonde omzetgroei, hebben we het portfolio uitgebreid met een aantal sterke merken en nieuwe mediumtypen, zoals de Puzzelboeken van Sanders Puzzelmedia, branded content in Nederlandse speelfilms en theaterstukken van Rick Engelkes Producties en zeer recentelijk GOLF.NL. Met name binnen de segmenten 50-plus, food en kinderen zijn we sterker geworden. Om deze groei aan te kunnen, hebben we een aantal nieuwe collega’s verwelkomd en zijn we verhuisd naar een groter kantoor.

Ook hebben we samen met onze titels een aantal evenementen mogen organiseren voor klanten. We zijn bijvoorbeeld ontzettend trots op de workshop barbecueën van wereldkampioen Jord Althuizen, de lezing van Zin over storytelling en de wijn-, kaas- en broodproeverij, samengesteld door de specialisten van delicious.

Sportieve hoogtepunten waren er ook. Ter voorbereiding op de AdfoCup organiseerden we voor de eerste keer de Value Zipper Cup. Negen teams, bestaande uit mediabureaurelaties, namen het tegen elkaar op. Uiteindelijk was het UM die er met de nu al felbegeerde trofee vandoor ging.

Year in review 2016

Het bleek een enorme inspiratie, want de week erna waren wij het die de AdfoCup veroverde. Hiermee werd een langverwachte droom van Patrick werkelijkheid. Gelukkig hebben we de foto’s nog!

Steeds vaker krijgen we de bevestiging dat er binnen het gefragmenteerde medialandschap plek is voor een mediasalespartij met een gevarieerd en multimediaal aanbod. De zevende plek overall en de tweede in de categorie publiekstijdschriften in het Adformatie Kerstrapport zijn hier mooie voorbeelden van en geven aan dat we op de goede weg zijn. Maar we zijn er natuurlijk nog lang niet. We hebben veel nieuwe ideeën en zijn constant op zoek naar mogelijkheden om ons portfolio te versterken. Ook in 2017 verwachten we een jaar van groei en zullen we ons nog meer laten zien met brandedcontentcases: échte samenwerkingen tussen redacties en merken.

Genoeg uitdagingen dit jaar dus. Op onze Facebook– en LinkedInpagina houden we je hiervan graag op de hoogte. Voor nu danken we opdrachtgevers, adverteerders en bureaus voor het vertrouwen en wensen we iedereen een mooi 2017!