logo

‘Het verleden is een verzameling verhalen die blijft groeien’

Waarvoor demonstreerden Amsterdammers tijdens de Februaristaking van 1941? Hoe zag het leven van de gewone Romein er 2000 jaar geleden uit? Wat was de prijs van een tulp op het hoogtepunt van de tulpenmanie in Nederland? Antwoorden vind je op hét crossmediale platform voor én door geschiedenisfanaten: Historisch Nieuwsblad.

‘Mijn opa was geschiedenisdocent’
Lisa Knigge (Account Manager Value Zipper): “Met een opa die verschillende geschiedenisboeken heeft geschreven, is het Historisch Nieuwsblad een titel waar ik graag ambassadeur van ben. In 1989 is er een vernietigend rapport van Maarten van Rossem verschenen over de geschiedenisboeken voor scholieren in ons land. Slechts drie boeken werden goed beoordeeld door de historicus, waaronder het lesboek van mijn opa: Historisch Perspectief!

IMG_3823

Al fietsend door Amsterdam besef ik mij dat de mooie verhalen en geschiedenislessen die mijn opa mij vertelde, ook bij mij een interesse voor alles wat zich in de geschiedenis heeft afgespeeld heeft aangewakkerd. In oktober, de maand van de geschiedenis, is het Historisch Nieuwsblad een extra leuke titel om mee samen te werken. Dit jaar is het thema van de geschiedenismaand ‘Geluk’. Bijzondere college-avonden met Maarten van Rossum en een eigen Geschiedenis Festival met tientallen lezingen, workshops, muziek en meer maken deze maand bijzonder. Dat wordt allemaal samengesteld door een gepassioneerde en bevlogen redactie. We gaan alweer langzaam richting sluiting van het themanummer voor de maand oktober. Een bewaareditie inclusief uiteenlopende offline en online mogelijkheden.”

Een verzameling verhalen
Lisa: “Veel merken in Nederland kennen zelf een rijke geschiedenis. Denk aan Douwe Egberts, Albert Heijn en Van Lanschot. Denk ook aan de commercial van Heineken waarin ze hun eigen heritage eren met een knipoog naar de Wereldtentoonstelling in 1889 of het Nationaal Comité 4 en 5 mei, het Verzetsmuseum en KPN die jongeren van nu deelgenoot maken van de Tweede Wereldoorlog via vlogs: ontzettend slim gedaan. De rijke geschiedenis van dit soort merken past bij deze titel. Zoals Historisch Nieuwsblad zelf zo mooi heeft verwoord: ‘het verleden is een verzameling verhalen die blijft groeien.’ Wij helpen merken graag om hun verhalen op ludieke wijze te vertellen.”

Voorbij de cover
Historisch Nieuwsblad brengt spannende, ontroerende, absurde en belangwekkende verhalen van alle tijden samen. Een crossmediaal platform met een magazine, digitaal platform, events en boeken. Daarnaast hebben ze bekende historici, zoals Maarten van Rossem, aan zich gebonden. Dat levert een breed en volledig plaatje op.

Verspreide oplage/bereik
Oplage: 14.439
123.000 lezers
Gemiddeld aantal bezoekers per maand op de website: 77.000
Aantal nieuwsbriefabonnees: 16.200

Over de lezer
De lezers van Historisch Nieuwsblad zijn zowel mannen als vrouwen: de aandelen zijn respectievelijk 67% en 33%. Het grootste deel van de lezers is 50 jaar of ouder, maar het blad wordt ook door jongeren gelezen.

Wil je meer weten over Historisch Nieuwsblad of een mogelijke samenwerking met Value Zipper? Neem dan contact op met Lisa Knigge!

Comments are closed.