‘GOLF.NL is populair’

Account Manager Mark Haring neemt je mee in de wereld van GOLF.NL

Value Zipper is met meer dan vijftig mediamerken de grootste onafhankelijk aanbieder van mediaruimte in Nederland. Het voordeel van ons brede portfolio zijn de vele mogelijkheden en kansen voor adverteerders en mediabureaus. Maak deze maand kennis met een van onze sportieve titels: het luxe magazine GOLF.NL.

Mark: ‘Ook bij mij valt het 164 pagina’s tellende glossy magazine twee keer per jaar op de mat. De oplage van GOLF.NL is 235.000 exemplaren. Even groot als de oplage van LINDA.MAGAZINE. Dat ik de sport zelf beoefen, maakt het makkelijker om mij in te leven in het medium, de geïnteresseerde adverteerder én de heldere doelgroep. Hoe ziet die doelgroep eruit? Mannen en vrouwen die geregistreerd staan bij de NGF en ergens tussen de twintig en vijfenzestig jaar oud zijn. Hoogopgeleid en verbonden aan het bedrijfsleven. Kapitaalkrachtig en sportief. Deze doelgroep is actief met zijn gezondheid bezig. GOLF.NL bereikt met die gigantische oplage inmiddels een publiek van meer dan 360.000. Dat is pas een bereik, he?’

De sport is aan het verjongen
Mark: ‘Dit was vroeger meer een elitesport, maar golf is de afgelopen jaren aan het verjongen. Door de populariteit van een toernooi als het KLM Open, het grootste golfevent in Nederland, wordt de sport breder op de kaart gezet. Dit sportevent is zelfs live te volgen via televisie, radio en natuurlijk GOLF.NL. In de aankomende editie van GOLF.NL, waar we nu druk mee bezig zijn (red. de deadline is 25 juli), wordt er ook flink aandacht besteed aan het toernooi. Die aandacht maakt de sport steeds toegankelijker en het platform populairder. Ook ik haal weer vaker de clubs uit de kast.’

plonk

Mogelijkheden voor adverteerders
Mark: ‘Als Account Manager maak ik de koppeling tussen een medium en adverteerder en denk ik creatief mee. Het magazine is gevuld met informatie over alle golfbanen in Nederland, artikelen over instructies en techniek of een portret van een speler. Maar de doelgroep van Golf.nl is óók geïnteresseerd in mooie auto’s, toffe horloges, financiële producten en luxere merken. Hoewel het magazine maar twee keer per jaar verschijnt, worden de lezers de rest van het jaar online op de hoogte gehouden over hun favoriete sport. Daarom biedt GOLF.NL uiteenlopende mogelijkheden voor adverteerders: branded content, advertenties in het magazine, een plekje op de homepage en exposure in de nieuwsbrief. Die branded content moet wel golf-gerelateerd zijn, maar ik denk graag mee over een creatieve invalshoek of slimme koppeling met de sport. Alles is mogelijk!’

Over Golf.nl Magazine
GOLF.NL is hét platform voor golfend Nederland. Een wekelijkse nieuwsbrief, website, app en magazine voorzien golfers van het laatste golf-nieuws. De lezers hebben passie voor hun sport en gaan er helemaal in op. Het blad verschijnt twee keer per jaar, wordt verstuurd aan 235.000 golfers die geregistreerd staan bij de NGF en heeft een bereik van 360.000. Heb je interesse om te adverteren in de aankomende editie? Neem dan nog snel contact op met Mark Haring.